Skip to main content

Ik probeer al constant contact te krijgen maar de chats gooien mij er steeds uit en telefonisch word er aangegeven dat het naar de betreffende afdeling gestuurd is en hoor ik nog steeds niks.

 

Ik zou graag een nieuw modem willen de box12 aangezien ik al jaren tegen hetzelfde probleem aanloop. Ook nu ik die WiFi versterkers gekocht heb is het nog steeds knudde. Ondanks dat word er wel netjes elke maand betaald. Ik heb meerdere spullen die de nieuwe WiFi gebruiken dus dit zou waarschijnlijk DE oplossing zijn maar ik ontvang niks.

Als ik mezelf als nieuwe klant aanmeld krijg ik dat modem wel direct dus ik snap het probleem niet.

Zijn jullie niet bereid mij een nieuw modem te sturen dan ga ik op zoek naar een andere provider want elke dag aan kijken hoe de wifi dan is schiet niet op. En mijn mobiele data schiet er ook doorheen omdat ik aanneem dat ik op de wifi zit maar blijkt dan dus dat ik via mobiele netwerk constant alles doen omdat de wifi er weer uit ligt.

Welk modem heb je nu?

Maar je hebt dus al superwifi’s in gebruik? Dan heb je met de wifi van een evt box12 niks te maken, want die moet toch uit.

Wat gebeurt er tijdens de uitval? Wat doen de lampjes op je modem? 

Heb je een glasvezel of koperverbinding?

Valt er bekabeld ook iets uit, itv misschien?


Blijft bekabeld internet wel werken?


Bekabeld werkt dan wel gewoon. Puur de wifi valt uit en heb al van alles geprobeerd is ook een monteur geweest. En enigste dat hij zegt is tja dan maar draden naar boven trekken. Maar kom op heb niet voor niks wifi 🤨 


Wifi is altijd minder betrouwbaar dan bekabeld, maar ik snap je.

De wifi komt uit de superwifi’s, dus je modem doet daar niks aan. (Of heb je een v10a?)

Waar zijn ze geplaatst, 1e bekabeld  2e draadloos?

Op welke verdieping, en is het een betonnen woning?


Bekabeld werkt dan wel gewoon. Puur de wifi valt uit en heb al van alles geprobeerd is ook een monteur geweest. En enigste dat hij zegt is tja dan maar draden naar boven trekken. Maar kom op heb niet voor niks wifi 🤨 

Het gaat dus om de boven verdieping(en)? Daar gaat een KPN Box echt niets aan verbeteren. 

WiFi heeft ook zo zijn beperkingen hé? Het bereik is niet oneindig ofzo. Als de monteur tot de conclusie gekomen is dat er een kabel naar boven nodig is, dan zal die daar misschien wel gelijk in hebben.


Nou de ene super WiFi is bekabeld de andere staat boven maar niet erg ver er vandaan en blijft oranje. Zelfs gewoon boven de trap word hij niet groen. Het is een ouder huis wel beton. Zulk bereik mag ik toch wel verwachten van “super WiFi” is een recht toe recht aan trap. Waarom moest ik anders 199,- betalen voor deze dingen als ze zelfs dit niet aan kunnen? Dan een nieuw modem proberen zonder de super WiFi. Heb een boxv10. Hoop dat de wifi 6 mij eens kan helpen want heb nieuwe apparaten


Is de WiFi op de v10 wel uit?


Ja die WiFi is uit en heb hem al gereset enz enz


Ander modem gaat niks helpen, wifi 6 ook niet. Als die 2e superwifi al geen geen contact kan krijgen met de eerste, zit het beton teveel in de weg. Dat gaat een modem alleen ook niet redden. Verschild per woning. In sommige gaat het nog redelijk, in anderen nul bereik op 1e verdieping. 

Kan die eerst ook in het trapgat hangen beneden? Dan kun je zo naar boven werken met de 2e. Zoveel mogelijk open ruimte. 

