Skip to main content

Hi vrienden van KPN! 
 

Ik probeer al ruim 2 maanden klant bij jullie te worden, maar dat valt nog niet mee. Wat een bende! Echt ongelooflijk, haha! Komt ‘ie:

 

  • 11-09: ik ga in op jullie ‘snelpakker aanbieding voor internet + TV (€35,- per maand, 12 maanden) en maak gebruik van de Overstapservice. 
  • 04-10: pakket wordt geleverd, echter zonder interactieve TV (alleen modem). Ik bel met klantenservice (45 min. aan de lijn) en leg de situatie uit. Verbinding wordt 2x verbroken.
  • KPN medewerker adviseert me om abonnement te annuleren en om een nieuw abonnement aan te gaan. Anders loopt het fout. Ik ga akkoord, maar wil wel van dezelfde aanbieding gebruik maken.
  • 13-10 mijn huidige aanbieder (Ziggo) bevestigt dat het abonnement hetzelfde blijft: ‘wij kregen bericht van KPN’ dat u toch niet overstapt’. 
  • 17-10 Nieuw abonnement wordt bevestigt door KPN, echter wordt de Overstapservice niet geregeld. dit bevestigt de klantenservice van mijn huidige aanbieder Ziggo. En, het bedrag is anders: niet gelijk aan de snelpakkeractie (?). 
  • 19-10 KPN stuurt eerste factuur. Bedrag komt niet overeen. Ik bel met jullie klantenservice (45 min aan de lijn). Die bevestigt dat de actie niet meer geldig is. Whut?! Haha!
  • 28-10: weer telefonisch contact met jullie klantenservice. ISRA punt is niet aangesloten en ik wil graag een installatiemonteur bestellen. Ik hang weer 45 min aan de lijn. Afspraak met  monteur wordt wel/niet gepland. De verbinding verbreekt 3x en ik moet telkens bij een andere collega opnieuw mijn verhaal doen. De laatste collega die ik spreek helpt me behulpzaam en sluit af met: er komt een monteur aan. Nog voordat we de definitieve datum prikken, verbreekt opnieuw de verbinding. Ik bel wéér terug en vraag om alles te annuleren. Ik wil graag klant worden, maar dat lukt blijkbaar niet. Dan niet!
  • 28-10: ik krijg een e-mail van KPN dat opzegging gereed is. 
  • 29-10: er staat een monteur aan de deur. Hij weet van niks, kan me ook niks uitleggen. Geeft aan dat hij pakket komt installeren. Ik heb het pakket nog liggen (retourdoos is nog niet ontvangen). Monteur installeert wel de modem, maar nog niet de interactieve TV. Want, loopt er nu wel of geen abonnement. Zonder internet en tv zitten is geen optie. Huidige aanbieder blijft keurig leveren én facturen. Ik krijg dubbele kosten!
  • ik neem opnieuw contact op met de KPN en geeft aan nog een laatste poging te doen. Eerder afgenomen aanbieding geldt niet meer, dus ik moet aanzienlijk meer betalen. Ga toch overstag; collega Ilayda helpt me netjes. Heel verhaal over afdelingen, wie waar verantwoordelijk voor is. Doodvermoeiend. Ilayda geeft me haar mailadres, want ze kan wel iets regelen voor me na de eerste 6 maanden (voelt als upsellen / verlengen, maar goed: laat tegen die tijd maar zien!). 
  • nieuwe internet + tv wordt geleverd. Ik betaal €35,- voor de eerste 6 maanden, daarna €54,-. Afgesproken is dat er geen aansluitkosten bijkomen en dat de installatiemonteur geregeld wordt. 
  • 09-11 facturatie wordt gestart. Overstapservice wordt opnieuw niet geregeld; ik heb weer dubbele kosten. KPN Factuur is incl eenmalige kosten. Installatiemonteur wordt in mindering gebracht op toekomstige facturen, zo is de toezegging. 
  • Ik probeer via telefoon en jullie website een installatiemonteur te plannen. Dat lukt niet; telefonisch krijg ik niemand te pakken (na 8 keuzemenu’s krijg ik per SMS instructie om naar en landingspagina te gaan om daar zelf een monteur te plannen. Landingspagina geeft foutmelding). Ik kan geen monteur plannen. Heb mailcontact met Ilayda, die bevestigt in gebrekkig NL dat monteur etc vergoed worden. Prima! Maar dan moet er wel een monteur geregeld worden. 

Lang verhaal kort: geen internet + tv van KPN (terwijl ik nog steeds best klant wil worden hoor..), wél dubbele kosten (want mijn huidige aanbieder loopt stug door), extra kosten voor oa eenmalig aansluitkosten + monteur en mislopen van jullie aanbieding. Levert veel frustratie op etc etc. Uren bellen met jullie, onverwacht een monteur op de stoep. Puinhoop!
 

Als ik jullie chef klantenservice was, dan zou ik me kapotschamen. Wat een aanfluiting.. 

