Skip to main content

Ter informatie: onderstaande tekst werd als brief vandaag ontvangen door KPN op hun postbus-adres.  Het is niet toevallig dat dit een postbus-adres is. Zoals bekend raken dit soort brieven regelmatig zoek KPN en kan niet bewezen worden dat ze zijn ontvangen.

Dit is de reden dat ik de tekst van deze brief hier publiceer. 

Een bericht aan de kpn-trollen: het heeft geen zin deze tekst aan te passen of te verwijderen. De aanwezigheid is bewijsbaar en de geschillen-commissie vindt het niet fijn dat te horen.

 

 

 

Klantenservice KPN
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

 

 

LET OP: DIT IS EEN JURIDISCH DOCUMENT 

 

                                                                                   xxxxxxx,  4 mei 2022

 

Betreft: Klantnummer xxxxxxxxxxxxxxx.  Niet nakomen van  contractuele verplichtingen door KPN

 

 

Geachte heer, mevrouw.

 

Op 15 maart  2021  is tussen mij een KPN een jaarcontrat aktief geworden.

 

Vrij snel na het ontvangen en installeren van de modem en ontvanger heb ik een klacht ingedient bij KPN. Zie bijlage 1. Hierop kreeg ik bericht waarin ik werd verzocht diverse handelingen uit te voeren waardoor “zeer waarschijnlijk”  alles weer in orde zou zijn.  De inmiddels beruchte dooddoener van KPN. Ter infomatie: met het modem en de ontvanger van Xs4all had ik dit probleem niet.

 

Na het uivoeren van de gevraagde handelingen was het probleem niet verholpen maar een 2e probleem was er bij gekomen namenlijk dat het beeld was gaan “schitteren” en het daardoor soms moeilijk zichtbaar was.

 

Toen ik dit per mail wilde melden bleek dat het eerder gebruikte mail-adres voor mij niet meer toegangkelijk was en ik gebruik moest maken van telefonisch contact. Dit had niet mijn voorkeur omdat een dergelijk contact later ontkend kan worden.  Ook daar is KPN bekend om.

 

Op mijn verzoek ben ik terugegbeld door een mevrouw die van niets wist en ook niets terug kon zoeken (belde waarschijnlijk vanuit huis). De verbinding was uiterst slecht en heb mede daardoor veel tijd nodig gehad om alles uit te leggen en haar verzocht actie te ondernemen. zodat KPN zijn verplichtingen zou nakomen.  Zij beloofde dat ze dat zou doen.

 

Tot op heden heb ik niets van KPN vernomen. Dit voor mij reden het jaarcontract met KPN op te zeggen met als reden: wanprestatie door KPN.

 

Ik ben echter WEL coulant en geef KPN, gezien het feit dat de apparatuur van van Xs4all geen problemen gaf, de gelegenheid om te proberen zijn verplichtingen na te komen door mij binnen 2 weken na de datum van deze brief hetzelfde modem ( Fritzbox 7583) en dezelfde ontvanger te sturen die ik in gebruik had van Xs4all.  Ik ga er hierbij van uit dat het signaal van KPN identiek is aan het signaal dat ik van XS4all ontving. Zo niet, dan vervalt bovenstaand aanbod.

 

 

Mocht dit niet het geval zijn dan beschouw ik het jaarcontract met KPN als beëindigd en zal de betaling aan KPN worden stopgezet. Een kopie van deze brief met toelichting gaat dan naar de Geschillen Comissie.  Korrespondentie hierover is alleen mogelijk schriftelijk via post of via mijn mailadres xxxxxxxxxxxxx

 

Ik hoef U er niet op te wijzen hoe beroerd de service en nazog van KPN is. Daar staat het internet bol van. Ook ik heb hiermee kennis gemaakt en neem hier geen genoegen mee.

 

KPN heeft nu de kans zijn fout bij mij te herstellen. Ik hoop dat zij daar tijdig gebruik van maken.  Ook ik zit niet te wachten op een juridische procedure maar zal het ook niet schuwen. Ik heb hiervoor ondersteuning en beschouw een schade-vergoeding dan op zijn plaats. Het zal mij in dat geval ook een genoegen zijn afscheid te nemen van een klant-onvriendelijke onderneming als KPN

 

Ik verzoek U mij een ontvangstbevestiging van deze brief te sturen naar mij emailadres xxxxxxxxxxxxxxx

 

Met groet.