In betonnen woningen is bekabeld wel vaak de beste, of enige oplossing. 


De eerste staat precies onderaan de trap bovenop de meter kast (bekabeld) en de tweede werkt dus precies bovenaan de trap zelfs niet goed. En daarom vind ik het zo raar. In een kamer zou ik nog snappen maar dit niet. Er zit verder niks in de weg gewoon open ruimte van een meter of 3


Tegenwoordig zijn alle huizen toch van beton? 😕


Muren zijn van steen alleen de vloer en sommige binnenmuren van beton. Ook beneden is de wifi slecht en valt vaak weg (en dan zit ik naast de super WiFi)


Tegenwoordig zijn alle huizen toch van beton? 😕

Ja, en ligt er een kabel naar boven. Als men tijdens de bouw wakker geweest is.


Muren zijn van steen alleen de vloer en sommige binnenmuren van beton. Ook beneden is de wifi slecht en valt vaak weg (en dan zit ik naast de super WiFi)

Zijn er veel netwerken van de buren in de lucht?


Muren zijn van steen alleen de vloer en sommige binnenmuren van beton. Ook beneden is de wifi slecht en valt vaak weg (en dan zit ik naast de super WiFi)

Zijn er veel netwerken van de buren in de lucht?

Nee hooguit 3 die ik steeds in mijn lijstje zie


Nee, je hebt ook houtskeletbouw.  En niet iedereen heeft een nieuwbouw huis. Hout, Gips of niet te dik stenen muurtjes is meestal niet zo'n punt, maar beton.. funest voor je wifi.

Kun je KPN ook niet aanrekenen. 

Maar werken ze wel goed? Als ze bij elkaar staan bedoel ik. Zie je 2 maal de 2,4, en 2 maal de 5ghz in een wifianalyzer app?


Dat zou ik morgen dan even moeten uitzoeken. Daar heb ik niet op gelet. Maakt het nog uit welke app?

zonder die WiFi versterkers werkte de wifi beneden wel beter moet ik zeggen


Gewoon een wifianalyzer 

Ik gebruik zelf wifiman. Daar zit een wifianalyzer bij in, plus nog veel meer handige tools.


Als ze eindelijk groen zijn allebei en je dan ernaast nog amper WiFi hebt ligt het dan aan die super WiFi? Ongelofelijk nu werkt hij nog slechter en valt de wifi direct helemaal uit als ik een paar stappen opzij doe. 🤨


Dat moet niet kunnen. Amper wifi, bedoel je weinig streepjes?

Weet je zeker dat je verbonden bent met de superwifi’s?

De 2,4 en 5ghz nog weten te vinden?


Dat moet niet kunnen. Amper wifi, bedoel je weinig streepjes?

Weet je zeker dat je verbonden bent met de superwifi’s?

De 2,4 en 5ghz nog weten te vinden?

Slechte ontvangst. Ik zie nergens de 2,4 en 5 ghz staan 😕


In die wifianalyzer app. Dan zie je de signalen even in beeld.


In die wifianalyzer app. Dan zie je de signalen even in beeld.

Zie niks in beeld komen 😕


Zie wel dit in het modem maar komt niks in het app


Wifi in v10 staat uit, dus heb je niks mee te maken. 

Gebruik je de thuisapp? Daarin heb je wifi naam en wachtwoord staan, en evt aangepast. Dat is dus waar je meer verbonden moet zijn met je mobiel e.d.

 

Heet je wifinetwerk bijvoorbeeld "home", dan moet je die dus 2x zien in de wifianalyzer app. Hieronder te zien, op de 2,4ghz band. Zet je hem op 5ghz, dan moet je die home ook 2x zien, mits ze binnen bereik zijn. Als je ze naast elkaar zet moet dat sowieso lukken. Dan kunnen we uitsluiten of dat wel of niet werkt. En dus zeker weten of je met de superwifi’s verbonden bent en niet met andere evt versterkers,