Skip to main content

Hallo,

 

Ik kan zelf niet mijn abo opzeggen ondanks dat KPN contract breuk doet door het abonnement te verhogen zonder dat ik daar toestemming voor geef en niet met de verhoging akkoord gaat.

 

De chat zegt al één uur lang ‘Het aantal wachtende voor u is 1’ en ik heb geen mobiele telefoon want deze is afgesloten omdat ik was overgestapt en bij de nieuwe provider een mobiele telefoon en vaste telefoon afsluiten wilde maar die aansluiting is geannuleerd want die provider vindt het nodig om een monteur van 80€ per uur te sturen voor een 5 minuten klus die ik ook zelf in 5 minuten kan doen en misschien kost een modem aansluiten maar 3 minuten.. en nee die monteur is niet gratis dat is dezelfde fabel als een gratis telefoon het wordt allemaal berekent in de maandelijkse kosten.

 

Het begint in NL ziek te worden hoe de consument gemanipuleerd en behandelt wordt als een kind van 10 jaar maar toch even elke € cent voor zijn of haar rekening krijgt omdat de hoge heren en dames geen enkele € cent willen inleveren… wat is het volgende ? verplicht een rechtsbijstandverzekering om een abo stop te zetten want de advocaten en rechters zitten in dezelfde kringen als de directie van telecombedrijven ?

 

Nog een tip voor diegene die denkt om vast of mobiel internet op te zeggen leg aub internet snelheid vast met een log want ik had de dag voor de overstap van KPN naar de andere provider 700 a 800mbit download snelheid en de dag na de overstap een 300 a 500mbit download snelheid van de 1000mbit terwijl de abo kosten verhoogd zijn.

 

Met Onvriendelijke groet,

 

Jehannes Weggen.

 

 

Bedankt voor het delen.

 


Hallo @KPNOpzeggen ,

De chat werkt al ruim een jaar niet meer. 
 

Opzeggen kan het beste door morgen vanaf 8.00 te bellen naar het gratis nummer 0800-0402. Dan wordt de opzegging meteen geregeld. 

Het alternatief is om deze website te vullen, maar dan is de opzegging niet meteen verwerkt: 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm


Bedankt voor het delen.

 

Hey Jan :)

 

Graag gedaan en heb jij een idee om van KPN af te komen ?

 

Mei freonlike groetnis,

 

Jehannes.


Ah bedankt voor de info maar ik heb geen vaste telefoon geen mobiele telefoon en geen telefoonnummers.. de link zegt ook contact via telefoonnummers..

 

Mvg,

 

J.


Ik meende dat Kosteloze opzegging in NL verplicht moest zijn maar dat is anno 2023 afgeschaft ?

 

Mvg,

 

J.


Tsja, dat is lastig. Mogelijk kun je bij iemand anders bellen? Of je gaat naar de KPN-winkel en vraagt of je daar naar de klantenservice mag bellen. 


Ik meende dat Kosteloze opzegging in NL verplicht moest zijn maar dat is anno 2023 afgeschaft ?

 

Mvg,

 

J.

0800-0402 is een gratis nummer. 


De jaarlijkse inflatie correctie geeft niet het recht voortijdig je 1 jarige contract op te zeggen. Daar ben je mee akkoord gegaan (voorwaarden) toen je het aanging.

→ Na 1 jaar heb je gewoon een maand opzegtermijn. Daar kun je dan eventueel gebruik van maken.

Maar, denk je aan de inflatie correctie (ook per juli) bij je nieuwe provider?

Heb je je abonnement nu dus langer dan één jaar dan kun je opzeggen via 0800-0402. Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8 tot 18 uur en op zaterdag tot 17 uur.


Tsja, dat is lastig. Mogelijk kun je bij iemand anders bellen? Of je gaat naar de KPN-winkel en vraagt of je daar naar de klantenservice mag bellen. 

Hi Noordzee :)

 

Bedankt voor de info maar belminuten kosten geld en benzine of een treinkaartje kosten geld terwijl opzeggen kosteloos horen te zijn en als ik via mijn KPN account mijn abo kan stop zetten of via mail kan stop zetten dat kost ook geld maar dezen had ik toch al via KPN vast internet.


De jaarlijkse inflatie correctie geeft niet het recht voortijdig je 1 jarige contract op te zeggen. Daar ben je mee akkoord gegaan (voorwaarden) toen je het aanging.

→ Na 1 jaar heb je gewoon een maand opzegtermijn. Daar kun je dan eventueel gebruik van maken.

Maar, denk je aan de inflatie correctie (ook per juli) bij je nieuwe provider?

Heb je je abonnement nu dus langer dan één jaar dan kun je opzeggen via 0800-0402. Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8 tot 18 uur en op zaterdag tot 17 uur.

