Skip to main content

Hi All, 

 

Om het topic maar weer even nieuw leven in te blazen, heb ik een nieuwe aansluitende vraag, maar wellicht ook wat antwoorden voor anderen.

Mocht je het wifipunt willen bereiken, heeft het van origine ip adres: 192.168.2.151. Als je de SW bij installatie bekabeld aansluit, krijgt ie van je experiabox een eigen ip. Hoe kom je daarachter? Gebruik het adres 192.168.2.254. Dan ben je in je modem. Als je op clients klikt, zie je als UTP verbinding SW… nog iets. Dat is je superwifi. Daar zie je ook het toegewezen adres. Als je dat adres gebruikt in je browser kom je bij je SW. hier zou je dus het ww kunnen veranderen. Na reset is dit wachtwoord te vinden op de achterkant van de SW. Het Adminww. 
 

(mocht je het modem los gekoppeld hebben na je check in de client list, dan dien je eerst wifi verbinding te maken met de sw zelf. Gegevens staan achterop.)
 

En toen verscheen mijn probleem: er wordt gevraagd om het standaard ww te veranderen naar iets persoonlijks. Na 40 pogingen en het houden aan de voorwaarden voor het ww, lukt het niet om te wijzigen. Waarom niet?? Zijn er meer mensen die daar last mee hebben? 
 

Het nadeel is nl nu dat de kpn thuis app de sw niet kan vinden voor installatie, omdat het geen originele ip meer heeft. Gek genoeg veranderd dit ook niet meer na de reset omdat experia als host dhcp ip adressen uitdeelt, en steeds op 124 uitkomt. 

 

het is een beetje kip en ei verhaal. De app zoekt naar ip 151, maar mijn modem geeft 124. Maar de app zegt wel dat ik hem bedraad moet aansluiten waardoor ik nooit het adres van 151 behoud door dhcp!
 

laatste poging is dat ik nu dhcp modus uit ga zetten in de experia box. Wellicht blijft het na reset dan zoals het is… 

 

mochten er anderen beter optie hebben, count me in! 

 

Admin: afgesplitst en toch een eigen vraag voor je aangemaakt, zodat de community 'm beter vindt!

Hey Berry, welkom hier!

 

Informatie over installatie en gebruik van de SuperWifi, inclusief hoe je erop inlogt en hoe het zit met de IP-adressen, vind je in onze kennisbank:

 

Voor SuperWifi geldt dat de standaard IP-adressen 192.168.2.149 (SW1) en 192.168.2.150 (SW2) zijn. De .151 is voor de Experia Wifi. Als het standaard adres echter al is toegewezen aan een ander apparaat (door jou zelf of via DHCP) dan wordt een ander beschikbaar adres gekozen.

Als dit zo is, dan is een makkelijkere manier om in te loggen op de SuperWifi om dit via het Netwerkcentrum te doen. Hoe dat moet staat in het kennisbank artikel hierboven.

 

Bij het inloggen moet je inderdaad het standaardwachtwoord aanpassen naar een zelfgekozen variant. Jij geeft aan dat dit niet werkte voor jou. Wat voor melding kreeg je? Kan zijn dat een van de speciale tekens die je gebruikte toch niet geaccepteerd wordt. 

 

En, over de Thuis app, dat gaat niet altijd even vloeiend, maar ook op een ander IP-adres moet hij hem gewoon kunnen vinden. Als dat bij jou niet zo is, dan zijn de eerste troubleshoot stappen over het algemeen het herinstalleren van de Thuis app, en eventueel het herinstalleren van de SuperWifi.