Skip to main content

Ik wil thuis internet van KPN maar aanbod weegt niet op tegen andere aanbieders

• May 2, 2026
  • 23 reacties
  • 212 keer bekeken

Hallo,

Gisteren heb ik mijn eerste woning gekocht. Een van de eerste dingen die ik wil regelen is natuurlijk een internet abonnement voor thuis. KPN is by far mijn voorkeur, gezien het excellente netwerk en klantenservice. 

In de brievenbus van mijn woning lag nog toevallig waar ik precies op zoek naar ben: een advertentie waarbij je een gratis playstation 5 of nintendo switch 2 krijgt. 

Toen ik de QR code van de brief scande kwam ik erachter dat deze aanbieding niet meer loopt. Je krijgt nu korting voor een aantal maanden en gratis netflix of espn. 

Andere aanbieders bieden nog steeds gratis de playstation 5 / switch 2 aan PLUS dezelfde korting voor aantal maanden. Dit is te ver uit verhouding. 

Ik heb telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van KPN, de boodschap was "take it or leave it". Ik baal hiervan. Ik wil heel graag toch bij KPN een internet abonnement afsluiten maar ik wil per se de playstation 5 deal. 

Hoe kan KPN zo een grote inschattingsfout maken? Het verschil qua aanbod is veel te groot met andere aanbieders. Dit is totaal geen aantrekkelijke deal. Een andere aanbieder bied weer een gratis soundbar van honderden euro's. 

Ik ben echt teleurgesteld, ook de boodschap van de telefonische klantenservice. Ik voelde mij niet echt gehoord, dit komt over als een bureaucratisch bedrijf met streng beleid waarbij ze niet meedenken met de klant. 

De klant ziet veel aantrekkelijkere deals bij andere aanbieders, daar kun je niet omheen. Degene die met dit aanbod kiest voor KPN is eigenlijk een dief van zijn eigen portemonnee. 

Ik verwacht dat KPN met een veel beter voorstel komt dan dit. Hierom publiceer ik dit artikel op het forum van KPN aangezien ik de indruk kreeg dat degene van de klantenservice dit niet veel boeide of uitmaakte. 

Ik hoop dat er hier een medewerker meekijkt die wél wilt meedenken in een voorstel dat eerlijker is en het gat met het aanbod van de concurrenten verkleind. In de ideale situatie kan ik toch aanspraak maken op de playstation 5 deal, dan teken ik direct. Bijbehorende voorwaarden zijn voor mij bespreekbaar, ook de looptijd en maandtarieven. 

Alvast mijn dank,

Met vriendelijke groet,

Koosinternetloos

23 reacties

• May 2, 2026

Nieuwe klanten kunnen kiezen voor een huidige aanbieding. 
Als er nu geen aanbieding is die voldoet aan u wensen kunt u wachten totdat er een aanbieding komt die wel aan u wensen voldoet. 
Mocht u hierop niet willen wachten dan kunt u ervoor kiezen om via een andere provider de gewenste aanbieding te krijgen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 2, 2026

Beste ​@Koosinternetloos van harte gefeliciteerd met je 1e eigen huis, spannend.

De aanbiedingen door providers aan nieuwe klanten veranderen regelmatig.

Daar kan een KPN-moderator ook niets aan doen.

Hard gezegd, ik citeer de klantenservice: take it or leave it.

Met andere woorden, je kunt het met de huidige aanbieding doen of een andere provider kiezen.

Bijvoorbeeld Solcon of YouFone, beide 100% dochters van KPN, zit je toch bij KPN.

Succes met je maken keuze en te nemen beslissing.

Dank voor jullie reacties. Ook heb ik gekeken naar solcon en youfone, beiden bieden ook geen aanbieding die in de buurt komt van concurrenten. 

Ik begrijp dat dit het is waarmee ik het moet doen. Wachten is geen optie aangezien ik niet zonder internet kan zitten, in de hoop op dat kpn ooit met een eerlijk, marktconform aanbod komt. 