Hey Peter :)

 

Bedankt voor de info en het contract is al 24 maanden oud en is afgelopen en ik kan niet in mijn contract Inflatie Correctie vinden dus het is gewoon ouderwets Contractbreuk.

 

Mvg,

 

Jehannes.

 


Tsja, dat is lastig. Mogelijk kun je bij iemand anders bellen? Of je gaat naar de KPN-winkel en vraagt of je daar naar de klantenservice mag bellen. 

Hi Noordzee :)

 

Bedankt voor de info maar belminuten kosten geld en benzine of een treinkaartje kosten geld terwijl opzeggen kosteloos horen te zijn en als ik via mijn KPN account mijn abo kan stop zetten of via mail kan stop zetten dat kost ook geld maar dezen had ik toch al via KPN vast internet.

0800-0402 is gratis. 

Dit is nu wel mijn laatste reactie. Ik heb je de twee optie’s om op te zeggen gegeven. Dat jij het daar niet mee eens bent, is voor mij duidelijk maar ik heb de regels ook niet verzonnen. Je zult het ermee moeten doen. 


Ik meende dat Kosteloze opzegging in NL verplicht moest zijn maar dat is anno 2023 afgeschaft ?

 

Mvg,

 

J.

0800-0402 is een gratis nummer. 

 

Inderdaad maar het afsluiten van een abo en een telefoon kopen is niet gratis en als KPN alleen telefonisch bereikbaar is en niet via mail of chat dan zijn hun in gebreke want een telefoon of een mobiel is niet verplicht voor een vast internet abo.
 

Mvg,

 

Jehannes.


Tsja, dat is lastig. Mogelijk kun je bij iemand anders bellen? Of je gaat naar de KPN-winkel en vraagt of je daar naar de klantenservice mag bellen. 

Hi Noordzee :)

 

Bedankt voor de info maar belminuten kosten geld en benzine of een treinkaartje kosten geld terwijl opzeggen kosteloos horen te zijn en als ik via mijn KPN account mijn abo kan stop zetten of via mail kan stop zetten dat kost ook geld maar dezen had ik toch al via KPN vast internet.

0800-0402 is gratis. 

Dit is nu wel mijn laatste reactie. Ik heb je de twee optie’s om op te zeggen gegeven. Dat jij het daar niet mee eens bent, is voor mij duidelijk maar ik heb de regels ook niet verzonnen. Je zult het ermee moeten doen. 

Die opties zijn niet gratis en als jij er daar mee akkoord gaat prima want de meeste NL zijn schapen die Bedrijven en Regeringen hun leven laten bepalen maar volgens de wet heeft de Consument recht op kosteloze opzegging en waarom geen gebruik daar van maken ? zoals gezegd wat als het volgende wordt dat opzegging via de rechtbank moet ga jij daar ook akkoord mee omdat jij een Rechtsbijstandverzekering hebt en dat deze daarom ‘gratis’ is ?

 

Fijne avond met vriendelijke groet,

 

Jehannes.


Het is geen contractbreuk hoor.

Ik snap niet waar je je druk om maakt. Je kunt gewoon opzeggen met de maand opzegtermijn. 

Maar goed. Als je buiten de minimale contractperiode zit kun je gewoon opzeggen hoor. Geen probleem. Met één maand opzegtermijn. Die termijn zou je óók hebben als je “contractvrij” zou zijn door wijzigingen. Alleen verwijdering van zenders geeft dát recht.

Verder staat het gewoon in de algemene voorwaarden. Punt 13.3. Het ter zake doende in dat artikel hier even bold gemaakt.

U kunt de overeenkomst niet (tussentijds) opzeggen als • De wijziging geen gevolgen voor u heeft of in uw voordeel is • U de wijziging kunt weigeren • We de wijziging bij het sluiten van de overeenkomst met u hebben afgesproken**. Bijvoorbeeld een periodieke aanpassing van de tarieven aan de inflatie • De wijziging door de overheid verplicht is • Het om andere gevallen gaat waarin dit niet door wet- en regelgeving verplicht wordt

Bron: PDF Algemene voorwaarden.

**Dit staat in je contract.


Ah bedankt voor de info maar ik heb geen vaste telefoon geen mobiele telefoon...

Schei toch uit, dit gelooft toch geen mens? 😁


Het is geen contractbreuk hoor.

Maar goed. Als je buiten de minimale contractperiode zit kun je gewoon opzeggen hoor. Geen probleem. Met één maand opzegtermijn. Die termijn zou je óók hebben als je “contractvrij” zou zijn door wijzigingen. Alleen verwijdering van zenders geeft dát recht.

Verder staat het gewoon in de algemene voorwaarden. Punt 13.3. Het ter zake doende in dat artikel hier even bold gemaakt.

