Skip to main content

Wanneer komt de KPN Box 12 bij ons? Mijn huidige Experia werkt zeer traag!

Welk model heeft u nu?


de Experia v9


Kan je iets meer vertellen? Gaat het om Wi-Fi of een bekabelde verbinding? Heb je glasvezel of koper? 


Het gaat uiteraard om wifi.


Het gaat uiteraard om wifi.

En is een bekabelde verbinding wel snel?


Dan moet ik een kabelverbinding maken van mijn tv naar de modem? Ik zou niet weten hoe dat moet.


Nee meten met een bekabelde pc of laptop direct op het modem. We moeten eerst weten of er wel voldoende snelheid binnen komt en dat meet je bekabeld.


in welke ingang van de modem moet ik de kabel insteken? (1e?2e?3e? van rechts?)


In een van de gele LAN-poortjes, het maakt niet uit welke. Als je daar je computer op inprikt met een netwerkkabel en dan naar https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ gaat, zou je de resultaten daarvan met ons kunnen delen?

 

Overigens is het ook een goed idee om je profiel in te vullen, dan kan een moderator even meekijken en gelijk zien wat je zou moeten krijgen. Stel je haalt 100Mbps dan klinkt dat voor ons heel goed maar als je betaalt voor 200 dan gaat er iets mis.


@Brahms37 Heb je inmiddels een meting kunnen doen met via de kabel? Welke snelheid haal je? Tevens zou je bij wifiproblemen de Wifi Manager kunnen doorlopen :blush:.


De download is 3,1 Mps

De upload is 25,9 Mps

Experia box V9


De download is 3,1 Mps

De upload is 25,9 Mps

Experia box V9

Bij een bekabeld aangesloten pc of laptop? Een KPN medewerker zou dit even na moeten kijken...


inderdaad, zoals mij gevraagd was heb ik dat inderdaad bekabeld en op mijn laptop gedaan.


Je hebt een 50/5 abonnement. 3 MB/s download is wel echt té traag. Ik zie geen problemen in de verbinding, dus daar kan het niet aan liggen. Heb je het modem al eens stroomloos gemaakt en/of gereset? Zo niet, Zou je dit willen doen? Resetten kan door een paperclip (o.i.d.) in het reset gaatje te drukken. Houdt het knopje ingedrukt totdat alle lampjes uitvallen. Het modem start hierna opnieuw op. Let op! De gegevens gaan terug naar de fabrieksinstellingen. Ik ben benieuwd of de snelheid nu hoger ligt.

Ik hoor graag van je! 


inderdaad, zoals mij gevraagd was heb ik dat inderdaad bekabeld en op mijn laptop gedaan.

Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? Of andere pc of laptop? U werkt toch niet via een draadloze verbindingset hoop ik? Echt rechtstreekse kabel naar Experiabox? 


Ik heb dit met een rechtstreekse kabel. En niet via een draadloze verbinding set.

Het zou heel fijn zijn als dit gezeur stopt en er mij een oplossing wordt geboden.

Bijvoorbeeld in de vorm van de Experia Box 12.


Als @Lisa zelf gewoon 50 mbit meet, dan vrees ik dat ze de box niet zomaar om kan wisselen. Misschien kan ze een monteur sturen. Als de monteur ook maar 3 mbit meet, dan krijgt u een ander modem. Als de monteur echter gewoon 50 mbit meet en niks bijzonder constateerd, dan zult u denk ik de monteur moeten betalen.


Die Box12 kun je sowieso vergeten, de kans is groot dat je de V10a krijgt, draak van een ding, de box 12 overigens ook, zit hier in de doos te verstoffen, de v10 is en blijft het beste modem wat KPN heeft, wil je echt beter, neem een Fritzbox, de 7590 is een toppertje gebleken.


@Brahms37 Heb je mijn reactie gelezen? Heb je het modem al eens gereset? Ik zie dat het modem opnieuw is opgestart gisteren. Of dit een reset is geweest, weet ik niet. Mocht je dit al gedaan hebben, dan plan ik een storingsmonteur in. Die is gratis zolang alles op locatie is uitgesloten (zoals een reset, kabels controleren, afstand tussen modem en aansluitpunt max. 1,5-2meter). 

Ik hoor graag van je!

 


Mijn vrouw heeft KPN gebeld en het probleem is opgelost. Er wordt een nieuw modem gestuurd,

Eindelijk….