Skip to main content

Ik kan al sinds een paar weken geen bestanden uploaden, downloaden lukt wel. Dit is sinds het aansluiten van het glasvezelkastje op 26 januari. Ik dacht ik ga eens kijken of er met het wijzigen van mijn abonnement(sneheid), iets verbeterd. Alleen staat er sindsdien de melding, je hebt nog een lopende bestelling. Eerst dacht ik nog dat zal wel met de aansluiting van de glavezel te maken hebben en KPN is daar vast nog mee bezig, maar na ruim 5 weken vind ik dat toch wat vreemd. Het moet toch mogelijk zijn om iets te veranderen, maar door deze melding lukt dat gewoon niet.

Hoe kan dit opgelost worden?

 

 

Hallo @Esnej zolang er nog een lopende bestelling open staat, kun je geen andewre aanpassing doorvoeren. Het KPN-systeem kan maar 1 ding tegelijk aan.

 


@JanD Voor zover ik weet heb ik niets meer open staan. Mocht dat dit toch nog te maken hebben met het aansluiten van het glasvezelkastje, dan duurt dit wel erg lang. Je kunt ook nergens zien, voor zover ik weet, welke bestelling er nu precies open staat.


Hallo @Esnej je kunt nog tot 17u00 gratis bellen met 0800 0402 voor een update van zaken.

 

 


Waar ik vervolgens heel lang in de wacht sta :-(


Als ik zo op het forum lees ben ik niet de enige waar deze melding om onverklaarbare rede gegeven wordt.

 


Hoi @Esnej, welkom op ons forum!

Je hebt je eigen vraag hier eigenlijk al wel beantwoord. Zolang er een wijziging openstaat kan je helaas geen nieuwe wijzigingen invoeren.
In jouw geval gaat het dan om het aansluiten van de glasvezel. Zodra dat straks afgerond is kun je je abonnement weer wijzigen.

Volgens mijn gegevens is dat allemaal al wel klaar om geinstalleerd te worden, heb je hier al een afspraak voor gemaakt?

De snelste manier om hierover in contact te komen zal altijd telefonisch zijn via 0800-0402


Hoi @Thomas volgens mij begrijp ik jouw antwoord niet helemaal, nl: "​Volgens mijn gegevens is dat allemaal al wel klaar om geinstalleerd te worden, heb je hier al een afspraak voor gemaakt?"

Ik schrijf dat op 26 januari bij mij al het glasvezelkastje is geïnstalleerd en door de installateurs is aangesloten op mijn modem. Alle lampjes branden ook. Kortom waar moet ik nu nog een afspraak voor maken om te installeren? 

Mocht er toch nog iets geïnstalleerd moeten worden, dan was het handig geweest om mij dat op 26 januari te laten weten na het installeren.


Ah, dat is anders dan hoe het hier staat inderdaad. De status van je order is namelijk nog “klaar om aan te sluiten”, hij is dus ergens blijven hangen lijkt het!
Ik zal een ticket voor je aanmaken om hem een zetje te geven. Kun je het later nog eens proberen? Hier kunnen even een paar werkdagen overheen gaan!


@Thomas Ok, gelukkig de aansluiting is dus goed.  Het duurt al even deze aansluiting, dus die paar dagen kunnen er dan ook wel bij. Hopelijk werkt daarna alles zoals het hoort.


@Thomas Bedankt, een paar dagen geleden bericht gekregen met een nummer door het ticket dat jij hebt aangemaakt voor mij.

Vandaag lukte mij het om nog even voor zessen terug te bellen met het nummer dat in dat bericht stond dat ik van KPN ontvangen had. Toen ik belde was, helaas, de verbinding slecht. Ik kon de medewerker goed verstaan, maar hij kon mij slecht verstaan en hij zei dat ik af en toe weg viel. Ik had daar geen last van, maar het naar mij door hem terugbellen, loste dit probleem voor hem ook niet op. Een paar dagen geleden heb ik nog een mailtje gekregen van KPN dat ik de 20e aanwezig moet zijn voor de monteur, maar op mijn vraag aan de KPN-medewerker waarom KPN dan weer langs moest komen en of dat dan afglopen januari niet gelijk had kunnen gebeuren kreeg ik geen duidelijk antwoord. Misschien omdat de lijn slecht was?!

Misschien kun jij mij vertellen waarom ze nu nog een keer langs moeten komen en of dit dan niet tegelijkertijd had kunnen gebeuren?


Dit is even ingewikkeld 😅
In principe staat de monteur erin om de glasvezel aan te sluiten, op afstand is er geconstateerd dat jouw glasvezelverbinding nog niet actief is.
Het kan zijn dat je daar niks van merkt omdat er al wel signaal op de glasvezel zit, maar dit is dan technisch gezien niet jouw eigen verbinding.

De monteur kan dit omzetten en daarmee is de order gereed en kun je je abonnement weer wijzigen!