 

Hoe los je zoiets op? Is er iemand bij KPN die je in een kwartiertje op weg kan helpen? Moet toch niet moeilijk zijn dit? Waarom is dit zo slecht geregeld bij KPN? Ben echt benieuwd.

 




 

Ik ben niet van KPN, maar ik ben volledig met je eens dat dit een onvoorstelbare puinhoop is. Verbroken verbindingen zijn uitermate frustrerend (heb dat vroeger ook gezien bij Ziggo,  waarbij op de seconde af na 15 minuten de verbinding eraf ging omdat ze de service KPI van 15 minuten anders niet haalden).

Ik wens je veel succes, maar wat ik eigenlijk nog belangrijker vindt is dat KPN de boel op orde moet brengen. Er zijn te veel van dit soort verhalen de laatste tijd. Ik verlang zo terug naar de XS4All helpdesk, waar de telefoon opgenomen werd en je binnen aanvaardbare tijd geholpen werd.

 


Goedemiddag @RoZo! Het is momenteel erg druk, daarom kom ik er nu pas aan toe om te reageren op jouw bericht. Excuses hiervoor!
 

Als ik jullie chef klantenservice was, dan zou ik me kapotschamen. Wat een aanfluiting.. 

... Moet toch niet moeilijk zijn dit? Waarom is dit zo slecht geregeld bij KPN? Ben echt benieuwd.

Nou, niet alleen de chef van de klantenservice, hoor.
Ik krijg hier ook plaatsvervangende schaamte van! Ik kan je vragen niet beantwoorden, want ik snap het zelf eerlijk gezegd ook niet… Het lijkt mij (en dat is ook mijn eigen ervaring) dat je met maximaal 2 telefoontjes klant kunt worden.

We zijn nu een aantal dagen: wat is nu de status? Is er inmiddels een monteur langs geweest en heb je nu Internet en TV via ons?
Wil je ook jouw klantgegevens vermelden in jouw forum profiel?

Op basis van jouw klantgegevens kan ik met jou meekijken en nagaan wat er nu nog wel of niet gecorrigeerd moet worden. Daarnaast wil ik het topic samen met jouw klantgegevens intern doorgeven als signaal. 
Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!


 

Hi Shyrin, 

Dank voor je bericht! 

Ik heb mijn klantgegevens aan mijn profiel toegevoegd. De status is als volgt: 

  • Er is op 18-11 een monteur geweest. Hij heeft alles netjes aangesloten. Het werkt! 
  • Ik heb contact gehad met Ziggo; de overstapservice wordt nu geregeld als het goed is. 

We gaan de goede kant op; het lijkt nu allemaal netjes aangesloten en de dienst werkt goed. 

Wel heb ik een vraag over het abonnement, de facturatie & betaling. Kun jij me hierbij helpen? 

→ Op 11-09 ben ik klant geworden bij KPN. Ik heb gebruik gemaakt van jullie ‘snelpakker’ aanbieding van eenmalig €25,00 en daarna €35,00 per maand (voor de eerste 12 maanden). Zie bijgevoegd screenshot uit de bevestigingsmail die ik op 11-09 van KPN heb ontvangen. 

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn eerste factuur €63,18 is? En waarom ik slechts over de eerste 6 maanden €35,00 betaal en daarna €54,00 (!)? Ik wens gebruik te maken van de aanbieding die ik op 11-09 heb afgesloten. Nogmaals; bij de eerste levering (na 11-09) ging er iets mis met mijn pakket. Ik kreeg wél de internetmodem, maar niet de interactieve TV. Na een belletje met jullie klantenservice is mijn abonnement toen omgezet; de bestaande is ‘geannuleerd’ en er is een nieuwe afgesloten. Sindsdien gaat het fout. En nu corresponderen de bedragen dus niet met de aanbieding waarmee ik eerder klant bij jullie ben geworden. Hoe zit dat precies? Kun jij dit uitleggen? 

Zie graag dat het aangepast worden na de aanbieding van 11-09, dan klopt het weer!

Dank alvast voor je moeite. Wordt gewaardeerd! 

Met vriendelijke groet, 

RoZo

 

 

 


Hartelijk dank voor jouw gegevens.

De snelpakker, 12 maanden Internet en TV voor €35,- was voor een bepaalde periode geldig. Toen de bestelling opnieuw verwerkt is, was de actie niet meer geldig. Mijn collega heeft een andere actie verwerkt en daar is nu de ontvangen factuur op gebaseerd 🤔

De activatiekosten van €25,- zal ik sowieso crediteren, ik zie dat er geen monteurskosten berekend zijn op de monteursbon. De actie is er nu weer: ik ga mijn uiterste best doen om die actie alsnog voor jou te laten gelden: ik kom hier zsm op terug!


@RoZo Ik heb je een privébericht gestuurd en wacht jouw reactie af.


Dank @Shyrin_ voor je privébericht! Fijn dat e.e.a. nu opgelost is. Top geregeld!


Heel graag gedaan! Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, laat het mij dan weten!