Skip to main content

Ik kan een bepaalde website niet openen en die is juist zakelijk zo belangrijk voor me!

Familie, vrienden en kennissen die ook bij KPN zitten ervaren hetzelfde probleem. 

Bij concurrererende providers werkt de betreffende website wél naar behoren, maar KPN kan niets voor me betekenen, maar het issue ligt toch echt bij KPN lijkt mij. 

IPv6, HTTPS verhaal lijkt mij, maar GEEN oplossing. 

Overstappen maar dan. 🤔

 

admin: eigen topic aangemaakt

Kun je gewoon eens aangeven welke websites dat betreffen?


Kun je gewoon eens aangeven welke websites dat betreffen?

RegioGroen.nl


 

 

Controle van het domein SSL certificaat,
of er mogelijk daar een discrepantie in zou kunnen zitten??

 

Gedeelte van de details van het certificaat:

 

 

 

Ter verdere info:
Hoewel het SSL certificaat van het web domein nog slechts 10 dagen geldig zal zijn,
is het dus wel gewoon geldig.  De datum verbaast me wel, omdat in de verstrekking van certificaten er doorgaans nog wel een marge zit ingebouwd van een maand extra (13e maand).

Of het SSL certificaat reeds is vervangen in een tijdsbestek van max. een maand “ervoor”. Zodat men altijd minimaal nog wel enkele weken / een maand extra heeft in de einddatum van een certificaat.

Zelf maak ik wel gewoon gebruik van een KPN internet verbinding (glasvezel).
Maar gebruik wel een eigen router, met eigen instellingen van bijv. DNS-server instellingen.
Waar mogelijk een verschil zou kunnen zitten in het resultaat met KPN gebruikte DNS-servers.
Zou me niet verbazen als daar het probleem zou kunnen zitten??  Afhankelijk welke KPN router wordt gebruikt kun je een DNS-server mogelijk wel of niet naar eigen keuze instellen?


Ik kan een bepaalde website niet openen en die is juist zakelijk zo belangrijk voor me!

Familie, vrienden en kennissen die ook bij KPN zitten ervaren hetzelfde probleem.

Wat zie je dan precies?
Een foutmelding? En welke?


Kun je gewoon eens aangeven welke websites dat betreffen?

RegioGroen.nl

Werkt prima hier. Ligt dus niet aan KPN.


En wat voor router gebruik je?
Met mogelijk anders ingestelde DNS-servers dan standaard die van KPN?

(Daarmee zou het nog steeds aan KPN kunnen liggen voor de situatie van de vraagsteller).


Bedankt voor je meedenken Babylonia👍🏼 en fijn dat het bij jou wel werkt Ernst-Jan. 

 

Het ligt waarschijnlijk aan mijn router. Krijg vandaag een nieuwe modem van KPN, omdat zij er ook niet uitkomen. 

Mijn huidige Xperia Box V10 ga ik vervangen voor een nieuwer model. Geen idee welke ik krijg trouwens 🙄

 

 


 

 

Controle van het domein SSL certificaat,
of er mogelijk daar een discrepantie in zou kunnen zitten??

 

Gedeelte van de details van het certificaat:

 

 

 

Ter verdere info:
Hoewel het SSL certificaat van het web domein nog slechts 10 dagen geldig zal zijn,
is het dus wel gewoon geldig.  De datum verbaast me wel, omdat in de verstrekking van certificaten er doorgaans nog wel een marge zit ingebouwd van een maand extra (13e maand).

Of het SSL certificaat reeds is vervangen in een tijdsbestek van max. een maand “ervoor”. Zodat men altijd minimaal nog wel enkele weken / een maand extra heeft in de einddatum van een certificaat.

Zelf maak ik wel gewoon gebruik van een KPN internet verbinding (glasvezel).
Maar gebruik wel een eigen router, met eigen instellingen van bijv. DNS-server instellingen.
Waar mogelijk een verschil zou kunnen zitten in het resultaat met KPN gebruikte DNS-servers.
Zou me niet verbazen als daar het probleem zou kunnen zitten??  Afhankelijk welke KPN router wordt gebruikt kun je een DNS-server mogelijk wel of niet naar eigen keuze instellen?

Als IPv6 switch aan staat kan ik de betreffende website niet benaderen. 
Zet ik deze uit werkt het wel. 
Uit laten een optie?


Ik kan een bepaalde website niet openen en die is juist zakelijk zo belangrijk voor me!

Familie, vrienden en kennissen die ook bij KPN zitten ervaren hetzelfde probleem.

Wat zie je dan precies?
Een foutmelding? En welke?

 


En onderstaande melding krijg ik (soms) te zien :

 

 


Als IPv6 switch aan staat kan ik de betreffende website niet benaderen. 
Zet ik deze uit werkt het wel. 
Uit laten een optie?

Zet het inderdaad dan gewoon beter uit.

In ieder geval zou ik beslist de Experia Box V10 houden, en niet een ander type KPN box.
De V10 is nog de meest stabiele router van KPN, waarbij je nog “iets" kunt instellen.
(Bijv. ander sub-net en DNS server).

De eerdere suggestie om bijv. een andere DNS-server in te stellen, in het volgende menu.
Slechts één DNS optie om in te stellen (doorgaans 2), maar beter dan "niets" kunnen instellen,
en je bent overgeleverd aan wat KPN je biedt.

Op die plek zou je bijv.  1.0.0.2  kunnen invullen.
DNS server van Cloudflare  (scroll naar beneden voor info)  die tevens beschermt op malware.
Als je ook nog jonge kinderen thuis hebt 1.0.0.3 voor filtering / block op "adult content".

