Skip to main content

Wat gaat het allemaal moeizaam bij KPN en weet nog niet of ik spijt van ga krijgen van de overstap maar het begin scoort geen 6.

Zogenaamd december aanleg en er komt een monteur langs en ziet dat de kabel er niet ligt terwijl ik dit al had besproken telefonisch de status . Sinsdien niet meer gehoort dan maar is zelf contact gehad met kpn netwerk, mijn aansluitingen, en kpn klantenservice maar tot de dag van vandaag geen internetpakket.

Met pijn en moeite en alle energie die ikzelf erin moet steken om uiteindelijk 21 februari die kabel in me meterkast te krijgen heb ik nog steeds geen internet.

Die wacht op die en die op die lekker vriendelijk allemaal. Volgens de bestelstatus moet enkel het pakket nog opgestuurd worden maar word een beetje moe van de tijd die ik erin moet steken.

Wel of geen spijt…….

dit is nog kort te noemen , ken genoeg mensen waar het soms wel eens maar dan 1 jaar duurt 


Is Ziggo wel al beschikbaar? 


Alles is beschikbaar op mijn adres.

Ik heb nu een kastje van de Delta en KPN in me meterkast voor glasvezel maar Delta is zeer slecht in alles maar nu komt KPN niet beter over. Modem delta nog actief en van KPN geen idee wanneer die komt want provider is afhankelijk van een groen vinkje om pakket te kunnen leveren. Dat groen vinkje zie ik wel maar zij niet ??????


Waarom geeft het systeem 14 Maart aan als aansluitdatum terwijl deze 21 februari door KPN netwerk is afgehandeld en zichtbaar voor de provider op 27 februari.

Ik ben al vanaf december 2022 bezig om glasvezel internet in huis te krijgen en door diverse interne miscommunicatie bij KPN zijn we nu 3 maanden verder.

Het staat helemaal gereed om enkel een modem erop aan te sluiten dus simpele plug en play waar je niemand voor nodig heb maar KPN stuurt geen modem pakket  KPN Box V12 F5358 ???

Waar word erop gewacht ???

Worden jullie beperkt door het systeem wat 14 Maart als aansluitdatum staat genoteerd ???

Deze datum stond eerst op 17 mei en met inloggen mijn kpn kon ik de datum naar voren zetten naar 14 Maart en eerder kon niet.

Jongens alsjeblieft stuur het modem gewoon het is allemaal niet zo moeilijk maar waarom kiezen voor deze manier de klantonvriendelijke manier.

Telefonisch snapt niemand er wat van en word er een flowchart gevolgd, wees klant gericht de oplossing is simpel.

Wie o wie pakt dit op ??????

 

Admin: topics samengevoegd


Hoi @Fred_Zeeland .  Welkom op het forum.

Is de glasvezel al naar binnen gebracht en afgewerkt in een kastje? En is dat kastje succesvol doorgemeten door KPNNetwerk? 


@Erwin sorry maar je heb mijn verhaal niet gelezen en vragen naar de bekende toont geen oprechte interresse.

Ik ga me afmelden voor het forum want zie geen meerwaarde.


Oh, excuus. Ik had dat bericht dat je elders had gepost nog niet gelezen. 

Mocht je er toch nog heil in zien vul dan even je profiel in en geef mij hier een seintje. Dan kijk ik met je mee. 


KPN klacht

 

Waardeloze keuze om een overstap te doen naar KPN. Al sinds December bezig om internet in huis te krijgen. KPN werkt chaotisch en heeft interne communicatie problemen. December contact gehad dat ik glasvezel van KPN wil en telefonisch alles genoteerd want het lag er nog niet maar van Delta lag de glasvezel er al wel. Hier werd verteld dat dat de glasvezelkabel van KPN ook door de mantel van Delta werd geschoten en er werd een afspraak gepland om de werkzaamheden te verrichten. Afspraak 6 januari maar niemand komen opdagen. Vervolgens maar weer is gebeld en niemand wist hiervan!! Volgende afspraak gepland 16 januari met hetzelfde verhaal glasvezel ligt er nog niet.

De monteur is gekomen en jawor ziet dat er geen glasvezel in de meterkast ligt. Ja ja meneer had hier geen opdracht voor gekregen en heeft geen graafmachine bij.

De KPN monteur ging dit doorgeven en weer niets gehoord van KPN dus dan maar weer bellen. KPN netwerk gebeld 16 februari ging het allemaal gebeuren stond ook bij mijnkpnstatus maar ook deze werd niet nagekomen dus weer hiervoor gebeld en niemand weet wat. volgende dag weer moeten terugbellen en hier werd nu 21 februari gegeven nou en ja zeg deze is wel nagekomen. Werkzaamheden gedaan glasvezel erin geschoten glasvezelkastje opgehangen en getest enkel nog geen groen licht/vinkje. Blijkbaar moet iemand een knop omzetten om te kunnen activeren.

2 dagen later weer eens gebeld maar niemand weet iets KPN netwerk KPN provider. die kan niets doen als die niets ontvangt en die kan niets doen als de andere niets doet. Dus moet ik er achterkomen wie hier die knop om moet zetten. Als er intern niet weet wat de status is wat zijn jullie in godensnaam aan het doen. Week later is het knopje gevonden en zichtbaar voor KPN netwerk maar de provider ziet niets kan niets doen dus het groenlicht knopje zweeft weer in de lucht.

