Skip to main content

De modem V12 valt bijna dagelijks en soms meerdere keren uit en start na een paar minuten weer op. Zo waardeloos!

Nog nooit meegemaakt bij mijn vorige (Ziggo) toen gewoon altijd tv en internet zonder storing. Ik zal blij zijn als dit jaar voorbij is zodat ik weer terug kan naar Ziggo

Hoi @Gils407 
Tuurlijk kan het hier ook goed.

Wat heb je glasvezel of koper?
En vertel eens hoe je het hebt aangesloten met alle apparaten.
 

En vul je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kun je sneller geholpen worden.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

 


Ik heb de modem in het PTT stopcontact in de woonkamer aangesloten, hier zit verder niets tussen vanaf de meterkast. Alleen de rode en blauwe koperkabel zijn in gebruik. Op de modem zit het tvkastje ARRIS UHD 4K aangesloten. Via wifi de 4K tv voor You Tube, NL-ziet, Videoland, twee mobieltjes, soms een I-pad, soms een Lenovo laptop (geen games o.i.d.) een Google dongel in de slaapkamer om nog even hart van Nederland te kunnen kijken op bed, en een HPprinter die alleen aangaat als er wat geprint moet worden.

En een EZVIZ-camera die bijna nooit aanstaat op live.

De modem werkt uitstekend, alles werkt snel als we het gebruiken, de tv heeft een prachtig beeld en dan ineens valt de modem uit om na een minuut weer zelf op te starten. Dat gebeurd soms wel vier/vijf keer op één dag en soms een paar dagen niet.

Ik heb al heel vaak een harde reset gedaan met het piepkleine drukknopje op alle mogelijke manieren, stroom erop/ stroom eraf/ tvkastje eruit/erin, met stroom erop/eraf. TV stroom erop/eraf etc. etc.

Zelfs een keer de blauwe en rode kabel omgewisseld. woning is appartement 70m2


Hoi @Gils407 ,

Kan je een foto maken van het PTT aansluitpunt?

Zou je die EZVIZ camera 1 dag helemaal uit kunnen zetten met de stekker uit het stopcontact?Maakt dat verschil?

Verder nog een switch aanwezig?Zo ja, welk type?


Ik ben er achter gekomen dat het ARRIS tv kastje kokend heet wordt.

Ik heb het nu op een koelere plek gezet en tot nu toe werkt het ..... Ik wacht nu even een paar dagen af.


Ik ben er achter gekomen dat het ARRIS tv kastje kokend heet wordt.

Ik heb het nu op een koelere plek gezet en tot nu toe werkt het ..... Ik wacht nu even een paar dagen af.

Hoi @Gils407 
Het kastje moet wel zijn warmte kwijt kunnen anders stopt hij er mee, dus dat is de oorzaak hoogstwaarschijnlijk.


Hoi @Gils407 , welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al goed geholpen heeft. Is het nu beter?


Ik wacht het nog af ... de wifi is gisteren nog één keer uitgevallen.

Als het weer gebeurd zal ik de camera loskoppelen om te kijken hoe het dan gaat.


Ik ben ook wel erg benieuwd naar een foto van de ptt wandcontactdoos. Dat de ARIS heet wordt is naar maar niet de oorzaak van wegvallend wifi. Dat kan vele oorzaken hebben. Heb je bijvoorbeeld niet ook nog een ISRA in de meterkast? Heeft een monteur het destijds aangesloten? 
Kan namelijk ook dat er buiten iets niet helemaal lekker gaat… Wegvallende diensten is niet de bedoeling en heeft niks met KPN // ZIGGO te maken en is eigenlijk altijd wel op te lossen. 


Hoi @Ik_Hussel ,

Mee eens.Alleen een kokend hete VIP5202 lijkt me zeker niet goed, zelfs als deze op een warmere plek staat.Is een omruil dan misschien niet ook een goed idee?

 


Nee is niet goed maar niet direct een reden voor een swap. Meneer/Mevrouw geeft al aan hem op een andere plek te hebben gezet dus ik ga er vanuit dat hij mooi was ingebouwd waardoor dat ding zijn warmte niet kwijt kon. Zijn meerdere oorzaken dat iets heet is en defect betekend niet direct dat het defect is. Meneer/Mevrouw klaagt ook niet persé over slechte tv. Maar over in zijn algemeen wegvallende diensten.


 


Dus als ik het goed begrijp zit er een ISRA in de meterkast, en vanaf hier loopt er een oude telefoonkabel door een buis naar de woonkamer en is het hier (waarschijnlijk) afgewerkt op een varkenssnuit.
 

Dat kan zo nu en dan wel storing veroorzaken. Sowieso is het ISRA wat verouderd, zeker niet slecht maar wel kans op oxidatie wat storingen veroorzaakt. Verder is het eigenlijk de bedoeling dat de DSL kabel van het ISRA naar het modem zo kort mogelijk is. Mijn advies zou dan ook zijn om het modem te verplaatsen naar de meterkast en dan de telefonie kabel vervangen voor een internetkabel voor de tv. Een monteur van KPN zou u hier eventueel mee kunnen helpen.


Verder zie ik ook een glasvezelaansluiting, had je die niet beter kunnen nemen @Gils407 ?

 


Glasvezel is alleen van TMobile

 


Glasvezel is alleen van TMobile

 

Als KPN (binnenkort) geen glas kan leveren op jouw adres had ik voor T-Mobile gekozen.

Dat kun je als volgt controleren:

via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer controleren binnen welke termijn er vanuit KPN glas geleverd gaat worden.

 


Nu ruim een week het ARRIS tv kastje op een beter geventileerde plek staan en warempel het probleem is opgelost!

Het ARRIS kastje werd dus echt zo heet dat de modem uitschakelde.

 


Ah mooi opgelost, bedankt voor je terugkoppeling @Gils407!