U kunt de overeenkomst niet (tussentijds) opzeggen als • De wijziging geen gevolgen voor u heeft of in uw voordeel is • U de wijziging kunt weigeren • We de wijziging bij het sluiten van de overeenkomst met u hebben afgesproken**. Bijvoorbeeld een periodieke aanpassing van de tarieven aan de inflatie • De wijziging door de overheid verplicht is • Het om andere gevallen gaat waarin dit niet door wet- en regelgeving verplicht wordt

Bron: PDF Algemene voorwaarden.

**Dit staat in je contract.

 

Nee dat zijn de voorwaarden van 2023 en mijn contract is van 2021 ;)

 

Mvg,

 

Jehannes.


Ah bedankt voor de info maar ik heb geen vaste telefoon geen mobiele telefoon...

Schei toch uit, dit gelooft toch geen mens? 😁

Hi Nick :)

 

Dat jij en een ander dat niet gelooft dat is jouw en jullie probleem want het is gewoon zo en waarom zou ik een vaste telefoon en mobiele telefoon moeten hebben ? leg eens uit want ik kan alles (behalve opzegging) via vast internet doen en dat is al duur genoeg vooral als ik bij KPN een mobiel en of vaste telefoon combineer met vast internet.

 

Alles Opzegging doorgeven (kpn.com) is via telefoon ik kan niets via mail of via chat of via contactformulier vinden.. zelfs als iemand overlijd dan wil KPN nog steeds een telefoonnummer hebben..

 

Mvg,

 

Jehannes.


Nee dat zijn de voorwaarden van 2023 en mijn contract is van 2021 ;)

De nieuwe voorwaarden van 2023 gelden voor alle abonnementen. Dus ook voor uw abonnement. 


Maar: WAT IS HET PROBLEEM?

Je kunt nu gewoon opzeggen. Met één maand opzegtermijn. Exact hetzelfde recht als opzeggen bij inflatie correctie ook had gekund. Je maakt dus een probleem wat het helemaal niet is!

Dit topic is helemaal niet nodig.

Gewoon opzeggen. Dit kan alleen telefonisch in verband met verificaties.

08002-0402

Maandag tot en met vrijdag 8:00 tot 18:00; zaterdagen tot 17:00 uur.


Nee dat zijn de voorwaarden van 2023 en mijn contract is van 2021 ;)

De nieuwe voorwaarden van 2023 gelden voor alle abonnementen. Dus ook voor uw abonnement. 

Nee want daar ben ik nooit mee akkoord gegaan.

 

Mvg,

 

J.


Maar: WAT IS HET PROBLEEM?

Je kunt nu gewoon opzeggen. Met één maand opzegtermijn. Exact hetzelfde recht als opzeggen bij inflatie correctie ook had gekund. Je maakt dus een probleem wat het helemaal niet is!

Dit topic is helemaal niet nodig.

Gewoon opzeggen. Dit kan alleen telefonisch in verband met verificaties.

08002-0402

Maandag tot en met vrijdag 8:00 tot 18:00; zaterdagen tot 17:00 uur.

Hoe moet ik bellen zonder telefoon ? E.T Phonehome ?

 

Mvg,

 

Jehannes.


De nieuwe voorwaarden van 2023 gelden voor alle abonnementen. Dus ook voor uw abonnement. 

Nee want daar ben ik nooit mee akkoord gegaan.

Daar hoeft u ook helemaal niet mee akkoord te gaan. U had toen het recht om op te zeggen. Een klant die dat niet deed ging automatisch akkoord.


Als je overstapt naar een andere provider, zegt die voor jou op bij kpn. Probleem uit de wereld.

 


De nieuwe voorwaarden van 2023 gelden voor alle abonnementen. Dus ook voor uw abonnement. 

Nee want daar ben ik nooit mee akkoord gegaan.

Daar hoeft u ook helemaal niet mee akkoord te gaan. U had toen het recht om op te zeggen. Een klant die dat niet deed ging automatisch akkoord.

Automatisch akkoord bestaat niet in de NL wet daarvoor zijn er contracten die prijzen voor producten en services bepalen en waarvoor een akkoord nodig is anders wordt het helemaal mooi dan zou telecom of energiebedrijf ook kunnen zeggen dat er even 100€ maandelijks bij komt door inflatie in 2023 omdat er een akkoord in 2021 of 2022 was voor een product en of services..

 

Mvg,

 

J.


waarom zou ik een vaste telefoon en mobiele telefoon moeten hebben ?

Omdat het leven tegenwoordig zo in elkaar zit dat dit praktisch onmogelijk is. Hoe logt u bijvoorbeeld in bij de overheid met DigiD? Er zijn tal van andere dingen waarbij je gewoon niet verder komt als je halsstarrig vol blijft houden dat je geen telefoon hebt. Dan leef je feitelijk als een kluizenaar. Dat kan zo ongeveer niet anders tegenwoordig.