Skip to main content

Als ik op de internet-bestelpagina mijn adres invoer dan staat er onder ‘3. Kies je internetsnelheid':

“De maximaal haalbare snelheid op je adres is download] 200 Mbit/s tupload] 61 Mbit/s”

Daaronder heb ik echter enkel de keuze uit de abonnementen:

  • Snel: 100 Mbit/s download, 10 Mbit/s upload
  • Supersnel: 200 Mbit/s download, 20 Mbit/s upload

Ik zie dus geen abonnment met 61 Mbit/s uploadsnelheid als optie. Krijg ik automatisch 61 Mbit/s uploadsnelheid als ik Supersnel kies? Of moeten er bijvoorbeeld nog pairbondingwerkzaamheden uitgevoerd worden?

Ja, die upload krijgt u volgens mij gewoon. Er is dacht ik geen beperking op de upload.


@Nick83 dank voor uw reactie. Zit er enkel op het Supersnel-abonnement geen beperkingen op de uploadsnelheid? Of zit er ook geen beperking op het Snel-abonnement? Dan zou mijn Snel-abonnement download 100 Mbit/s en upload 61 Mbit/s hebben?


Hallo @Sicco1 ,

Jij hebt nog een abonnement op basis van de voorwaarden van je oude provider, vermoedelijk xs4all. 

Je krijgt dan bij Supersnel geen 61 Mbit/s upload, want bij dat abonnement hoort maximaal 20 Mbit/s uploadsnelheid. 
 

Heb je meer nodig, dan kun je via 0800-0402 overstappen op KPN (TV) +. Dan krijg je een abonnement op basis van de KPN-voorwaarden. En dan kun je wel die hogere upload halen. 

De huidige voorwaarden en prijzen:

 


@Noordzee dank voor je reactie!

 

Ik heb op dit moment geen internetabonnment bij KPN. De gegevens die ik noem komen gewoon van de algemene internet-bestelpagina (zonder ingelogd te zijn) als ik het adres invul (NB: dit is een nieuw adres waar ik heen ga verhuizen).

Als ik dus een abonnement afneem dan hoort dat gewoon onder de KPN-voorwaarden te vallen lijkt me?


Ja @Sicco1 ,

Dan ga je direct de KPN-voorwaarden krijgen. 

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&%3Ficid=quicktile1


Ik heb een 100 mbit abonnement. Daarbij hoort dus 10 mbit upload op koper. In werkelijkheid heb ik ruim 30 mbit upload. Dus daarom vermoed ik dat er geen beperking is.

Bij een upload van 61 mbit is er denk ik sprake van pairbonding. Al hoewel ik dat niet kan onderbouwen. Maar ik vermoed het.

Als het pairbonding is, dan krijgt u de Experiabox v10. En dus niet de KPN Box 12. Want die ondersteund geen pairbonding. Houd dat even in uw achterhoofd. Dat u zich niet loopt te verheugen op die "geweldige" KPN Box ofzo...


Ik heb pairbonding met een technische snelheid van 222/64 Mb/s. In eerste instantie had ik een 200 Mb/s abo (effectief ongeveer 185/59) maar een tijdje terug heb dat teruggezet naar 100. Nu haal ik effectief ruim 120 down en nog steeds 59 up. 


Hoi @Sicco1, de uploadsnelheid kan inderdaad hoger zijn dan het abonnement wat je hebt. Dat kunnen we echter geen garanties op geven. Als je het niet volledig haalt kunnen wij daar niet bij helpen, aangezien je bij het abonnement recht heb tot 20. Als het hoger is dan dat is het natuurlijk mooi meegenomen voor jou 🙂


@Jasper dank voor je reactie en de informatie! Ik ben dan benieuwd waarom er “De maximaal haalbare snelheid op je adres is sdownload] 200 Mbit/s supload] 61 Mbit/s” op de bestelpagina staat. Waar komt die 61 Mbit/s uploadsnelheid vandaan en hoe moet ik die interpreteren?


@Jasperdank voor je reactie en de informatie! Ik ben dan benieuwd waarom er “De maximaal haalbare snelheid op je adres is sdownload] 200 Mbit/s supload] 61 Mbit/s” op de bestelpagina staat. Waar komt die 61 Mbit/s uploadsnelheid vandaan en hoe moet ik die interpreteren?

Jouw lijn wordt continue uitgelezen om te bepalen wat de technisch maximaal haalbare snelheden zijn.

De technisch haalbare uploadsnelheid is op jouw aansluiting blijkbaar 61Mbps.

KPN hanteert bij VDSL aansluiting geen capping op de uploadsnelheid en dus zal de uploadsnelheid ongeacht het contract altijd richting die technisch haalbare snelheid gaan.