Skip to main content

Hallo,

Ik kan op mijn adres glasvezel krijgen. Maar dit wil ik niet, ik wil dat het zo blijft bij het huidige.

Helaas krijg ik steeds in de app dat ik een afspraak moet maken op een bepaalde datum voor glasvezel.
Deze heb ik nu maar gezet op 15 februari 2023 dit was de laatste dag dat het mogelijk was. 
Ik wil dat dit verwijderd word en dat mijn huidige abonnement gewoon doorloopt.
Het nadeel is nu dat ik geen extra zenderpakketen kan toevoegen of verwijderen omdat er dan staat u bent overgestapt naar een ander abonnement terwijl ik dit helemaal niet wil.

 

ALvast bedankt voor de hulp
 

Hallo @Clubbyte ,

Uiteindelijk zal KPN de oude koperverbinding een keer stopzetten. Als je niet over wil op glasvezel, dan zul je iets anders moeten zoeken. Denk dan aan Ziggo of een andere kabelaar. 

Maar waarom niet over op glasvezel? De prijs van het abonnement wijzigt niet. 

 


Ik kan op mijn adres glasvezel krijgen. Maar dit wil ik niet, ik wil dat het zo blijft bij het huidige.

Maar alles blijft ook zoals het nu is en jouw huidige abonnement zal gewoon door blijven lopen. Het enige dat verandert is dat de bitjes niet via een koperlijntje maar via een glasvezel jouw woning binnenkomen.

Ik heb al vele vele jaren glasvezel en ik zou echt niet anders willen, het is zo stabiel.

Voor wat het waard is, mijn advies is om zo snel mogelijk over te stappen van koper naar glas. Je zult er geen spijt van krijgen.


Ja maar ik wil het gewoon niet.  Ik hoop dat iemand van KPN dit voor uit de app kan zetten dankjewel.


Ja maar ik wil het gewoon niet.  

Maar waarom dan niet er verandert niets aan jouw abonnement, de prijs verandert niet, het is veel stabieler, je hebt een hogere uploadsnelheid en als je televisie van KPN hebt krijg je ook nog eens een beter beeld met de HD-"Glas" zenders.

Ik zie alleen maar voordelen en ik snap dan ook oprecht niet waarom je dit niet zou willen.


Ja maar ik wil het gewoon niet.  Ik hoop dat iemand van KPN dit voor uit de app kan zetten dankjewel.

En als KPN over een paar jaar het kopernetwerk uit zet? Wat wilt u dan?

Laat in ieder geval het glasvezel binnen brengen en afmonteren in een wit doosje:

Dan kunt u vervolgens de daadwerkelijke overstap nog een poosje uitstellen. 

Zie ook dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-stelt-glasvezel-of-internet-wordt-afgesloten-spam-578049

Citaat uit dit topic:

"We zetten je internetaansluiting gratis over naar glasvezel. Dit doen we omdat je huidige internetaansluiting stopt. Daarom krijg je binnen 1 week per e-mail een verzoek om een monteursafspraak te plannen……..zetten we je aansluiting gratis over naar glasvezel. Want als we dit niet doen, dan stopt je internet, telefoon en/of tv over 2 maanden."

Het duurt wel een paar jaar voordat het echt zover komt. Maar het gaat ook gewoon bij u echt gebeuren. 

 


Ik vermoed dat @Clubbyte dat doosje al binnen heeft zitten en dat KPN nu de verbinding wil migreren naar de glasvezel. Als dat zo is dan is er helaas geen keuze. om op koper te blijven. En als ik lees dat 15 februari de laatste optie is dan zal de koperverbinding waarschijnlijk op 22 februari uitgaan. Zie dit nieuwsbericht uit 2020 daarover.

 

@Clubbyte Wat zegt de postcodechecker op www.kpnnetwerk.nl ? Je zou daar bij het opvragen van je status moeten zien over hoeveel dagen de koperverbinding wordt uitgeschakeld.


Hallo @Clubbyte ,

Uiteindelijk zal KPN de oude koperverbinding een keer stopzetten. Als je niet over wil op glasvezel, dan zul je iets anders moeten zoeken. Denk dan aan Ziggo of een andere kabelaar. 

Maar waarom niet over op glasvezel? De prijs van het abonnement wijzigt niet. 

 

Ja maar ik wil het gewoon niet.  Ik hoop dat iemand van KPN dit voor uit de app kan zetten dankjewel.

@Clubbyte 

En hoe nu verder? Ga je ergens anders klant worden?Â