Skip to main content

Hoe kan ik hier mijn Expiria BOX in bridge modem zetten (of laten zetten). Ik heb achter de modem een router met een eigen IP-range. Ik ben nieuw bij KPN, daardoor moet ik hier intern heel wat wijzigingen doorvoeren. Toevallig gebruikt KPN dezelfde IP-range dan wij,

Als dit kan dan hoef ik niet in een aantal apparaten het vaste IP-adres wijzigen. 

 

Dat kan niet.

Heeft u glasvezel? Dan kunt u de Experiabox misschien weg laten. En uw eigen router meteen op het glasvezelmodem aansluiten. Heeft u de Experiabox v10? (niet v10a) Dan kun je op deze box het subnet wijzigen, zodat u op uw eigen router niets hoeft aan te passen.


Ik heb geen glasvezel. Ik heb de Experiabox v10. Ik zal in deze het subnet wijzigen.

b.v. 192.168.3.1

Hoe kan ik dan inloggen? Nu kan ik middels 192.168.2.254 inloggen


Ik heb geen glasvezel. Ik heb de Experiabox v10. Ik zal in deze het subnet wijzigen.

b.v. 192.168.3.1

Hoe kan ik dan inloggen? Nu kan ik middels 192.168.2.254 inloggen

Dat zal dan 192.168.3.254 worden.


Bedankt voor deze info. Ik zal het morgen zo uitvoeren. Ik zal laten weten of alles werkt.

GR

Hermann


Hoewel ik geen IP-conflict had heb ik het ook gewijzigd in mijn V10, wel met een andere range maar je zou de volgende instellingen kunnen overnemen:

Belangrijk is om de Experiabox na het wijzigen opnieuw op te starten zodat alle apparaten een nieuw IP-adres toegewezen krijgen.


Sorry wat laat. Was even afwezig.

IK heb een andere IP-range op de Experiabox ingesteld en alles werkt naar behoren.

Het enige wat niet werkt zijn een aantal Smart Home stopcontacten, lampen, deurbel, ….

Deze kan ik wel makkelijk schakelen met iPhone, Tablet maar niet onderweg via internet.

Daarvoor is een publiek IP-adres nodig. En deze geeft de Experiabox niet door naar mijn router.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik weet dat het bridge zetten van de Experiabox helpt. Maar dat kan de Experiabox niet.

Een andere oplossing ????


Ja ... op de Experiabox de DMZ functie instellen. En poort forwarden op uw eigen router.


Welk IP-adres moet dan in de DMZ staan. Kan je mij een voorbeeld geven. Het IP-adres van de router is 192.168.2.1


Het apparaat wat u aansluit op de experiabox krijgt een op adres. Dat adres kunt u in de box van KPN dan in DMZ zetten. Toch @Nick83 


Die router zal op de WAN poort een 192.168.3.x adres hebben gekregen van de Experiabox. Dat is het adres dat je moet opgeven voor de DMZ.


Ik heb DMZ activeert. Maar ik kan noch steeds mijn Home apparaten niet schakelen vanuit internet. Wel thuis met wifi. Het zijn een aantal stopcontacten, lampen en verwarming. De router die ik achter de Experiabox heb hangen is een Fritz&box 7590.

Ik heb ook nog een bel met camera en deze kan ik wel van buiten benaderen. Ik kan alles zien op de camera en kan ook contact met de persoon hebben als iemand aanbelt. 

Ik had dit goed werkende bij mijn oude provider. Daar kon ik het modem in bridge mode zetten.

Wat zou ik nog kunnen doen om dit werkende te krijgen.


Ik heb DMZ activeert. Maar ik kan noch steeds mijn Home apparaten niet schakelen vanuit internet.

Kan je eens een screenshot posten van de DMZ Host instellingen op de Experia Box?


 

Admin: telefoonnummer verborgen i.v.m. privacy


 

Dit zou denk ik goed moeten wezen. Werkt ongeveer hetzelfde als bridge mode. Met dat verschil dat er nog wel een NAT tussen zit. Dat is onder bepaalde specifieke situaties een probleem. Maar meestal merk je er niets van. Zeker smart home apparaten zouden hier geen hinder van moeten ondervinden. 


Moet ik soms nog wat porten open zetten


Moet ik soms nog wat porten open zetten

Ja, misschien op uw eigen router. Maar dat moet dan op dezelfde manier als bij uw vorige provider.


Ik had geen porten open staan op de Fritzbox bij mijn oude provider. 

Ik heb een deurbel met camera die werkt wel. Kan ik wel benaderen vanaf het internet. (Imou) Dat heb ik net uit probeert. 

Dus ligt het vermoedelijk aan de Fritz apps met de Fritzrouter. Ik heb ook nog gekeken in de router of hij een public adres krijgt van de Experiabox. Dat is OK. Voor het activeren van DMZ had die een privat adres.

Ik zal contact opnemen met AVM wat hier het probleem nog kan zijn.


Welk type FRITZ!Box heb je?


Fritzbox 7590


Fritzbox 7590

Waarom vervang je jouw V10 dan niet door die 7590?

Even de laatste firmware er op en voor KPN kiezen.


Daar heb je gelijk in. Maar kan dat zo maar. Ik had al gekeken of dat kan. De DSL aansluiting van Experiabox heeft een kleine telefoonstekker  RJ11 en de Fritzbox een RJ45. En mag ik dat zelf doen?


Op de ISRA zitten 2x RJ11 aangesloten (200Mbit) die gaan naar 1 kabeltje RJ11 in Experia box. (Splitter)

Ik heb geen kabeltje 2x RJ11 en 1x RJ45. Of kan ik dat ene DSL kabeltje wat in de Experia box zit gewoon over zetten naar de Fritzbox. 


Op de ISRA zitten 2x RJ11 aangesloten (200Mbit) die gaan naar 1 kabeltje RJ11 in Experia box. (Splitter)

Ik heb geen kabeltje 2x RJ11 en 1x RJ45. Of kan ik dat ene DSL kabeltje wat in de Experia box zit gewoon over zetten naar de Fritzbox. 

Je hebt dus blijkbaar pair-bonding.

Dat gaat met een 7590 inderdaad niet lukken, dan moet je een 7583 hebben.


Ok bedankt voor de info. Dat is jammer.