Ook heb ik een maandelijks opzegbaar abonnement bij een concurrent overwogen, dit is erg veel gedoe met installeren, opzeggen, deinstalleren, terugsturen, nieuw abonnement starten en weer installeren. 

Ik baal er gewoon van en kan totaal niet plaatsen hoe kpn een "aanbieding" bedenkt die totaal niet marktconform is als je kijkt naar wat concurrenten aanbieden. Ik voel me buitengesloten als KPN liefhebber en gedwongen om toch een abonnement af te sluiten bij een concurrent. Terwijl ik me daar niet helemaal goed bij voel. 

Heel zuur dit... 

Ook had ik de verwachting dat de klantenservice alsnog zou meedenken als ik zou bellen en aangeven dat het huidige aanbod niet in-lijn is met wat concurrenten aanbieden. 

Maar er is geen inlevingsvermogen of begrip. Wel hard bureaucratisch beleid. 

Ze hadden mij tenslotte ook een tegenvoorstel kunnen doen op bijv het maandbedrag. Als je het totale plaatje berekend over 2 jaar ben je bij KPN serieus honderden euro's duurder uit, dit gaven ze aan de telefoon ook toe.... dat is het betere netwerk net niet waard denk ik.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 2, 2026

Gefeliciteerd met je eerste woning! ​@Koosinternetloos 

Als je even zoekt zie je dat soortgelijke gesprekken op het forum al heel vaak gevoerd zijn. Je zegt het zelf al; KPN heeft excellente klantenservice en een uitstekend netwerk. Daar hangt een prijskaartje aan en het is aan jezelf om te beslissen of je dit er voor over hebt. De prijs is de prijs en dat is wat het is. Als KPN uitzonderingen gaat maken is het hek van de dam, dus dat ze een strak beleid heb kan ik me prima voorstellen. Ik hecht zelf veel waarde aan een duurzaam en stabiel netwerk, daar wil ik best iets meer voor betalen. Daarom zit ik bij KPN, maar ik weet zeker dat de kwaliteit bij concurrenten ook prima is. 

Wat ik me echter ook goed kan voorstellen is dat de PS5 aanbieding wel weer terugkomt, want als ik de berichten op het forum mag geloven gaan die als warme broodjes. Echter zit er voor nu niks anders op dan of afwachten, of een andere provider kiezen die wel op dit moment een PS5 aanbiedt. 

KPN biedt momenteel 9 maanden glasvezelinternet en TV voor 35 euro. Bij delta zie ik vanaf 30,- en Ziggo biedt momenteel 9 maanden 50% korting; die is dan wel weer lekker maar ook niet echt “marktconform”. Vrijemarktwerking op zijn best. 

Succes met het maken van een keuze!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2026

De actie heeft wekenlang gelopen met de weekenddeal. Voor keuze een Playstation of Nintendo. Die zijn dus nu op.

Ook de klantenservice kan niet iets vergeven wat er, bij kpn, niet meer is.

En al je kreten: eerlijk, marktconform, begrip, slaan natuurlijk nergens op. Kpn is begonnen met de spelcomputer (2 merken!). De anderen volgden juist uit concurrentie overwegingen. Kpn is er nu, na wel 3 maanden, doorheen. Dat zal bij de andere providers straks ook zo zijn.

De actie heeft wekenlang gelopen met de weekenddeal. Voor keuze een Playstation of Nintendo. Die zijn dus nu op.

Ook de klantenservice kan niet iets vergeven wat er, bij kpn, niet meer is.

En al je kreten: eerlijk, marktconform, begrip, slaan natuurlijk nergens op. Kpn is begonnen met de spelcomputer (2 merken!). De anderen volgden juist uit concurrentie overwegingen. Kpn is er nu, na wel 3 maanden, doorheen. Dat zal bij de andere providers straks ook zo zijn.