 

@Ad Matthijs Mooi verhaal, jammer dat het niet aangetekend is verstuurd naar het goede adres, had naar Rotterdam gemoeten.

Koninklijke KPN N.V.

Wilhelminakade 123

3072 AP Rotterdam

Dit is het hoofdkantoor.

En een foutje in je brief, je zegt 15 maart 2021, dan ben je nu contractvrij.🙀


Klacht indienen moet naar een postbus in Groningen dus dat lijkt goed te gaan. Gaat dat niet naar je zin dan kan je de geschillencommissie inschakelen.  Overigens lees ik niks over een monteur of zo. Maar goed TS schiet blijkbaar liever met grof geschut. 


Zo te lezen heb je wel verbinding en schitterende tv ontvangst. Misschien kan je hier eerst eens hulp vragen. Ik heb geen idee wat het probleem is.

Tip: Lees volgende keer een brief eerst zelf eens door voor het versturen. Dit staat zo slordig.

 


@Ad Matthijs balen dat het zo loopt. Ik kom ook van XS4ALL en heb nergens problemen mee (glasvezel). Overigens gebruik ik nog steeds een FritzBox (7590). De Box12 komt er hier niet in. Hopelijk denkt KPN met je mee wat betreft het testen van een 7583. Normaliter is de minimale huurperiode 6 maanden maar ik begrijp je verzoek wel.


Ik ben meer dan 50 jaar KPN klant en heb met het voortschrijden van de IT bij elke nieuwe ontwikkeling de KPN genomen. Vaste telefonie > mobiele telefonie > internet en TV.

De laatste jaren heb ik deze organisatie zien afbrokkelen tot een niveau waarbij de “je mag klant zijn “ mentaliteit overheerst.

Een helpdesk die geen enkel empathy met de klant hebben, met medewerkers die voor 90% een klant alleen maar lastig vinden en zich kennelijk niet realiseren dat deze er voor zorgt dat ze een baan hebben,

Naast de volledig onbekwame helpdesk, die alleen een checklist kunnen gebruiken als een klant zich met een probleem meldt, is er nog de Chatbot.

Als je daar 20 minuten mee worstelt ben je volledig gefrustreerd. Je krijgt de meest krankzinnige antwoorden die echt nergens op slaan.

Andere contactmogelijkheden zijn er niet.

Vroeger was er dan de XXL winkel, met vaklui, of een tweedelijns support. Maar ook die zijn weg. Bij de winkel mogen ze alleen nog maar verkopen.

Dit zal nooit veranderen, omdat de KPN organisatie zich voor problemen verstopt of verschuilt onder allerlei uitvluchten, maar nooit iets oplost.

Ik heb ook een post geplaatst om ze een spiegel voor te houden. Als reactie wordt er direct met allerlei uitvluchten gereageerd, zonder enig zinvolle oplossing te bieden. De hoofdtoon van de reactie is dat jij degene bent die het allemaal verkeert ziet.

 

Het is als politiek Den Haag. Ze zijn vooral met zichzelf bezig, zonder de klant te horen.

Klantenbinding is alleen stuntaanbiedingen voor nieuwe klanten promoten,

De bestaande klanten krijgen steeds hogere prijsstijgingen met steeds minder service. Ze lossen geen problemen op, die ze grotendeels zelf veroorzaken.

 

Ik zou als ik jou was, net als ik nu, er al een haas van door gaan. Slechter dan KPN kan niet.


@Ad Matthijs ook naar een postbus kan je een brief aangetekend met handtekening voor ontvangst versturen.


@Ad Matthijsook naar een postbus kan je een brief aangetekend met handtekening voor ontvangst versturen.

dan gaat het naar een postnl punt

 


Weer een voorbeeld dat KPN zooo Onbetrouwbaar is . 


@robinjoo1 ja, en? De ontvanger moet nog steeds tekenen. En vaak zitten de postbussen in een postnl punt, wat dat betreft is er geen verschil met vroeger behalve dat de balie vroeger maar beperkt open was en een postnl punt de hele dag open is.


@robinjoo1ja, en? De ontvanger moet nog steeds tekenen. En vaak zitten de postbussen in een postnl punt, wat dat betreft is er geen verschil met vroeger behalve dat de balie vroeger maar beperkt open was en een postnl punt de hele dag open is.

vaak ja

maar ik zie kpn niet naar een postnl punt toegaan om te tekenen


Ik zou niet weten waarom niet, ze moeten toch ook post bij de postbus ophalen