Skip to main content

Beste lezer,

Ik zit met de volgende situatie/uitdaging:

Ik heb mijn KPN abbo opgezegd en die is afgesloten per 22 januari. Dat was een slecht besluit. Op 21 januari is Fiber langs geweest om een nieuwe aansluiting te maken. Dit is mislukt. Het internet werkt niet omdat er een administratieve fout zou zijn gemaakt en de order is geannuleerd. De helpdesk van Fiber kan niks zinnigs zeggen over het verdere verloop en weet dus ook niet wanneer de aansluiting gereed kan/zal zijn.

Kortom: ik wil afzien van de aansluiting met Fiber (ontbinden omdat ze contractafspraak niet nakomen)  en terug naar KPN. Los van het juridische stuk (daar maak ik mij het minst druk om) vraag ik mij af of ik in een lopende aanvraag voor een aansluiting bij Fiber technisch gezien een nieuwe aanvraag kan doen bij KPN. Want dan doe ik dat direct. Of zitten deze aansluitingen elkaar in de weg en gaan KPN en Fiber ruzie krijgen in de verdeelkast of iets dergelijks?

Is er iemand met technische kennis die hier wat over kan zeggen?

Mijn dank is groot.

Gr, Willem

Hi @Willem H, welkom hier. 

Een goede vraag en ontzettend vervelend dat het zo gaat. Je kunt simpelweg een nieuwe bestelling bij ons plaatsen, de lijn wordt door ons overgenomen. Je blijft dan wel met het administratieve gedeelte zitten, dat moet je dan met Fiber zien te regelen. Technisch gezien moet dit lukken.Â