Skip to main content

Dag allemaal,

 

Op de foto te zien waar de internet van ziggo binnenkomt. Mijn vraag is hoe kan ik de Box 12 hierop aansluiten? 

Dank voor de antwoord.

Nee, 

ziggo is coax, kpn is ethernet.

er moet een kpn doos of glasvezel liggen


Die heb ik niet. Dit was vanaf begin toe ik in dit huis kwam. 


Heeft u de volgende aansluiting ergens in huis?

 


De tweede, maar ik weet niet of die goed aangesloten zijn. Want in de meterkast zie ik geen kabels die eventueel daarbij horen. 


Dan de stekker met de DSL kabel er in en kijken wat er gebeurt is de mogelijkheid die je hebt.

Woon je in een apartement kan het zomaar bingo zijn.


De monteur komt het normaliter voor je aansluiten.


De tweede, maar ik weet niet of die goed aangesloten zijn. Want in de meterkast zie ik geen kabels die eventueel daarbij horen. 

In mijn komt deze kabel binnen van de woonkamer en niet via de meterkast. Dus laat vooral de monteur zijn werk doen.

https://www.kpn.com/service/monteur.htm


De monteur komt het normaliter voor je aansluiten.

Niet bij DSL, die mag je zelf doen, alleen als het echt niet lukt kan je een monteur laten komen, of als de ISRA vervangen moet worden.


Wat staat er op de bestelpagina toen je KPN aanvroeg? Koper of glasvezel? Dat moet je eerst weten zodat je weet waar je naar zoekt. Welke aansluitingen vind je nog meer in de meterkast, of woonkamer?

Geen blauwe of oranje kabel ergens?


@Doornekamp33 een goede vraag. Zag niet ergens staan. Volgens mij in de wijk is nog geen glasvezel. 


Heeft u de volgende aansluiting ergens in huis?

 

De tweede, maar ik weet niet of die goed aangesloten zijn. Want in de meterkast zie ik geen kabels die eventueel daarbij horen. 

In mijn komt deze kabel binnen van de woonkamer en niet via de meterkast. Dus laat vooral de monteur zijn werk doen.

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

 

Deze muuraansluitingen kunnen ook de binnenkomende invoerkabel bevatten. Dan komt die dus niet binnen in de meterkast, maar in die muuraansluiting. Is die nog in takt?


@DennisA78 geen. Wat je op de foto ziet dat is het. En de type U1 U2. 


@Doornekamp33 ik woon in eengezinswooning. Op hoop van zegen zie ik op de 12de of de aansluiting type u1 u2 doet.


@DennisA78 van buiten is nog heel.


@DennisA78 van buiten is nog heel.

 

Als de juiste draadjes aan de binnenkant vastgeschroefd zitten, zou het in theorie moeten werken. Anders gelijk bellen voor een monteur. 


Het is gelukt! Dank jullie allemaal voor meedenken en de reacties! 

 

Fijne avond.