Skip to main content

Ivm een overstap naar KPN wil ik op de laatste dag oude contract, het nieuwe contract bij KPN laten ingaan (12-1-23).

Volgens KPN is de eerste mogelijheid 31-1-23 omdat er een monteur moet beoordelen of er wel glasvezel in de woning is.

Ik zit nu een jaar bij Online, met glasvezel.

Het jaar daarvoor zat ik ook al bij KPN, ook met glasvezel.

 

Het glasvezel kastje is aanwezig en ook de monteur via Online die een check deed voor oplevering, constateerde dat er al een juist glasvezel kastje aanwezig was. Hij vond het raar dat hij hiervoor een afspraak van een uur was ingepland en was binnen 5 mijn weer uit huis.

 

Voor de overstap naar KPN ben ik al in bezig van de juiste aansluiting, en kan ik met het installatiepakket zelf de modem/router instaleren. 

Volgens een medewerker van KPN moet er een monteur komen voor een check, ook om het signaal in de buurt om te kunnen zetten voor dit adres.

 

Voor mij hoeft de afspraak niet, is onnodige mankrachturen en ik wil graag rond de 13-1-23 worden overgezet.

 

Kan de afspraak van installatie monteur worden geannulleerd en de wensdatum gehonoreerd worden?

Hallo @Orthiflor Uked die diensten bij je huidige provider worden pas stopgezet als KPN heeft doorgegeven dat jouw diensten bij KPN geactiveerd zijn.

Als KPN het nodig vindt die lijn te controleren en waar nodig op te waarderen, gewoon doen.

Succes.

 


Volgens mij moet er in de centrale iets omgezet worden. Daar moet gewoon een monteur voor komen.


Volgens mij gaan overgangen van Online zonder patch migratie,  dus zonder monteur in de wijkkast. 

De Nt's van KPN zijn hetzelfde als die voor Online gebruikt worden, dus dan is daar ook geen monteur voor nodig. 

 

 


Dank voor alle reacties. Ik begrijp dat KPN iets moet doen om het signaal om te zetten. De vraag is echter of daar ook een fysieke afspraak voor nodig is in de woning.

Met het antwoord van Dennis neem ik maandag nogmaals contact op met KPN, hopelijk om de overgang te voorspoedigen.


Misschien heeft u nu GPON en heeft KPN bedacht dat u over moet op XGS-PON?Â