Jij mag vinden dat mijn kreten nergens op slaan, ik blijf erbij dat ik het heel bijzonder vind hoe ver het totaalplaatje onderaan de streep afwijkt van de concurrenten. Een andere concurrent bied bijv een soundbar aan, ook twv honderden euros. 

De aanbieding bij KPN op dit moment is simpelweg ruk en niet in verhouding met andere aanbieders. Als aller enige op de markt. 

Ik begrijp dat de klantenservice iets niet kan geven wat er niet is. Maar als ik naar de klantenservice bel voor de verlenging van mijn mobiele abonnement en het voorstel van de concurrent onder de aandacht breng, dan kunnen ze opeens wél water bij de wijn doen en met een ander voorstel komen. Dit had ik nu in deze situatie ook verwacht omdat het simpelweg totaal niet in de buurt komt van alle andere aanbieders op de markt. 

Dit verschil is té groot. Op dit moment is het simpelweg alles behalve aantrekkelijk om voor een thuis aansluiting bij KPN te kiezen tov het aanbod bij concurrenten.

Gefeliciteerd met je eerste woning! ​@Koosinternetloos 

Als je even zoekt zie je dat soortgelijke gesprekken op het forum al heel vaak gevoerd zijn. Je zegt het zelf al; KPN heeft excellente klantenservice en een uitstekend netwerk. Daar hangt een prijskaartje aan en het is aan jezelf om te beslissen of je dit er voor over hebt. De prijs is de prijs en dat is wat het is. Als KPN uitzonderingen gaat maken is het hek van de dam, dus dat ze een strak beleid heb kan ik me prima voorstellen. Ik hecht zelf veel waarde aan een duurzaam en stabiel netwerk, daar wil ik best iets meer voor betalen. Daarom zit ik bij KPN, maar ik weet zeker dat de kwaliteit bij concurrenten ook prima is. 

Wat ik me echter ook goed kan voorstellen is dat de PS5 aanbieding wel weer terugkomt, want als ik de berichten op het forum mag geloven gaan die als warme broodjes. Echter zit er voor nu niks anders op dan of afwachten, of een andere provider kiezen die wel op dit moment een PS5 aanbiedt. 

KPN biedt momenteel 9 maanden glasvezelinternet en TV voor 35 euro. Bij delta zie ik vanaf 30,- en Ziggo biedt momenteel 9 maanden 50% korting; die is dan wel weer lekker maar ook niet echt “marktconform”. Vrijemarktwerking op zijn best. 

Succes met het maken van een keuze!

Dank voor je warme woorden. Er is wel een wezenlijk verschi tussen "iets meer betalen" en honderden euros verschil op basis van 2 jaar .... ik ben meer dan bereid om elke maand iets extra te betalen, maar dit verschil is ongelofelijk groot.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2026

Kpn heeft al weken de spelcomputer niet meer. De laatste tijd is het vaak de Dyson stofzuiger. Ook handig voor je nieuwe huis.

Nu is er even geen actie met een apparaat. Ook dat komt voor. Je mag je erover opwinden, maar dat heeft geen zin. Kpn maakt die keuze die voor jouw het qua concurrentie dan weer lastig maakt. 

Dan neem je Odido, ook glasvezel. Of Ziggo, de coax aanbieder. De tv dienst van de oranje collega vind ik qua zenderaanbod, mogelijkheiden en stabiliteit momenteel zelfs ietsje beter. Maar bij kpn is het internet via glasvezel weer veel beter.

De kwaliteit van de providers ontloopt elkaar maar weinig. Neem voor nu Ziggo, mits dat netwerk op je adres mogelijk is. Pak daar de PS5 mee, zij zijn de enige die 'm nog hebben! En stap over 2 jaar over naar kpn en pak dan hier het dan geldende cadeau mee. Dan heb je je PS5 alsnog en over 2 jaar weer een mooi cadeau!

