Skip to main content

Waarom krijg ik een mail van kpn dat het probleem is opgelost, terwijl dat helemaal niet zo is en ik gewoon ronduit onbeschoft behandeld ben ??

 

Wat is het probleem? 


De WiFi ging ineens moeilijk doen 

Wel verbinding maar geen internet

Word er helemaal simpel van 


Heb je dat met alle apparaten die via de wifi zijn verbonden?


Ja op alle apparaten die WiFi gebruiken valt het regelmatig weg .

Als je dan een keer aan en uit heb gezet verbind het weer 


Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? Heeft u WiFi versterkers? Welke?


was er mischien een internet storing in de omgeving ?? (is er bedraad internet en werkte dat nog goed??)

 

anders zou ik niet weten warom KPN per mail kan vertellen dat een lokaal probleem is opgelost.

 

is het modem handmatig in te stellen voor de wifi settings ?? het word steeds druker in de lucht en soms kiest zo'n wizzard niet een vrij(er) kanaal

mischien als de hardware het aan kan wisselen van 2.4 tussen/naar 5 GHz ??


Hoi @Inimienie, welkom op ons forum!
Heb je nog een oplossing kunnen vinden? We denken hier altijd graag met je mee!
Kun je toelichten wat voor netwerkapparatuur je gebruikt, hoe je deze aangesloten hebt zitten en hoe de lampjes daarop branden?

Als je hierover liever direct contact met de klantenservice hebt kun je ook met ons bellen op 0800-0402


Heb al 10 keer of meer gebeld met kpn en de lampjes staan goed versterkers verzet alles tig keer gereset 😡

En goede WiFi maar geen internet 

Kpn doet niets ja monteur die ik moet betalen omdat dat ineens zo is gaan doen 

Denk er echt over om te stoppen met kpn want kpn doet niets voor vaste klanten die al jaaaaaaren braaf betalen


Natuurlijk is bij jou goed wifi mogelijk.  Eerst een vraag. Heb je dit soort dingen in huis?

 


Leest iedereen wel goed?

 / En goede WiFi maar geen internet

Dat betekent dat wifi op het modem dus "in de lucht" is, maar het IN het modem niet verbonden is met internet. 

Ik hoor je niet over tv. Heb je dat van kpn en werkt dat wel? Werkt de laptop dan wel via kabel op het modem?

Als het bekabeld ( o.a. tv ontvanger) wel werkt lijkt mij gewoon het wifi deel in het modem defect. Alleen in de lucht is niet genoeg. Intern moet het ook met internet verbinden .

Welke experia box van kpn heb je? V8, v9, v10, v10a ??


@Inimienie, we denken graag even met je mee! Kun je toelichten waar je precies tegenaan loopt? Gebruik je ook wifiversterkers? Ook de vragen van Peter en Joep van hierboven ben ik benieuwd naar.


Heb 3 versterkers en krijg sinds een maand elke keer op meerdere apparaten de melding wel WiFi maar geen internet 

Weet ik hoeveel keer gebeld 

Alles tig keer gereset 

Alles tig keer van plaats gewisseld 

En het enige Watze kunnenzeggen ja WiFi dat is een dingetje voor een betaalde monteur 

Het is ineens zo gaan doen zonder aanleiding 


@PeterG Heb een v10 pas omgeruild en kreeg geen v12 🙈

Omdat ik dat dus ook dacht maar het is niet altijd het is zo 15 a 20 keer per dag dat het weg valt heb 3 versterkers


ik zie hiervandaan natuurlijk niet of je in een kasteeel woont of in een flatje.

probeer het eens zonder de versterkers om te zien of het aan de V12 licht…

kun je de versterkers ook een voor een proberen om te zien of een van hen een probleem maakt ??

 

kiest het modem mischien voor 5 GHz wifi omdat hij het op 2.4 GHz te druk vind. meeste moderne telefoons en tablest hebben bijde maar oudere hardware kan mischien beperkt zijn op 2.4 GHz

ik meen te hebben gelezen dat er setting voor de 2.4 en 5 GHz in de v12 zitten maar dat een oudere firmware daar geen keuze in liet maken.  zit er de meest recente firmware op je modem (waarschijnlijk doet hij automatieshe updates maar loont de moeite om te controleren (in de fritzbox kun je de auto update uitsetten weet niet of dat in de v12 ook kan)

 

werk hier met een fritz box zonder versterkers heb redelijk goede wifi op 3 etages … modem staat op de midelste etage op een vrije plek niet in een gang kast verstopt want als ik hem in de meter kast doe is het gedaan metgoede berijk.

ik werk met een cat5 utp kabel custom made om vanaf mn isra punt naar mn modem te gaan om dat de kabel twisted is heb je dan nagenoeg geen verlies en op die manier heb ik het modem een mooie centrale plek in mn huis gegeven. de meterkast is drie dike betonlagen vanaf woonkamer dus de toen der tijd aanbevolen plek voor montage was een wifi killer (en ook geen stopkontakt bij meterkast).

