Skip to main content

Wil mijn factuur graag  per mail ontvangen 

Hallo @Pdrbouw Welkom hier op het KPN forum! Hier kun je in gesprek gaan met onze community! Onze community bestaat uit onze klanten en mensen met interesse in onze diensten en producten. Onze community heeft heel veel kennis in huis en op bijna alle vragen kun je hier het antwoord vinden. De gesprekken tussen de forumgebruikers worden begeleid door moderators, zoals ik. Wij werken voor KPN en zorgen dat allen informatie goed vindbaar is. Zo heeft niet alleen de vraagsteller iets aan het antwoord, maar kan elke meelezer er van profiteren. Als je er onderling echt niet uitkomt, kunnen we ook inhoudelijk meedenken. 

Onze community kan je met bijna alles helpen, maar meekijken naar facturen en andere zaken waar privacy gerelateerde informatie in voorkomt lukt uiteraard niet. Voor dit soort vragen ben je wellicht het snelst geholpen door te bellen met de klantenservice (0800-0402) of door het starten van een chat via de website. Via die weg kan een medewerker van KPN direct en persoonlijk met je meekijken. 


@Bart_

Volgens mij ben jij een heel andere vraag aan het beantwoorden in deze draad. 

@Pdrbouw gebruikt zoals de KPN directie aangeeft dit forum als vervanger van Email. En vertelt dat hij zijn facturen niet meer via post maar in het vervolg alleen maar via Email wil ontvangen. 

(Ik mis overigens in jouw tekst het statement van de KPN directie). 

Ik dacht dat het via MijnKPN kon, maar die website functioneert bij mij met geen enkele browser al 9 maanden, niet meer net als bij veelandere personen, zoals regelmatig in dit forum wordt gemeld. 

Het antwoord van jou staat nogal stom, dus ik dacht ik attendeer je er maar even op. :wink:


Dag @CorL Waar ik nieuwsgierig naar ben: je geeft aan dat het KPN Forum de vervanger van e-mailen met KPN is? En dat onze directie dat in een statement zou hebben gecommuniceerd? Hoe heb je dat gehoord en waar heb je dat statement gezien? Zo'n uitspraak is nieuw voor mij, en mijn collega-moderators. 

Een online forum en een e-mailfunctie zijn twee heel verschillende communicatiemiddelen, die op een heel andere manier werken. Daarbij is het KPN Forum een klantenforum, zoals ik in het eerste bericht aangaf. Hier gaan onze klanten met elkaar in gesprek en helpen elkaar met tips en advies. Een moderator van KPN heeft een begeleidende rol: we lezen mee, ordenen informatie en zorgen ervoor dat alles goed vindbaar is. Uiteraard springen we inhoudelijk bij en verlenen we service waar nodig, maar primair helpen forumbezoekers elkaar. Voor zaken waar de community niets in kan betekenen, bijvoorbeeld bij het wijzigen van gegevens in de KPN-systemen, raden we om die reden aan om contact met de klantenservice op te nemen: dat werkt sneller. 

 


Ik heb het ooit gelezen toen, voorzover ik mij herinner, zocht op op  Internet naar “beleid KPN” inzake schriftelijke correspondentie. 

Maar ik krijg nu helemaal niets meer te zien hierover. Over beleid van KPN vind ik nog maar 2 niet terzake doende items. 

Ik heb nog maar even gekeken of ik nu wel  van een chat een transcriptie kan downloaden., Dat kon ik dus nu. Voor mij is met deze voorziening het nut van email of een forum dus eigenlijk totaal zinloos geworden.

Echter opvallend dat zoveel mensen in dezelfde waan zijn als ik. Bijvoorbeeld de auteur in deze draad wil graag zijn facturen per email ontvangen en vraagt dat hier, waarom geeft hem dan niemand een linkje naar de KPN chat, want er is echt geen “niet KPN medewerker” die dat voor hem kan regelen. 

