Skip to main content

Vandaag 19-06-2023 zie ik op mijn factuur overzicht dat mijn gratis verhoging van 50 Mbit/s naar 1Gbits/s is gegaan. 

Maar mijn speedtest geeft maar 191 Mbits/s aan.

Gaat dit later naar 1 Gbits/s ?

 

Heb je het glasvezel modem al even van het stroom gehaald en opnieuw in het stopcontact gestoken?

Heb je de experiabox al even uit en weer aangezet?

Heb je de test bekabeld met de Speedtest.net App getest (Windows)?


Ja dat heb ik, mijn snelheid is vandaag wel verhoogt, van 50 Mbit/s naar 200 Mbit/s maar geen 1 Gbit/s


Alle gegevens ingevuld in je KPN Forum Profiel?

Een KPN Medewerker (moderator) zal je bericht eerdaags zien en kan dan even op basis van de gegevens in je profiel kijken of alles aan de KPN zijde goed staat.

Sowieso kan de snelheidsverhoging enkele dagen in beslag nemen, het lijkt erop dat dit bij meerdere klanten gebeurt. Maar het is even afwachten tot een moderator hier meer over kan zeggen.


Hoi @P.h.m . Ik zie dat er 18-6 een patch is gezet.  

Jouw profiel staat momenteel goed.   Als je nu - rechtstreeks op het modem - bekabeld meet (met de Ookla app van Windows)., Wat meet je dan>?

 

Administratieve snelheid:

970000

Sessie snelheid:

970000


Beste Erwin,  ik heb geen Windows maar als ik op mijn Tablet een speedtest doe kom ik op een snelheid van 203 Mbit/s


Beste Erwin,  ik heb geen Windows maar als ik op mijn Tablet een speedtest doe kom ik op een snelheid van 203 Mbit/s

Voor het doen van een speedtest is echt een bekabelde verbinding nodig, PC, Laptop (Windows/MacOS).


Dus dit gaat niet met de KPN thuis app op mijn Tablet 


Dus dit gaat niet met de KPN thuis app op mijn Tablet 

Je hebt toch echt een bekabelde verbinding met een pc of laptop nodig om goed te kunnen meten.

 


Snelheidsmetingen over Wi-Fi zijn uiterst onbetrouwbaar. Die snelheid is afhankelijk van zoveel externe factoren dat je er nauwelijks staat op kunt trekken. Een bekabelde UTP-aansluiting is daar veel minder gevoelig voor en dus veel betrouwbaarder. Een snelheid van 200 Mb/s of soms wat meer is voor Wi-Fi al een heel behoorlijke score, ongeacht het achterliggende netwerk. 


daarbij komt volgens mij ook dat de draadloze apparaaten niet eens 1 gb halen


Als een tablet het enige is wat u in huis heeft, dan is die 1 gbit nutteloos voor u.

Maar ja ... dat vind ik niet vreemd. KPN weet de klanten wel uit te zoeken waaraan ze 1 gbit gratis geven: de klanten die het nooit zullen gebruiken.


Bedankt voor de informatie. 

Groetjes Piet 


Als een tablet het enige is wat u in huis heeft, dan is die 1 gbit nutteloos voor u.

Maar ja ... dat vind ik niet vreemd. KPN weet de klanten wel uit te zoeken waaraan ze 1 gbit gratis geven: de klanten die het nooit zullen gebruiken.

 

Je kon weleens de spijker op zijn kop slaan. Ik heb geen enkel bericht gehad van KPN over een snelheidsverhoging. Ik kreeg alleen een PRIJSverhoging per 1 juli. Maar meer snelheid ho maar.

Nu snap ik waarom: ik gebruik pc's met bekabelde verbindingen, via router naar KPN-modem en glas-ontvanger. En een abo voor 200 Mb/s, dus die 1000 zou ik zeker kunnen gebruiken. Maar dan word je niet 'geslecteerd’ dus.