Skip to main content

Gompie heeft een systeem ontdekt bij KPN waar ik inmiddels ook in zit. Omdat Gompie de ontdekker van dit doodlopende straatje is geef ik hem graag credits maar hoop ik dat iemand van KPN op dit forum weet wat daar mis ging. 

Vanaf half november (het moment dat de glasvezel administratief bestond zit ik in het hoekje: 

Je hebt nog een lopende bestelling. Die moet eerst volledig actief zijn voordat je andere aanpassingen kunt doen.

Hier:

  • 23 november glasvezel gekregen 
  • 22 december bevestiging sms Volker Wessels (KPN Glasvezel) dat ze morgen weer komen 
  • 24 december (ivm niet eerder kunnen de aansluiting gecontroleerd - was al aangesloten is een foto gemaakt)
  • 24 december 17:00 Hussel upgrade 1GB gedaan daarbij Ziggo Sport opgezegd en nog wat abbo wijzigingen gemaakt
  • 27 december zou dit in gaan
  • 28 december niets
  • 29 december gebeld / twitter contact / dagen zitten bellen en vragen
  • 21 Januari. Na veel over en weer gebel een monteur op bezoek gehad met de mededeling dat hij Genexis N-GPON?? wel geinstalleerd had maar dat de activatie app geen code had want hij had een lege werkbon. Dus weer verwijderd en terug naar start. Binnen 5 dagen zou ik opnieuw horen
  • Meteen gebeld om te vragen hoe nu verder. Na veel over en weer gebel met een mega vriendelijke medewerker uit het Oosten van het land nu weer op een dwaalspoor. 

Ga ik ooit 1GB internet krijgen? Of moet ik Ziggo bellen dat ik zelf wel ga graven van Rotterdam tot Gouda voor een exclusieve aansluiting. Ik snap het niet meer. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

 

Welkom op het forum @WvanWaas! Dat ziet er niet uit als een visitekaartje. Ik heb met de gegevens in je profiel voor je kunnen kijken. Het proces ligt niet stil, dat is dus goed nieuws. Zoals ik het zie zou je nu al glasvezel moeten hebben, klopt dat? 


Ik heb technisch glasvezel. Ik heb alleen het oude originele 50/50 alles in 1 abbonement. De upgrade die gepland is 1/1GB Hussel hangt op dit moment vanaf 27 december in de: Je hebt nog een lopende bestelling. Die moet eerst volledig actief zijn voordat je andere aanpassingen kunt doen. stand.

Effectief heb ik dus een aansluiting maar mijn bestelling blijkt niet opgeleverd te kunnen worden. Ik sprak zojuist een collega van de monteursplanning die is gaan zoeken en kwam met het bericht dat ik bij de afdeling opleveringen lig. (ik hoop niet dat dat het ronde archief voor lastige klanten is :oil: )  

 

Ik heb dus nog steeds Ziggo Sport (die vanaf 23 november weg had moeten zijn) 

Ik heb ook nog steeds geen snellere verbinding etc. 


15 februari komt er een monteur voor de 2e keer om een Genexis XGSPON aan te sluiten in de hoop dat dit gaat werken. 

Vooralsnog lijkt het te hangen op een niet volledige aflevering door KPN Glasvezel (Volker Wessels) maar dat kan niemand echt ontdekken. Als dit het geval is hangen we daar nu 2 maanden op.

Nu maar hopen dat deze monteur wel een werkbon meekrijgt. 


Monteur geweest opnieuw GPON vervangen voor XGPON kastje en de activatie ….. lukte weer niet. Hij heeft een kwartier staan bellen met zijn baas. Was zelf ook teleurgesteld dat hij voor de tweede keer hier stond (ja de zelfde monteur hij en ik waren beide verbaasd) maar dat het weer niet ging werken. Zijn “baas” heeft toegezegd nu een wijziging door te gaan voeren aan de serverkant zodat het de volgende keer wel goed gaat. 

Het probleem was overigens na veel bellen en overleggen om deze afspraak te krijgen weer het zelfde. Het knopje was niet omgezet en de monteur was weer voor niets gestuurd. Is er dan niemand die weet wat hier aan de hand is? 


@Bram_ ik ga voor je kijken of ik verder nog iets kan betekenen. Gezien er al door meer partijen aan gewerkt wordt weet ik dat niet zeker. Lukt dit wel dan laat ik je dat hier zo snel mogelijk weten. 


