Skip to main content

Ik kan een bepaalde website niet meer bereiken, er komt achter de URL te staan: /cgi-sys/defaultwebpage.cgi

Dit probleem doet zich voor met verschillende browsers: chrome, firefox etc.

Via een ander modem is de website wel bereikbaar, via 4G ook.

Een pingtest levert een goed resultaat op. M.a.w. die doet het wel.

 

Wie kan mij helpen?

Probeer eens die IP adres te gebruiken ipv de naam van de website. Doet ie het dan wel?

En doe eens een ping vanuit een andere PC/via een andere modem (waar die web site het wel doet). Krijg je dan wel dezelfde IP adres terug als op die machine waar het niet werkt?


Hallo @Wubbe H Veldhuis 

 

Zoiets krijg je volgens mij alleen als er van shared hosting gebruik gemaakt wordt, op ip-adres zie je dan vaak een algemene pagina van de hoster.

Die melding kan b.v. betekenen dat die website leeg is of er is een fout gemaakt bij het updaten van de website zodat er geen index bestand meer op de juiste locatie staat.

Ook kan het zijn dat die website verhuist is naar een server met een ander ip-adres, dan krijg je dit (tijdelijk) te zien zolang alle DNS records nog niet gewijzigd zijn of nog niet overal bekend zijn, in het laatste geval zou het na een paar uur weer moeten werken.


Het probleem is opgelost. Heel erg bedankt voor alle suggesties. Het was inderdaad iets met de DNS-instellingen.