Skip to main content

 Hallo, ik probeerde gisteren te bestellen met mijn KPN, Subscription Mobile-telefoons. Ik ben klant KPN, ik heb internet internet en tv KPN, laadt ongeveer op. 68 Euro / maand. De voortgang van de bestelling zeer bevredigend, maar de conclusie zelf heeft me geënt, beledigd, pissig. Uw bedrijf heeft een probleem met het feit dat ik een vreemde ben of geboren in de Tsjechische Republiek ???? Tegenwoordig, als ik in Nederland, denk ik, dat, ik, ik werk hard, ik volg alle regels, ik betaal belasting, ik betaalkosten, ik leef in het gemak en wederzijds symbiaze met zijn buren en hier plotseling KPN en volledig onbegrijpelijk, Je bent buitenaards, betaal de volledige prijs, geen weergave. Vanaf vandaag met het tellen van de rest van het contract van KPN en geloof, absoluut met het bedrijf dat iemand discrimineert, ik wil niet iets gemeen hebben. Je bent schaamte van democratie en zijn menselijke principes. Bedankt Daniel Moravec

Ok, voor zover ik het begrijp ben je dus al KPN klant (Internet, tv), en nu wil je ook mobiel bij KPN, klopt dat? Bestellen ging goed maar toen..? Je schrijft niet wat er mis ging. Of er iets raars stond. Of je afgewezen werd. Wat gebeurde er?


Hallo @Danomore ,

Wanneer je geen Nederlands paspoort hebt, dan kun je geen aanvraag voor een mobiel abonnement via de website doen. Dat kan alleen met een Nederlands paspoort of ID-kaart/rijbewijs. Heb je een buitenlands (EU) paspoort of een verblijfsvergunning, dan kan je een aanvraag doen in een KPN Winkel. 
Verder zijn er nog overige voorwaarden: 

  • De klant moet een Nederlands bank- of girorekeningnummer hebben om een abonnement bij KPN Mobiel te kunnen aanvragen, de naam van de betaler dient overeen te komen met de naam op de bankpas.
  • Het contractantadres moet een Nederlands adres zijn (het factuuradres mag wel een buitenlands adres zijn).
  • De klant moet in staat zijn een pintransactie (verificatie of bijbetaling) met de bankpas te doen.
     

Ik hoop dat je zo voldoende weet! 


 Hallo, dus, maar vreselijk niet leuk, ik zal de vraag beantwoorden. Ja, ik weet het en ik ben me bewust van welke stappen doen, maar ik zou graag willen herhalen, het is al vrijheid die ik praktisch aan al deze voorwaarden voldoet. Bovendien zie ik niet de reden waarom ik in één zak gooide met aanvragers die met deze service hebben, anders dan gebruiker, intenties. Underdy voor hun verrijking, maar voor mij, eigenlijk gejuich en ook verrijkt met aangename momenten. Volgens het type, de vragen die me leggen, concluderen ik dat je me een beetje hebt voor een idioot die van de woorden discriminatie genoot en de exacte betekenis niet weet. Oké, misschien ben ik stom, maar ik weet ook en ik heb volledige controle over wat ik zeg. Voor mij is het deze kwestie, gesloten en jij, als je niet iets te werken hebt, doe het rustig. Echter, niet veranderen van uw mening !!! Ik wens je mooi, ongestoord, dag. Daniel 


@Danomore Je overschat de KPN organisatie. Wat jouw gebeurt doet de KPN organisatie niet bewust. Misschien kan een medewerker wel eens verkeerd uit de hoek komen. Maar dat gebeurt je in Tsjechië ook. 

Kijk er maar met medelijden naar. Het is de starheid van een ambtelijk functionerende organisatie. Daar heb jij niet alleen last maar bijna iedereen die KPN met een vraag of een productverandering voor wat dan ook wil benaderen.  (Overigens kom je uit Tjechie en vroeger waren alle procedures daar heel star. Maar als je een individuele medewerker zelfs een politieagent vriendelijk benaderde kon alles, zo is het bij KPN ook). 

De individuele KPN medewerker denkt waarschijnlijk over jou als Tjech niet eens als een buitenlander. Praag ligt 800 km van de grens. Er is geen beter bier dan Tjechisch bier, maar daar zijn Nederlanders niet jaloers op. 

 

 


Heeft allemaal niets met discriminatie te maken.
In Nederland wonen vele mensen met een buitenlandse afkomst (meer variëteit dan menig ander land), die gewoon internet of een mobiel abonnement kunnen afnemen.  Voor het veilig stellen van contracten en bancaire regels met internetbedrijven of providers (of welke andere Nederlandse organisatie ook), gelden echter wel een aantal voorwaarden waaraan men moet voldoen om er gebruik van te kunnen maken. Niets meer, niets minder.

Als ik in Frankrijk, Duitsland of Tsjechië verhuis/verblijf, en wil een contract afsluiten voor internet of mobiele telefonie gelden voor mij “als buitenlander” daar, vergelijkbare regels voor die landen.


