Skip to main content

ben een nieuwe klant bij KPN monteur komt alles aansluiten op 6-10-2020

wil hebben dat er een 2e tv plus een 2e afstand bediening ook worden aangesloten

de kosten die hiervoor worden berekent kan worden afgetrokken van mijn 1e factuur

heb dat al 2maal door gegeven nog geen antwoord ontvangen kan KPN dit aan de

monteur doorgeven kreeg een telefoon van de planning en die konden mij geen antwoord

over geven dus geef aan de monteur door dat er 2 tv moeten worden aangesloten en daarbij

ook 2 afstand bedieningen hoop dat het goed komt als hij het komt aansluiten en niet zegt

daar weet ik niets van. ********** nu nog tot er de aansluiting is gaarne antwoord.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Heeft u boven al kabels liggen?


Hallo @faust 1933 , heb je je abo al aangepast van 1 naar 2 tv-decoders?

 


De monteur trekt/legt geen UTP kabels naar de plekken waar TV gekeken moet worden. Daar moet u, voordat u wordt aangesloten, bv een plaatselijke installateur voor inschakelen.

Als de aansluitpunten er zijn kunt u met de monteur ter plaatse bespreken om ook de 2de ontvanger aan te sluiten. Dit kan niet eerder afgesproken. Standaard is alleen de 1ste ontvanger. Maar ik kan me zo voorstellen dat je dan niet meteen zelf de 2de kunt of wilt installeren.


Volgens mij heb ik hier op het forum opgevangen dat monteur ivm corona niets meer doen dan strikt noodzakelijk. Een 2de tv aansluiten valt daar misschien niet onder.


Beste @faust 1933, het klopt helemaal wat Peter zegt. We sluiten, voor zover ik weet, nog steeds extra apparatuur aan. De monteur zal aangeven in hoeverre hij daar voldoende tijd voor heeft. In de regel is dit geen enkel probleem. 

 

Wel heeft @Nick83 een terecht punt. Volgens mij doen monteurs op dit moment nog weer alle extra zaken, maar mocht KPN het noodzakelijk vinden om de regels weer strenger in te voeren, dan is het mogelijk dat het, op moment van de afspraak, weer anders is. 


Monteurs doen op dit moment ook extra werk (met de Coronamaatregelen in achtneming uiteraard) en in dit geval een tweede iTV tuner installeren. Hier zijn kosten aan verbonden en zoals u aangeeft bent u hiermee bekend.

Tijdens installatie kunt u aan de monteur aangeven dat u de tweede tv ook aangesloten wil hebben. De monteur zal dan direct naar de beste mogelijkheid zoeken en legt indien nodig een kabel naar de tv tuner,  of nog beter, een coax kabel vervangen voor utp.

Dit wordt gewoon allemaal gedaan tegen meerprijs, in het geval bij een nieuwe installatie is dit 15 euro per kwartier plus eventueel materiaal (15 meter kabel is kosteloos).

Kortom: als de monteur 6 oktober bij u komt aansluiten, aangeven dat u de tweede tv aangesloten wenst te hebben, dan wordt hierover een prijs afgesproken en kunt u erna ook op uw tweede tv kijken.