Skip to main content

Hoe kan het dat volgens mij abonnement ik voor 100mbit/s betaal en als ik mijn snelheid check er maar 42mbit/s uitkomt?

Omdat jouw abonnement een tot en met prijs is, maar eigenlijk zou je als de maximale snelheid niet hoger dan 50mb kan komen ook maar maximaal een 50mb pakket kunnen aanvragen. Dit tenzij je nog een zeer oud alles-in-een pakket hebt. 


Klopt het is al een oud abonnement. 

Toch raar dat deze "tot een met" nergens vermeld wordt. Er staat "jou huidige snelheid".

Ook staat er 100mbit upload maar als ik m check is het 5.74mbit.

 


Klopt het is al een oud abonnement. 

Toch raar dat deze "tot een met" nergens vermeld wordt. Er staat "jou huidige snelheid".

Ook staat er 100mbit upload maar als ik m check is het 5.74mbit.

 

 

5,74mb upload klopt wel met een download van 42mb. Dan zal je redelijk ver weg van een centrale of actieve kast zitten. 

 

Op de website van KPN:

 


Heeft u glasvezel? 


Misschien dat dat wel klopt maar waarom staat in mijn kpn dan vermeld dat ik 100mbit upload en 100mbit download heb. Kan me voorstellen dat op deze manier verwarring veroorzaakt wordt. Zet er dan gewoon duidelijk en eerlijk neer wat ik heb. Want nu heb ik het idee dat ik te veel betaal.

Nee geen glasvezel 


Ja ik snap jouw standpunt maar dit is gewoon niet mogelijk (en ook niet handig) stel u krijgt nu glasvezel, dan krijgt u een hogere snelheid. Als er in MijnKPN en uw contract 42mb stond met deze prijs en u krijgt glasvezel dan zou er niks veranderen. De abonnementen zijn gewoon tot en met, en dat is eigenlijk bij elke provider zo.
Aangezien u een oud contract heeft zijn die snelheden nog best afwijkend, maar in huidige pakketten zou er dus 50mb staan i.p.v. 100. Dat ligt al een stuk dichterbij de door u haalbare 42mb.


Hmm dus als ik het goed begrepen heb kan ik met een goedkoper abonnement (50mbit) de zelfde snelheid (42mbit) krijgen?


Dat ligt eraan, want u heeft waarschijnlijk een alles in 1 standaard abonnement uit 2013-2016 waarbij dan verschillende dingen zoals spotify, 2e tv ontvanger, opnemen pakket en vaste telefoon gratis erbij zaten. Dus of een pakket met 50mb in uw situatie goedkoper is kunt u alleen zelf uitrekenen. 
 

Wel is het zo dat u geen snelheidsvermindering heeft als u een 50mb pakket heeft, dus indien het goedkoper is is het zeker de moeite waard.  


Welke snelheid is er mogelijk volgens deze site?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/


Ik betaal nu 79 voor tv en internet 100mbit. 

Als ik nu eenzelfde abonnement afsluit van 50mbit betaal ik 54.

Blijft toch vreemd, dat ik als jaren trouwe kpn klant te veel betaal. 

 


Ik betaal nu 79 voor tv en internet 100mbit. 

Als ik nu eenzelfde abonnement afsluit van 50mbit betaal ik 54.

Blijft toch vreemd, dat ik als jaren trouwe kpn klant te veel betaal. 

 

Dus als ik het goed begrijp heeft u geen zenderpakketen, extra tv’s, opnemen pakket, spotify, vaste telefoon of iets anders bij het pakket inbegrepen? Op pagina twee van uw huidige factuur kunt u dit nakijken.