Naar kpn met PS5 kan nu niet. Bij Ziggo houdt die actie ook een keer op. Dus grijp nu je kans bij de oranje buren. 

Kpn heeft al weken de spelcomputer niet meer. De laatste tijd is het vaak de Dyson stofzuiger. Ook handig voor je nieuwe huis.

Nu is er even geen actie met een apparaat. Ook dat komt voor. Je mag je erover opwinden, maar dat heeft geen zin. Kpn maakt die keuze die voor jouw het qua concurrentie dan weer lastig maakt. 

Dan neem je Odido, ook glasvezel. Of Ziggo, de coax aanbieder. De tv dienst van de oranje collega vind ik qua zenderaanbod, mogelijkheiden en stabiliteit momenteel zelfs ietsje beter. Maar bij kpn is het internet via glasvezel weer veel beter.

De kwaliteit van de providers ontloopt elkaar maar weinig. Neem voor nu Ziggo, mits dat netwerk op je adres mogelijk is. Pak daar de PS5 mee, zij zijn de enige die 'm nog hebben! En stap over 2 jaar over naar kpn en pak dan hier het dan geldende cadeau mee. Dan heb je je PS5 alsnog en over 2 jaar weer een mooi cadeau!

Naar kpn met PS5 kan nu niet. Bij Ziggo houdt die actie ook een keer op. Dus grijp nu je kans bij de oranje buren. 

Ik heb de indruk dat jij mij niet begrijpt of waarom ik dit post. Ik ben op de hoogte van het aanbod van de leveranciers. Ik ben ook op de hoogte dat KPN eerder een aanbod had waar ik meteen voor had getekend. 

Maar nu, op dit behoorlijke moment, in de week dat ik mijn sleutels heb gekregen, is het aanbod vanuit kpn gewoon om te janken. En die frustratie wil ik hier onder de aandacht brengen. Omdat ik er 0 begrip voor heb hoe ze zo hard kunnen afwijken van de rest. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2026

Ik begrijp dat het welkom op dit moment tegenvalt. Er is geen echt cadeau.

Ziggo heeft wel nog de PS5.

Odido heeft een Sonos Ray Soundbar.

KPN heeft op dit moment geen concurrerend cadeau inderdaad. Maar om je daar nou zó over op te winden. Dat is toch de keuze van kpn?

Je wilt internet en tv. Jeneemt het toch niet per se om het cadeau???

Internet en TV vind je bij alle 3 deze providers.

Bij budget providers als Youfone, BudgetThuis, Hollands Nieuwe hoef je dergelijke dure cadeaus mijns inziens niet te verwachten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 3, 2026

Hallo ​@Koosinternetloos ,

KPN wijzigt al jarenlang regelmatig de acties met de “snelpakkers”.

Op een bepaald moment stopt zo’n actie weer omdat simpelweg er een einde is aan de ingekochte hoeveelheid van zo’n welkomstcadeau.

Maar ga er maar vanuit dat er komend weekend weer een nieuwe actie volgt. En dat zou dan ook een gratis TV kunnen zijn. Of gratis SuperWiFi-punten. Afwachten maar……

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

ben benieuwd welke keus je gaat maken als je uit je ontkennende fase bent gekomen. Of zullen we het PS5-drammer noemen? 😉

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Dag ​@Koosinternetloos 

Jij bent niet de enige klant bij KPN. Jij hebt blijkbaar meer een genoegen met een spelcomputer, dan een abonnement op een streamingsdienst. Maar er zijn ook klanten die liever een streamingsdienst willen in plaats van een spelcomputer wat ze nooit gebruiken. Dus dit heeft ook naar mijn mening niks met 'marktconform' te maken.

Vergeet niet dat het een cadeau is wat je bij KPN krijgt. Je kan immers moeilijk op je verjaardag tegen je gast zeggen: "Dank je wel voor het scheerapparaat (ik zeg maar wat), maar ik had liever een PS5 verwacht."

