Skip to main content
Beantwoord

Ik wil ONT wijzigen, is dit mogelijk?

• 21 februari 2025
  • 6 reacties
  • 307 keer bekeken

Goedendag allemaal.
Ik gebruik momenteel een KPN Box 12 modem, maar ik heb deze vervangen door een beter modem. Ik zou echter graag het ONT apparaat willen vervangen door een geavanceerder model. Ik vraag me af of dit mogelijk is.
Toen ik de Box 12 gebruikte, was ik niet tevreden over de Wifi snelheden, maar nu is het iets beter, maar niet precies wat ik wil. dus ik twijfel over de ONT.

Mijn huidige internetsnelheid is :

Op bekabelde verbinding: 932 Mbps download, 1000 Mbps upload
Op 5 GHz WiFi (met de beste instellingen):
Downloaden: 273 - 427 Mbps
Uploaden: 539 - 644 Mbps
Ping: 3 ms
Is het de moeite waard om het ONT-apparaat te vervangen, vooral omdat de WiFi-snelheden niet zo snel zijn als ik had verwacht en de snelheden vaak fluctueren? Is KPN gebonden aan een specifiek ONT-apparaat of kan ik een ander model gebruiken?

Ik ben op zoek naar advies van degenen die hier ervaring mee hebben, bij voorbaat dank!

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Yasen, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Kom je er een beetje uit?
We hebben hier een handig artikel over ook:

Slecht wifi heeft zoals RBxx al noemt niks met je glasvezelapparatuur te maken

Bekijk origineel

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17599 reacties
  • 21 februari 2025

Hallo ​@Yasen 

De ONT heeft geen enkele relatie met WiFi. Gezien de bekabelde snelheid doet die prima z'n werk.

WiFi is afhankelijk van de omstandigheden. Gebruik je ook wifipunten of alleen het modem? Waar staat het modem, in de meterkast bij de voordeur of meer centraal in je huis?

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 21 februari 2025
RBxx schreef:

Hallo ​@Yasen 

De ONT heeft geen enkele relatie met WiFi. Gezien de bekabelde snelheid doet die prima z'n werk.

WiFi is afhankelijk van de omstandigheden. Gebruik je ook wifipunten of alleen het modem? Waar staat het modem, in de meterkast bij de voordeur of meer centraal in je huis?

Het modem staat in de woonkamer, naast de tv, maar ik ben niet tevreden over de stabiliteit van de wifi.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17599 reacties
  • 21 februari 2025

Merk je het ook in het dagelijks gebruik ​@Yasen of alleen via Speedtest?

Kijk dan eens of je de wifi kan verbeteren met hulp van de KPN Wifi Manager.

edit: Maar dan wel met de KPN Box 12.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 22 februari 2025

Welk type router heb je gekocht, welke kanaalbreedte kan het aan? Tip: Probeer eens een kanaal boven de 100.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17599 reacties
  • 22 februari 2025

Zo te zien in dit topic → een Keenetic keenetic hero ax1800 router gebruiken | KPN Community .

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • Antwoord
  • 24 februari 2025

Hoi ​@Yasen, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Kom je er een beetje uit?
We hebben hier een handig artikel over ook:

Slecht wifi heeft zoals RBxx al noemt niks met je glasvezelapparatuur te maken

Reageer