 

ik heb ooit eens ge-expirimenteerd door een oude thompson speedtouch als repeater te gebruiken .. het lastige daarven was dat je van kanaal wiselde en dan op bepaalde pleken  pingpong van de ene naar het andere net werk ging en dat geeft dan onderbrekingen. maar dat was voordat  ze mesh haden.

 

neem aan dat je deze info al heb gelezen .. kpn-wifi-manager-verbeter-je-wifi

ik zie daar ook mensen die onderbrekingen hebben weet niet of het up to date is een maand of zeven trug hadden ze mischien nog andere software/firmware ..maar mischien vind je daar een verglijkbaar probleem en … oplossing.


Wat voor wifiversterkers heb je precies @Inimienie? Heb je de reactie van @B-B hierboven ook gelezen? 


@Thomas De experia


mischien testen met ping

wat je kunt doen om te kijken of je v12 via je vaste verbinding wel continu op internet data connectie heeft is om op een PC/laptop het programa pingplotter te draaien kun je lekker een dag of wat laten draaien en zien of je packet loss (geen data) hebt op je verbinding de free versie was dacht ik beperkt tot een web adres maaar met een trail account heb je genoeg om te zien op meerdere web adressen of het daar fout gaat.

probeer in iedergeval een adres binnen NL in je pingcollectie te hebben web adresen die ver weg zijn gaan over meer hops en dan meet je de kabels op de zeebodem of zoiets

heelaas lukt het niet met kpn.com want die draaien geen ping server …. daar krijg je gegarendeerd time outs te zien. wel jammer want dan zie je vrij direct op welke hop het fout gaat.

 


Dat je wel verbinding met wifi hebt maar er geen internet doorkomt klinkt wel alsof de verbinding tussen je experiabox en experia wifi's ergens niet goed is. Heb je daar nog iets van kastjes tussen zitten? Dit is helaas niet iets wat we op afstand zo kunnen oplossen maar als je ons uitlegt hoe je alles precies hebt zitten (eventueel met foto's als dat makkelijker is) kunnen we natuurlijk altijd met je meedenken!


@B-B Hou het een beetje simpel wil je. @Inimienie  is geen ICTer.

 

 

Dus even resumé. Het gaat om een v10 met 3 Experiawifi’s?

  • Wifi op de v10 staat uit? Lampje
  • Alle 3 Experiawifi’s zijn met een vaste kabel aangesloten? Niet met DVS stekkers oid.
  • Op alle Experiawifi’s branden het 1e lampje groen, en het 2e lampje blauw?

@B-B Hou het een beetje simpel wil je. @Inimienie  is geen ICTer.

 

 

Dus even resumé. Het gaat om een v10 met 3 Experiawifi’s?

  • Wifi op de v10 staat uit? Lampje
  • Alle 3 Experiawifi’s zijn met een vaste kabel aangesloten? Niet met DVS stekkers oid.
  • Op alle Experiawifi’s branden het 1e lampje groen, en het 2e lampje blauw?

je kan lezen dat de v10 was omgeruild voor een v12

 

ik hou het ook simpel ..het zijn geen dos/comandline comando's om in te typen maar een een voudig programa .

Je hoeft er ook geen diploma te hebben om een tool te downloaden en het te draaien.

het is een eenvoudige tool die je laat zien hoe je verbinding is met de rest van de wereld.

de info op de website is voor deze LBO opgelijde duidelijk genoeg.

 

pingplotter laat duidelijk zien in welke stap(hop) het fout gaat (als je het op een pc draait kun je 24x7 draaien en zien wat er gebuert in een net grafiekje.

 

zodat ze niet een peperduure monteur op je af sturen die op dat moment nix find omdat het 20 keer per dag gebuurt maar net niet in het bezoekje van de monteur.

 

Ik zag dat ze nu ook voor android en aple  pignploter hebben zou mischien nog wel beter zijn in dit geval heb ze zelf nog niet getest op mn mobiele aperatuur.

 


@Inimienie heb je nog een oplossing kunnen vinden? We denken graag even met je mee!


@Thomas niet echt maar geef het op want word er helemaal dol van 

Als kpn niet fatsoenlijk hulp kan bieden dan ga ik kijken voor een andere provider 

Het enigste waar opn goed in is is de prijzen verhogen


@DennisA78 iniminie weet inderdaad niks van ict 😄😄

Ben een mama dus kan veel maar dit word me allemaal beetje 🤔🙄


@Thomas De experia

Heeft u deze?

 


Het blijft altijd wat lastig met deze dingen @Inimienie, als je wilt kun je ons ook altijd even bellen.
Misschien praat dat wat makkelijker. We zijn altijd bereikbaar op 0800-0402