MijnKPN aansluitdatum was eerst 17 mei ??? ik deze online aangepast naar 14 maart want eerder kon niet. Eindelijk daar is het groen licht maar er word geen modem gestuurd want dat doe je 3 dagen voor de  aansluitdatum. WAAROM ?? er is groenlicht het is nu kwestie van modem aansluiten en klaar. Tot de dag van vandaag 8 maart nog steeds geen internet. Wat een gedoe voor een bedrijf wat dit 1 van de maincore business is. Ik moet het nog zien wat ervan gaat komen maar ik snap niet waarom iedereen zo blij is met KPN want in DELTA en KPN zie ik geen verschil. Dit gaat enkel over internet thuis.

Update 16 maart 2023 de kpn monteur komt langs

De monteur is geweest want uiteraard het simpele plug and play werkt niet. 10x gedaan hoe de installatie staat omschreven en zelfs telefonisch.

Monteur was nodig en heeft alles vervangen alles gecontroleerd en nu ligt het aan de aannemer die de glasvezel erin heeft gelegd. dus daar gaan we weer…...het duurt maar en duurt maar…….op naar de 4e maand ???

Probleem 2;  Telefoonnummer verloren omdat ik ben overgestapt van provider Youfone naar KPN en ja ze hebben het voormekaar na 28 jaar ben ik me nummer kwijt Bedankt! Alles zou goed komen ondanks alle signaleringen die ik heb aangegeven maar hun systeem kon het alleen .Hoefde me geen zorgen te maken. VERTROUWEN IN KPN STAAT NET ZO HOOG ALS DELTA GEWOON GEEN EN DOEN NIET WAT ZE HOREN TE DOEN. 

Enige hoop is nog zodra het is aangesloten, online ben en echt werkt ik nooit meer beroep hoef te doen op bepaalde diensten.

 


Het gaat iedere keer fout als mensen zelf gaan bellen en zich er mee gaan bemoeien.  Ik snap werkelijk niet dat je er maar ook een moment tijd in stopt en heb gestopt.  Het gaat allemaal vanzelf. Je hoeft helemaal niets te doen. Het duurt dan alleen een jaar langer. Nou en, zo bijzonder is glasvezel nou niet. 


Ja ja dat zal het vast wel zijn........je heb er maar weinig van begrepen.


En ook de bekabelde wifi punten geven nou niet echt een probleemloos netwerk… want ook die KPN wifi kastjes vallen regelmatig uit. Hopelijk gaat dat met glasvezel beter maar vooralsnog is het ook bij mij nog steeds weer van het (glasvezel)kastje naar de muur tussen KPN en KPN netwerk.


Delta glasvezel internet valt ook regelmatig weg dus gaat niet beter worden. Had de hoop op KPN maar daar zit het ook niet mee om de boel werkend te krijgen.

 

Vandaag 17 maart 2e monteur geweest en weer gemeten en gedaan en "demper staat te hard" zei de 1e ook al dus met andere woorden ergens een breuk in de kabel.

Volgende week begint de zoekactie terwijl deze aannemer van KPN ook moet testen voordat het word afgemeld.

Ik ga ervan uit dat ik voor 2024 internet heb dan kan het ook geen teleurstelling geven.


Was het maar een jaar. Wij zijn inmiddels 14 maanden verder. Twee onderzoeken of er wel een kabel in huis ligt. (die ligt er pas vanaf 2014) en nog nooit 1 x een excuus gehoord. Ziggo loopt gewoon door en ik wacht wel af tot we Delta kunnen aansluiten. Koninklijke service daar bij KPN


Update

 

Niet enkel 16 maart een KPN monteur maar ook 17 maart een KPN monteur en gelukkig constateren ze hetzelfde enkel daar heb ik geen boodschap aan want heb nog steeds geen internet.

De KPN monteur van vrijdag de 17e heeft iets geregeld , de glasvezelkabel moet gecheckt worden enkel doet aannemer telecom dit dus afspraak gemaakt 21 maart komen ze.

 

Op 21 maart wie staat voor de deur een KPN monteur ???? En ja ook deze constateerde hetzelfde word te hard gedempt dus iets met de kabel. Heb wel gezegd hoeveel collega's hij nog heeft want blijkbaar is het normaal meerdere keren hetzelfde te horen dus weet ik hoeveel x ik het nog moet aanhoren. Kan de Kpn monteur zelf niets aan doen snap ik maar nog steeds ben ik er niet mee geholpen.

Deze monteur heeft gebeld naar de aannemer telecom die de glasvezelkabels leggen en er stond vandaag 12,00u gepland om te graven. Ok mooi denk ik er is hoop.

KPN monteur moest naar een ander klus en kwam later terug wanneer telecom aan de slag zou zijn.

KPN monteur weg voor 15 minuten en er word alweer gebeld daar is hij weer de KPN monteur en verteld dat de graafwerkzaamheden naar voren zijn geschoven 9.45u.

Eindelijk het is zover 10.00u telecom aanwezig..... met een bus.....zonder aanhanger..........dus zonder graafmachine.

Nog een bus van telecom........zonder trekhaak......dus de rest snap je wel.

En toen kwam collega nummer 4 en 5 van telecom maar er werd niet gegraven want geen van allen hadden middelen om te graven WTF.

Vermoeden is breuk in de kabel ergens en op het punt waar desse gelast is is waarschijnlijk waar ze net kunnen graven want er staan spullen pp omdat er een nieuwbouwhuis word gebouwd, stelling lift betonmixer.....pfffffff

 

Dus als dat huis klaar is en ruimte gemaakt is mag ik weer bellen dat ze kunnen graven en zal erbij vertellen dat als je graaft het makkelijk is om een graafmachine mee tenemen anders weer die 5 telecom medewerkers met een schep. Zogenaamd hebben we overal personeels te kort.

WAT IS DIT EEN AANFLUITING ZEG!! BEN IK NOU IN NEDERLAND OF IN DISNEYLAND