 


Ok, @CorL  Mocht je het toch nog kunnen vinden, dan ben ik erg benieuwd. Verder; voor zover ik weet kun je al heel lang vragen om een transcriptie van een chat met de klantenservice. Er staat me zelfs bij dat er een pop-up bij je in beeld verschijnt met dat aanbod, als de chat stopt.  

Ook chat is natuurlijk een heel ander medium dan een forum. Bij chat heb je -net als bellen- direct en persoonlijk contact met een medewerker van KPN. Daarmee is het de meest handige manier om zaken te regelen die raken aan jouw abonnement, factuur of gegevens. Het KPN Forum kun je zien als een enorme, levende database met informatie over onze diensten en producten én het is een laagdrempelig podium om in gesprek te gaan met mensen die veel van onze producten weten. Dat is heel waardevol; voor talloze klanten, voor KPN en ik hoop ook dat dit voor jou het geval blijft. 

Het is heel belangrijk om duidelijk te zijn over welk kanaal voor welke vraag het beste geschikt is. Juist om die reden leggen wij als moderators topic starters in een eerste bericht vaak uit wat je hier op het KPN Forum kunt verwachten en hoe het werkt (we hebben we ook een topic over én het wordt toegelicht in onze huisregels). En, zoals je ook in mijn eerste bericht ziet, geven we voor vragen waarbij je door de klantenservice sneller geholpen bent altijd het telefoonnummer én een link naar de chat die je via de website kunt starten. 

 


Ok, @CorL  Mocht je het toch nog kunnen vinden, dan ben ik erg benieuwd. Verder; voor zover ik weet kun je al heel lang vragen om een transcriptie van een chat met de klantenservice. Er staat me zelfs bij dat er een pop-up bij je in beeld verschijnt met dat aanbod, als de chat stopt.  

 

Bart, mogelijk heb je gelijk en heb ik de KPN livechat verward met die van een andere grote Nederlandse onderneming die dat niet heeft. Het is al heel lang geleden dat ik de livechat van KPN heb gebruikt.

Ik heb er nu nog even naar gekeken, omdat ik aan het zoeken was naar wat ik dacht gelezen te hebben wat een directielid van KPN op Internet had vermeldt als reden waarom KPN geen email gebruikte en als vervanger het forum werd genoemd.  Ik kon het nu niet meer vinden.  

Echter ik heb gezien dat bekende forumbezoekers dit ook in dit forum hebben vermeld, dus ik zal er niet zo ver naast zitten. Het heeft mijn aandacht gehad omdat ik gewoon zocht naar een middel om geregistreerde correspondentie met KPN te doen. ACM heeft een tijdje geleden Amazon gedaagd en de rechter heeft toen beslist dat als je een goede eenvoudig op de website te vinden livechat hebt lopen, die eenvoudig de mogelijkheid heeft om een transcriptie te verkrijgen, dan is email niet nodig. Ik geef hem geen ongelijk.

Ik heb gezien dat de KPN livechat voor mij eenvoudig is te gebruiken en ik dan eenvoudig een transcriptie kan krijgen. Dat is voor mij voldoende.  

Dit forum is gegroeid in de tijd dat ik het bezoek. Niet meer de moderators die vertellen “Nee KPN maakt geen fouten” maar “Het schijnt dat het fout is gegaan, hoe kunnen we het oplossen?”  Hoewel je het niet zal zeggen, denk ik dat mijn positief bedoelde kritiek hieraan kan hebben bijgedragen. 

Ik weet niet of ik dit forum nog blijf bezoeken. Er zitten best een flink aantal positief kritische mensen in die iets bijdragen. Dat ik niet zo geporteerd ben van de vele mensen die alleen maar steeds weer vertellen dat KPN alles goed doet, hoef ik je niet te vertellen. Die dragen niets bij aan de verbetering van het  kijkgenot en gebruik van Internet van mij en anderen.