Skip to main content

Sinds kort zie ik een WiFI netwerk genaamd BWAGroup-50CE50.

Wanneer ik hier op inlog met een willekeurig wachtwoord, wordt ik verbonden en kan ik bij al mijn gegevens. De sterkte is ook 100%. het lijkt wel of dit zit ingebakken in het modem.

??? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Welk modem? Als je de stekker uit het stopcontact trekt is het weg? Stekker weer in het stopcontact en het komt weer terug?


Het betreft een experia V10

Wanneer ik de spanning van het modem haal, is er geen verbinding.

Spanning er weer op en het is er weer en kan verbinding maken.


Het betreft een experia V10

Wanneer ik de spanning van het modem haal, is er geen verbinding.

Spanning er weer op en het is er weer en kan verbinding maken.

Dat je geen verbinding meer krijgt met internet is logisch. Maar is het netwerk dan ook echt weg?

Heeft u WiFi versterkers? 


Ik heb 2 WIFI extenders van KPN.

Wanneer mijn modem van de spanning is en ik zie toch nog het onbekende netwerk dan zou ik daar toch verbinding mee moeten kunnen maken?

Toch lukt het dan niet. Vandaar dat ik denk dat er iets binnen mij modem is gebeurd (maar misschien zie ik dat verkeerd)


Welke WiFi "extenders" heeft u? De Experia WiFi's? 

Zo ja, dan staat WiFi op de Experiabox uit als het goed is toch?

 


 


Soms zijn het plots “hidden network”

wanneer ik naar de mac-adressen, sterkte enz. komen die wel erg overeen!

 


 

Aha. Dat is dus geen v10.

Het betreft een experia V10

Maar een v10a. Deze gebruikt verborgen WiFi netwerken om met de SuperWiFi's te communiceren. Dat daarbij ook een netwerk beschikbaar komt waarop u zo in kunt loggen hoort natuurlijk niet. Een KPN medewerker zal wel zeggen dat u het hele zaakje moet resetten. Dus ... heeft u dat al eens geprobeerd? 


Goede tip, ik zal vandaag een reset uitvoeren op alle apperatuur

 


Hallo @Jan Zelf, welkom op het KPN forum! Ik zie dat @Nick83 je al op weg geholpen heeft. Hij heeft een reset van het modem aangeraden. Was het nog gelukt om deze te doen? En maakt dit nog verschil? 


ik ben helaas nog niet aan een reset toegekomen, teveel gebruikers hier thuis.

even een geschikt moment afwachten.

Wat ik met wel afvraag is  na een reset gaat alles terug naar de fabriek instelling, worden dan de latere updates automatisch geinstalleerd?


Wanneer je een modem terugzet naar de fabrieksinstellingen zal deze automatisch de updates binnenhalen.


De reset is uitgevoerd, alles werkt naar behoren en het onbekende WIFI netwerk is verdwenen.

Bedankt voor jullie reacties

 


Hier precies hetzelfde, reboot van modem heeft geen effect, er zijn geen versterkers of andere modems / routers op aangesloten. Gast en extra wifi netwerk in modem staan uit.


Hallo @Creative 

 

Een herstart (reboot) is niet hetzelfde als een reset.

Hopelijk werkt een echte reset dan bij jou ook.

Een reset kan je zo uitvoeren:

 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN (Experia) Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.