Verder hoop ik dat je snel op internet kan surfen, ongeacht welke provider je kiest, al weet ik dat KPN zeker geen slechte keuze is. 😉

Op een bepaald moment stopt zo’n actie weer omdat simpelweg er een einde is aan de ingekochte hoeveelheid van zo’n welkomstcadeau.

Maar ga er maar vanuit dat er komend weekend weer een nieuwe actie volgt. En dat zou dan ook een gratis TV kunnen zijn. Of gratis SuperWiFi-punten. Afwachten maar……

Dankje daarop kan ik wel even wachten 

Wat een nare reacties hier van verschillende mensen. Als je niet vriendelijk kunt blijven of op de man wilt gaan spelen: reageer dan aub niet. 

Ik heb nergens gezegd dat ik per se de playstation 5 wil? Ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat kpn geen beter aanbod kan doen op dit moment terwijl het huidige honderden euros scheelt van concurrenten. 

Iets met begrijpend lezen ...

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

Hallo,

Ik heb telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van KPN, de boodschap was "take it or leave it". Ik baal hiervan. Ik wil heel graag toch bij KPN een internet abonnement afsluiten maar ik wil per se de playstation 5 deal. 

iets met begrijpend schrijven? Bestaat dat? ;-)

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Wat een nare reacties hier van verschillende mensen. Als je niet vriendelijk kunt blijven of op de man wilt gaan spelen: reageer dan aub niet. 

Ik heb nergens gezegd dat ik per se de playstation 5 wil? Ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat kpn geen beter aanbod kan doen op dit moment terwijl het huidige honderden euros scheelt van concurrenten. 

Dan begrijp ik het niet helemaal…..

Als het inderdaad honderden euro’s scheelt dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee om dan niet naar de concurrent over te stappen…..😉

Dan begrijp ik het niet helemaal…..

Als het inderdaad honderden euro’s scheelt dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee om dan niet naar de concurrent over te stappen…..😉

Dan begrijp je mij juist wel. Mijn voorkeur is en blijft kpn maar ik baal als een stekker dat op het moment van sleutel overhandiging / intrekken, dit het aanbod is. 

Vandaar dat ik dit hier heb gepost om te kijken of mensen misschien andere ervaringen met de klantenservice hebben of tips om dan tóch een eerlijker voorstel te mogen ontvangen. 

De reactie van Noordzee heeft mij ergens een sprankje hoop gegeven om een weekje te wachten en te kijken of ze dan misschien met een nieuwe, verbeterde deal komen. 

Hallo,

De dyson deal was ook prima geweest. 

Of iets wat in ieder geval onderaan de streep in de buurt komt van wat de rest op de markt aanbied. Een afwijking van bijv 100 euro op basis van 2 jaar kan je voor lief nemen in ruil voor de verbinding die je ervoor terugkrijgt. Maar verschil van HONDERDEN euro's, dat is voor mij niet acceptabel. 

Hallo,

De dyson deal was ook prima geweest. 

Of iets wat in ieder geval onderaan de streep in de buurt komt van wat de rest op de markt aanbied. Een afwijking van bijv 100 euro op basis van 2 jaar kan je voor lief nemen in ruil voor de verbinding die je ervoor terugkrijgt. Maar verschil van HONDERDEN euro's, dat is voor mij niet acceptabel. 

Overigens als je hier alleen komt om bijdehand te doen blijf dan weg aub.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Het valt toch mee?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 3, 2026

Dankje daarop kan ik wel even wachten 

De reactie van Noordzee heeft mij ergens een sprankje hoop gegeven om een weekje te wachten en te kijken of ze dan misschien met een nieuwe, verbeterde deal komen. 

Graag gedaan ​@Koosinternetloos ,

Ik hoop met jou mee. 👍🏼🙏🏼