Skip to main content

Goedemorgen,

Wij hebben nu al een tijdlang problemen met ons modem (Experia Box V8), steeds vaker moeten we het herstarten om tv te kunnen kijken en/of WiFi te ontvangen. Ik denk dat het modem aan vervanging toe is, het is dan ook al bijna 10 jaar oud. 
 

Waar en hoe kan ik dit modem omruilen en/of een nieuw modem aanvragen 

Hallo @Walsum , KPN vervangt alléén modems wanneer deze defect zijn of niet meer aan de eisen van KPN voldoen, zie onderstaande link om te kijken of je voor een omruil in aanmerking komt:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

Succes.


Hmm, een V8 die het 10 jaar heeft gedaan…. Bij mij was het net geen 7 maanden indertijd.

Als je even belt dan is ie zo omgeruild lijkt mij. 0800-0402


Goedemiddag @Walsum en welkom hier op het forum :)

 

Dat is een behoorlijk lange tijd en ik kan dan ook niet uitsluiten dat het v8 modem hier voor de problemen zorgt dus goed dat je je hier meldt! Heb je hier inmiddels contact over gehad met de telefonische helpdesk? Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat dat dan vooral weten. Zou je in dat geval meteen je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Goedenavond @JanZ_ 

Bedankt voor uw reactie. Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met helpdesk. Het modem is uitgelezen en kwam volgens de helpdeskmedewerker niet in aanmerking voor omruiling. In samenspraak met de helpdesk medewerker heb ik nieuwe software gedownload op het televisie kastje. Dit heeft echter niets geholpen. We blijven foutcode stb-nmc-400 krijgen en moeten steeds het modem resetten. Wanneer we genoemde foutmelding krijgen dat verliezen we ook verbinding met onze Home-applicaties e.d.

Mijn forum profiel is als het goed is ingevuld.

 

 

 


Hoe is de tv ontvanger verbonden met de Experiabox? Met een kabel bestaande uit 1 stuk? Of zitten er kastjes of iets dergelijks tussen? Of gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?

 


@Nick83 De tv ontvanger en experia box zij verbonden met een kabel bestaande uit één stuk 


Hoi @Walsum , gezien je problemen heb ik voor je kunnen regelen dat je een nieuwe Experia Box krijgt. Deze zal morgen voor je klaarliggen bij de Jumbo ((Donk 4, Breda). Je dient de oude Experia Box v8 wel in te leveren. Deze kun je in een (willekeurige) doos verpakken. Op deze doos dien je het ordernummer te zetten (4402612) en ons retouradres en dat is:

 

KPN 

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

 

Laat je mij nog weten of de nieuwe Experia Box er voor heeft gezorgd dat de problemen zijn verholpen?