Skip to main content

Beste KPN,

Vanaf eind januari al bezig met het opzeggen van mijn abonnoment. Netjes de aparatuur teruggestuurd. Telefonisch is de annulering per januari bevestigd maar tot op heden na vele telefoontjes is mijn annulering nog steeds niet per mail bevestigd en blijven de incasso’s doorlopen.

Wanneer gaan jullie er nou eens voor zorgen dat de annulering wordt bevestigd per mail en ik mijn geld gestort krijg? Keer op keer word de toezegging gedaan dat jullie zaken in orde maken. Deze manier van klantenservice bieden is buitengewoon onbeschoft. Zo moeilijk moet dit toch allemaal niet zijn!

mvg,

F Catshoek

Hoi @Fem29, welkom op het forum! Wat naar dat dit zo moeizaam verloopt. Ik neem aan, omdat je het over apparatuur terugsturen hebt, dat het om een thuisabonnement gaat wat je opgezegd wilt hebben? Zou je eens je forumprofiel willen invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik dit verder na.


Hoi @Fem29, welkom op het forum! Wat naar dat dit zo moeizaam verloopt. Ik neem aan, omdat je het over apparatuur terugsturen hebt, dat het om een thuisabonnement gaat wat je opgezegd wilt hebben? Zou je eens je forumprofiel willen invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik dit verder na.

Hoi Eric,

 

Ik heb een forumprofiel aangemaakt. Het kan zijn dat mijn adres niet klopt. Die heb ik in december al gewijzigd, maar ook dat is tot op heden nog niet gelukt bij jullie. Ik heb voor 1 maart de spullen ingeleverd. Ik had een tv en internet abonnement. Hopelijk kan je me helpen. 
 

Met vriendelijke groet,

 

Femke Catshoek 


Dank je, @Fem29! Ik heb het abonnement gevonden en ik zie ook wat een gedoe het is geweest, en eigenlijk nog is. Je ging verhuizen, en die verhuizing is in het systeem gezet. Alleen, omdat we op je nieuwe adres niet konden leveren kon die verhuizing niet doorlopen. Toen is dus besloten om dan het abonnement in z'n geheel op te zeggen. Om dat dan te doen moet eerst de verhuizing geannuleerd worden, waarna dan de opzegging ingevoerd kan worden. Normaal geen probleem, alleen liep die annulering van de verhuizing vast. Waardoor de opzegging ook niet verwerkt kon worden. Dat heeft al met al een poos geduurd.

Nu is, bij je recente telefonische contact van de 19e de opzegging uiteindelijk ingevoerd. Alleen plakt het systeem daar dan wel automatisch een maand opzegtermijn aan vast. Wat betekent dat de opzegging voltooid wordt op 18 april. Dat kan ik niet aanpassen. En gezien wat er eerder al niet helemaal lekker liep stel ik ook voor dat we dit ook zo laten doorlopen zodat het dan volgende maand stopt. Je krijgt dan ook op 18 april een bevestiging.

Je krijgt dan op je reguliere factuurdatum een slotfactuur waarin de kosten gecrediteerd worden terug naar 18 april. Wel belangrijk om te weten: je factuurdatum is de 18e. Dat betekent dat hij de opzegging van 18 april niet ook gelijk op de factuur van 18 april kan verwerken. Je gaat op die dag dan ook nog een reguliere factuur krijgen met abonnementskosten voor de periode 18 april t/m 17 mei.

De slotfactuur komt dan op 18 mei. Op die slotfactuur worden dan die laatste maand aan kosten van 17 mei terug naar 18 april automatisch gecrediteerd. Blijft over het stuk van 18 april terug naar 29 januari. Het moment dat het eigenlijk opgezegd had moeten worden. De collega van de 19e heeft al een deelvergoeding ingevoerd. Het resterende bedrag heb ik zojuist in het systeem gezet. Beide deze vergoedingen worden dan al wel op de factuur van 18 april verwerkt.

Je krijgt dan in totaal ruim €122 gecrediteerd in april. Dat wordt dan, zoals ik al aangaf, weggeschreven tegen de reguliere abonnementskosten van €46,12. Je krijgt dan in april ruim €76 op je rekening, en dan in mei de resterende €46,12.


Hallo Erik,

Bedankt voor het uitzoeken en regelen. Hopelijk komt het nu wel goed. 
 

Met vriendelijke groet,

Femke Catshoek 


Ik ga ervan uit dat het goed gaat, daarom heb ik ook alvast het antwoord gemarkeer. Mocht je toch nog verdere vragen hebben, of het lijkt niet goed te gaan, kom hier vooral weer terug. Dan help ik je verder.