Skip to main content

Sinds de laatste firmware update van de V10a is de wifi verbinding met de wifi experia erg slecht.

 

Deze hangt samen met twee superwifi punten in het netwerk. Ik had deze wifi experia beneden op het modem aangesloten omdat de wifi van het modem zelf een wegvallen verbindingen gaf (dit is afgestemd met support KPN via Twitter DM). Omdat de wifi experia zo slecht functioneerde heb ik deze zojuist uit het netwerk gehaald en wou ik het wifi op het modem weer aanzetten (aangezien er een update is geweest onlangs en ik de hoop heb dat mijn oude probleem (wegvallende verbinding) hiermee opgelost zou worden.

 

Dus ik heb de wifi experia uitgeschakeld en uit het netwerk gehaald. Vervolgens ingelogd op het modem om daar de wifi weer aan te zetten.. helaas gaat dat niet, ik zie wel de knopjes maar erop klikken of proberen te schuiven werkt niet. Oftewel ik kan het niet aanzetten.

 

 

Het zou aan moeten staan. Volgens mij kun je het sinds de update juist niet meer uitzetten. Dat is tenminste wat ik in andere topics lees.


Het stond voor de update uit, zoals je kunt zien in het filmpje wil die niet meer aan.

Bijkomend probleem is dat deze pagina vaker niet dan wel wil laden.

Het zou aan moeten staan. Volgens mij kun je het sinds de update juist niet meer uitzetten. Dat is tenminste wat ik in andere topics lees.

 

 


Heeft u hem al eens gereset? 

Ik zie dat u 2,4 en 5 GHz verschillende naam en kunt geven. Ik dacht dat da al tijden niet meer mogelijk was.

Welke firmware heeft u eigenlijk? 


Als je de 2,4ghz en 5ghz nog onafhankelijk aan kunt passen zit je inderdaad nog op de oude firmware. Is het nog gelukt je modem te resetten @MarkusPosthuma?
In het onderstaande topic kun je alles vinden over de laatste update.

 


Als je de 2,4ghz en 5ghz nog onafhankelijk aan kunt passen zit je inderdaad nog op de oude firmware. Is het nog gelukt je modem te resetten @MarkusPosthuma?
In het onderstaande topic kun je alles vinden over de laatste update.

 

Ja, uiteindelijk support gebeld. Via keuzemenu automatisch laten herstellen. Daarna was het goed. Nu de snelheid nog die ligt ongeveer 40% lager dan in mei. 🤷🏻‍♂️


Ah dat is in ieder geval al iets, maar je internet hoort er natuurlijk niet langzamer van te worden!
Ik zie dat je modem inmiddels de nieuwe software heeft, het is wel aan te raden daarna je wifiversterkers opnieuw in te stellen vanwege het hele mesh-verhaal in het andere topic.
Zo kan het behalve het opnieuw instellen ook helpen ze ergens anders neer te zetten


Ah dat is in ieder geval al iets, maar je internet hoort er natuurlijk niet langzamer van te worden!
Ik zie dat je modem inmiddels de nieuwe software heeft, het is wel aan te raden daarna je wifiversterkers opnieuw in te stellen vanwege het hele mesh-verhaal in het andere topic.
Zo kan het behalve het opnieuw instellen ook helpen ze ergens anders neer te zetten

Ik heb ze bekabeld aangesloten. 


Gisteravond begon het wifi netwerk te klapperen, had de hoop dat dit tijdelijk zou zijn maar sindsdien kan ik geen teams gesprekken meer voeren zonder dat de verbinding weg valt. 

Dus ik dacht ik bezoek de kpn storingen pagina maar die moest ik meerdere malen refreshen om te kunnen bereiken:

 

zal zo nog maar eens bellen met KPN..


Ik denk dat bellen sowieso nu wel handig is vanwege de reactiesnelheid, via het Forum kan het soms even duren voordat ik je bericht zie. Bekabeld aansluiten lost doorgaans wel een hoop op met de wifiversterkers maar het kan ook zijn dat het nu beter is om je wifiversterkers op andere plekken neer te zetten dan vóór de update.
En het resetten en opnieuw instellen wil dus ook nog een heel eind helpen.
 

Je kunt mijn telefonische collega's altijd bereiken op 0800-0402


@MarkusPosthuma heb je nog een oplossing kunnen vinden voor je Wifi?


Alles terug naar fabrieksinstellingen (modem en superwifi punten). IPv6 uitgezet, omvormer begon opeens te klagen. Resultaat is dat het weer stabiel is en snelheid via WiFi weer beter dan voorheen.