Dat zou heel fijn zijn Bram_ het belangrijkste op dit moment lijkt kijken of er onder mijn gegevens een ticket actief is vanuit monteur naar afdeling die over opleveringen gaat (zoals ik het begrijp). De vorige keer had de monteur wel een melding naar boven gedaan maar was het niet meer dan een aantekening die pas opgepakt werd toen ik zelf ging bellen. 


@WvanWaas ik heb voor je gekeken. Het slechte nieuws is dat ik niets kan doen om nog meer op te schalen. Dit omdat het goede nieuws is dat het bij de juiste mensen ligt. De juiste prioriteit is toegekend aan de zaak. Ook laat ik het topic voor je open. Als er iets is kan je dat altijd hier laten weten. 


Jammer van het slechte nieuws maar ik houd mij maar even vast aan het goede nieuws. Ik ben heel benieuwd.


Zoooo dan even belletje gedaan want we zijn weer een weekje verder. 

Vriendelijke medwerker opnieuw geeft aan dat hij ziet dat ik nog op de koper zit (ik zit al op glas maar wijziging abbo loopt niet door) dat gaat nu in de aantekeningen en ik begrijp dat het ticket opgepakt is door de medewerkers van de betreffende afdeling. Er zit sinds 18feb weer iets beweging in. 

Maar ik verbaas mij wel dat ze nog steeds denken dat ik via koper verbonden ben. En ook werd er weer gesproken over monteur plannen. Dus misschien draai ik weer in rondjes. 


Zojuist volgens belofte gebeld door KPN.

Het verhaal is dat de technische problemen waar ik mee kampte opgelost zijn maar dat ze het GPON nummer (SN) niet hadden. Deze doorgegeven. 

Dit gaat waarschijnlijk helpen om het abbonnement te activeren maar de medewerker dacht ook dat er geen monteur meer nodig zou zijn. Ik denk dat het weer mis gaat omdat ze denken dat de XGPON er staat. Ik wacht alleen even de wijziging af zodat ik op papier ook glasvezel heb voordat ik begin te zeiken over de snelheid. 

 

Vanaf 13 december heb ik Ziggo Sport uit geprobeert te zetten deze betaal ik dus nu al 3 maanden voor niets. Graag zie ik dit zsm gecompenseert zodra het abbo aangepast is. 


Hi @WvanWaas! Ik zie in de bestelling inderdaad dat je het Ziggo Sport Totaal pakket hebt uitgezet. En je hebt zelf part nog deel aan dat de bestelling langer duurt. Daarom kan ik toezeggen dat de kosten van dat pakket vergoed worden. Dit doe ik dan zodra de bestelling is afgerond. Dan pas weten we wat de totale kosten zijn. Als we daar zijn neem ik contact met je op. 


Ok ik begin gek te worden: 

KPN heeft afgelopen week gebeld voor S/N van de PON kast. Inmiddels 5 dagen verder krijg ik een belletje dat ik het verkeerd gedaan heb. Het moet namelijk die van de XGSPon zijn. 

Dit kastje is 2x door een monteur neergezet en weer verwijderd omdat ze hem ivm een fout bij KPN zelf niet kunnen activeren. 

Nu zou IK het fout doen. 

 

Ik voel dit best een beetje als een belediging. 


ik heb het gevoel dat het echt heel simpel is maar ik loop tegen een kafkaëske organisatie aan die ondanks dat iedereen opzichzelf ontzettend vriendelijk is geen enkel zicht heeft van wat er ergens gaande is. 

mij elke 5 dagen bellen / of laten bellen om mij dan weer een week kwijt te zijn is vooral erg irritant. 


Gelukkig zijn dit de exotische gevallen, Maar juist dat maakt dit ook zo lastig.

Vervelende samenloop zo inderdaad.

  • Administratief op koper
  • Daadwerkelijk op PON
  • Moet naar XGS-PON.

Denk zelf dat tijdens de migratie van koper naar glas CUF order, dat deze niet helemaal lekker is doorgelopen vandaar ook de melding dat u nog op koper zou zitten.

@Bram_ Ligt deze ook al bij S&H 

Want ik denk dat het zaak is om eerst volledige administratief de CUF door te zetten en dan weer te kijken naar de snelheidsverhoging + hierbij omzetting naar XGS.

Maarvdus even een 2 staps process, want als klant nu nog administratief op koper zit ga je deze nooit direct naar XGS + hogere snelheid krijgen

Dus denk dat we het even in 2 stappen moeten doen anders gaat het ordersysteem het allemaal niet leuk vinden inderdaad.