 

 


Als IPv6 switch aan staat kan ik de betreffende website niet benaderen. 
Zet ik deze uit werkt het wel. 
Uit laten een optie?

Zet het inderdaad dan gewoon beter uit.

In ieder geval zou ik beslist de Experia Box V10 houden, en niet een ander type KPN box.
De V10 is nog de meest stabiele router van KPN, waarbij je nog “iets" kunt instellen.
(Bijv. ander sub-net en DNS server).

De eerdere suggestie om bijv. een andere DNS-server in te stellen, in het volgende menu.
Slechts één DNS optie om in te stellen (doorgaans 2), maar beter dan "niets" kunnen instellen,
en je bent overgeleverd aan wat KPN je biedt.

Op die plek zou je bijv.  1.0.0.2  kunnen invullen.
DNS server van Cloudflare  (scroll naar beneden voor info)  die tevens beschermt op malware.
Als je ook nog jonge kinderen thuis hebt 1.0.0.3 voor filtering / block op "adult content".

 

 

Nogmaals bedankt voor je reactie!
Bedoel je dat ik in het veld Primaire DNS 1.0.0.2 kan invullen en de IPv6 switch aan kan laten?

Ook bedankt voor de tip wat het modem betreft. De vervangende modem gaat retour enik houd mijn huidige V10! 🙂


DNS 1.0.0.2  is op zichzelf een IPv4 ingave, zou de IPv6 optie voorlopig uitgeschakeld houden,
als je daarmee problemen ervaart met het bereiken van websites.

IPv6 wordt dan wel stilletjes aan verdere geïmplementeerd in netwerken.
Er is nog een hele weg te gaan. IPv4 zal voorlopig gewoon naast IPv6 worden gebruikt.

Meer info m.b.t. IPv6 voor wat betreft KPN.
https://www.kpn.com/service/internet/ipv6.htm

Een serie links bij elkaar om op IPv6 te testen, zie de volgende web-pagina:
https://www.stipv6.nl/ipv6-test-sites/

Nog wat websites om IPv6 te testen:
Specifiek op domein (getest op regiogroen.nl):   https://ip6.nl/#regiogroen.nl

https://dnschecker.org/ipv6-compatibility-checker.php


Testen van je eigen verbinding:
https://test-ipv6.com/

https://ipv6-test.com/

https://whatismyv6.com/


Ik kan een bepaalde website niet openen en die is juist zakelijk zo belangrijk voor me!

Familie, vrienden en kennissen die ook bij KPN zitten ervaren hetzelfde probleem.

Wat zie je dan precies?
Een foutmelding? En welke?

 

Dit heeft niks met dns, ipv6 of andersinds met KPN te maken. Wat u hier op het scherm ziet is een antwoord van de server zelf. De verbinding met de server werkt dus gewoon goed.

Dit is een tablet. Heeft u het probleem ook op een laptop of pc?


Er is maar 1 simpele oplossing. De IT beheerder van regiogroen.nl lijkt zelf de zaken niet op orde 😉 De website staat bij hosting provider VIMEXX, maar de DNS niet. De IT beheerder heeft zelf het IPv4 en IPv6 record toegevoegd aan hun eigen DNS servers. Bij het IPv6 record lijkt iets fout te gaan in combinatie met VIMEXX.

 

Het is dan ook een leuk advies om IPv6 uit te schakelen. Alleen dat lost het probleem niet voor iedereen op. Moet iedereen dan IPv6 uitschakelen? Mijn advies is dan ook, neem contact op met regiogroen.nl en leg het probleem in combinatie met IPv6 voor.

 

Hier werkt het ook niet over IPv6 en krijg ik dezelfde VIMEXX melding. 


Er is maar 1 simpele oplossing. De IT beheerder van regiogroen.nl lijkt zelf de zaken niet op orde 😉 De website staat bij hosting provider VIMEXX, maar de DNS niet. De IT beheerder heeft zelf het IPv4 en IPv6 record toegevoegd aan hun eigen DNS servers. Bij het IPv6 record lijkt iets fout te gaan in combinatie met VIMEXX.

 

Het is dan ook een leuk advies om IPv6 uit te schakelen. Alleen dat lost het probleem niet voor iedereen op. Moet iedereen dan IPv6 uitschakelen? Mijn advies is dan ook, neem contact op met regiogroen.nl en leg het probleem in combinatie met IPv6 voor.

 

Hier werkt het ook niet over IPv6 en krijg ik dezelfde VIMEXX melding. 

Bedankt voor de informatie! 

Zal het issue melden bij IT beheer👍🏼


Ik kan een bepaalde website niet openen en die is juist zakelijk zo belangrijk voor me!

Familie, vrienden en kennissen die ook bij KPN zitten ervaren hetzelfde probleem.

Wat zie je dan precies?
Een foutmelding? En welke?

 

Dit heeft niks met dns, ipv6 of andersinds met KPN te maken. Wat u hier op het scherm ziet is een antwoord van de server zelf. De verbinding met de server werkt dus gewoon goed.

Dit is een tablet. Heeft u het probleem ook op een laptop of pc?

Dit kan zeker met IPv6 en DNS te maken hebben.
Het zijn beide verbindingen die afzonderlijk geconfigureerd moeten worden in de DNS. Als dit fout gaat, dan kan een IPv6 actie bij een foute server uitkomen, en dan krijg je een 404.