Heeft allemaal niets met discriminatie te maken.
In Nederland wonen vele mensen met een buitenlandse afkomst (meer variëteit dan menig ander land),

Ik denk dat je weet hoe ik over jou denk, maar pas op; Discriminatie komt overal voor, hier is het echt niet beter dan op andere plekken in de wereld. Jammer dat je het schreef anders had ik kunnen volstaan met een like bij je berricht. 

Want de rest van je tekst is ook voor mij zeer waardevol en er is dus nog veel voor Volt (niet mijn partij) te doen. 


Oh, ik schrijf ook niet dat discriminatie NIET voorkomt ? !
(Besef echter ook dat het in die andere landen evenzo kan zijn als ik daar als buitenlander aankom).

Maar dat lijkt me hier vooralsnog niet aan de hand m.b.t. afsluiten van een abonnement?
Gezien de vele berichten op het forum die ik al gelezen heb van juist buitenlandse mensen die gewoon abonnementen hebben, en uiteindelijk weer naar dat buitenland terugkeren en hun abonnement hier juist willen beëindigen. Als die dat eerder wel gewoon hebben kunnen regelen, zou er een willekeur zijn.

@Noordzee heeft al verwezen naar een aantal duidelijke voorwaarden die benodigd zijn.

Dat is het enige concrete waar je je op zou kunnen beroepen als je alsnog niet wordt getolereerd.
Voldoe je eraan, lijkt me er weinig reden om een abonnement te weigeren (zoals vele andere buitenlanders in Nederland ook gewoon al zijn voorgegaan en gewoon wel een abonnement hebben).

 

Jammer dat je het schreef anders had ik kunnen volstaan met een like bij je berricht.

Wel- of geen likes interesseert mij niet zoveel hoor.  Daar gaat het mij namelijk niet om.


Hallo @Danomore, welkom op het KPN forum! Leuk dat je naast KPN Thuis ook KPN Mobiel wou afsluiten. Helaas is dit niet gelukt. Ik vind het jammer dat je dit afschuift op discriminatie, want dat is hier uiteraard niet aan de orde. Ook wanneer je uit Tsjechië komt, ben je van harte welkom bij KPN. Wel is het zo dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen, zoals Noordzee ook al aangeeft:

Wanneer je geen Nederlands paspoort hebt, dan kun je geen aanvraag voor een mobiel abonnement via de website doen. Dat kan alleen met een Nederlands paspoort of ID-kaart/rijbewijs. Heb je een buitenlands (EU) paspoort of een verblijfsvergunning, dan kan je een aanvraag doen in een KPN Winkel. 
Verder zijn er nog overige voorwaarden: 

  • De klant moet een Nederlands bank- of girorekeningnummer hebben om een abonnement bij KPN Mobiel te kunnen aanvragen, de naam van de betaler dient overeen te komen met de naam op de bankpas.
  • Het contractantadres moet een Nederlands adres zijn (het factuuradres mag wel een buitenlands adres zijn).
  • De klant moet in staat zijn een pintransactie (verificatie of bijbetaling) met de bankpas te doen.

Daarnaast heb je te maken met dezelfde regels als klanten met een Nederlands identiteitsbewijs. Wil je bijvoorbeeld een abonnement met toestel, dan wordt dat gezien als een toestelkrediet. Dit valt sinds 2017 namelijk onder de Wet op het financieel toezicht (Wft). Tot € 250,00 kan je zonder problemen een toestelkrediet afsluiten. Wil je een toestel van meer dan € 250,00 dan heb je meerdere opties. Je kunt zelf kiezen hoe je je toestel betaalt: in één keer, iedere maand een deel, of een deel aan het begin én een deel iedere maand. Hieronder een overzicht wat dit betekent voor jou met oog op een BKR-registratie:

  • Het toestel in één keer betalen = geen BKR registratie
  • Een toestelkrediet tot € 10,00 per maand + het resterende bedrag in één keer betalen = geen BKR-registratie
  • Een toestelkrediet voor het volledige bedrag = BKR registratie. Dat betekent ook dat er getoetst moet worden of jij het toestel wel kunt betalen. Klik op de link hierboven om te zien hoeveel jij maximaal kan lenen voor een toestel.

Geeft dit zo meer duidelijkheid?


Řeknu vám to upřímně, vy a váše produkty, běžte pěkně do prdele. Jednou jste mne odkopli a hotovo, není o čem mluvit. Já o váše další produkty už nemám zájem, po skončení smlouvy, skončím i s kpn a mám na to právo. Už mi kurva nikdo nepište. S Bohem.

 

*Admin vertaling: Ik zal je eerlijk zeggen, jij en je producten, rot op. Je hebt me er een keer uit gegooid en je bent klaar, er is niets om over te praten. Ik heb geen interesse meer in je andere producten, na het einde van het contract kom ik bij kpn terecht en heb ik het recht om dit te doen. Niemand schrijft me meer. Met God.