Uiteraard als we het zo zouden laten doen krijgt klant even een hoop mail over zich heen maar dat kan dan genegeerd worden..


Dat klinkt als een oplossing die ik inderdaad al even vraag @LaurensZalm iedereen die ik spreek begint over dat ik op Koper zit. Dus het lijkt de enige route. Mails kan ik hebben 😉 ik snap dat ik klem zit tussen wat systemen. 


@LaurensZalm ligt inderdaad al bij S&H. Wel blijf ik het ook zelf in de gaten houden. :wink:


Is S&H de club die mij 2x belde ivm de S/N van mijn boxje? Want dat laatste gesprek ging echt nergens meer heen. Was meer een soort van terechte verslagenheid bij de medewerker. 


Er is weer een monteur ingepland. Ik spreek iemand van de backoffice begrijp ik. Die probeert een monteursafspraak in te schieten maar het systeem blijft zeggen dat de “order niet compleet is” en dus gaat ze handmatig de opdracht invoeren. Ik ben bang dat de monteur opnieuw niets kan maken. Maar hij is altijd welkom. 


Ik ga uit van de kennis en expertise van de medewerker. Wel wil ik je op voorhand heel erg bedanken voor je geduld. En mijn excuses aanbieden dat je al dat geduld voor ons nodig hebt. 


We kunnen niet heel veel meer dan geduld hebben 😉 Ik heb echt het idee dat iedereen die ik spreek het verhaal weer opnieuw hoort. Ik heb het gevoel dat de omschrijving niet helder genoeg is en of ik in een soort categorie ingedeeld sta waardoor er een onbegrip is van de situatie.

Ik wacht de monteur vandaag af en als dat lukt ben ik heel gelukkig lukt dat niet dan gaan we het gewoon weer proberen. Over 2 weken begint de F1 ik hoop dat ik tegen die tijd wel stabiel en snel internet heb want daar is alles mee begonnen. 


KPN Monteur weer geweest (Zag overigens een Volker Wessels busje) hij heeft na klieren en scannen met de tablet uiteindelijk het hele ding er weer afgehaald want de tablet geeft aan dat hij hem niet kan activeren. Aangezien de medewerker aangaf dat ze hem wilde activeren via de telefoon heb ik gevraagd het ding hier te laten liggen zodat we die erop kunnen klikken als iemand de SN wil hebben. Maar met mijn geluk is er nu een storing bij de service en kon hij die zelf niet bereiken. Het mag ook niet gaan werken denk ik. 


KPN weer gebeld hoe nu verder. Abbo wijziging geannuleerd. Ik heb dus Ziggo meteen uitgezet en wacht nu op bevestiging. 

 

Ik verwacht in elk geval: 14,99 x 4 = 59,96 terug (elk geval omdat ik na al deze rottigheid nog wel iets meer verwacht van KPN maar dat kan ik waarschijnlijk vergeten - want als bestaande klant heb je hooguit meer problemen en minder service maar geen leuke aanbiedingen meer.) 

 

Dan bel ik zometeen om de andere wijziging te starten. En opnieuw een upgrade te doen. Ik hoop alleen niet dat ik daardoor weer terugval in de volgende maanden wachttijd. 


Inmiddels de Ziggo update gehad ( dit is er af ) en nu 200 MBit gekozen. Eerst om maar eens te kijken of hij zonder XGS aan gaat. Dan in stapjes naar 500 en 1GB om te kijken of er administratief nog iets leuks gaat gebeuren. 


Cancellen heeft gewerkt ik zit nu op 200/200 ik wil naar 1GB maar ik upgrade nu elke dag een stapje hoger tot ik daar ben. Dan komt er vast een moment dat de XGS aangesloten moet worden maar dan sta ik administratief in elk geval op glasvezel. 


van 200/200 nu de wijziging naar 1GB ingeschoten… daar gaan we: 

U hebt uw abonnement aangepast. Lees hieronder wat dit betekent.

Startdatum 11 maart 2022
U hebt gevraagd om uw abonnement te veranderen naar Hussel Internet 1 Gbit/s op 11 maart 2022. We controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met de definitieve startdatum.

Uw overeenkomst staat in de bijlage. Hierin vindt u alle belangrijke informatie over uw bestelling. Ook staat daar een overzicht van de maandelijkse kosten.

U ontvangt nog een aparte e-mail met extra informatie over uw wijziging.

Verwijderde dienst(en) of apparatuur

- Glasvezel Upgrade