Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Meerdere keren met KPN gebeld, maar kom niet verder dan een verwijzing naar de bouwmarkt. Ik heb meerdere bouwmarkten bezocht, maar zonder resultaat. Kan iemand mij helpen hoe ik aan een  passende afdekplaat kom? 

admin: eigen topic aangemaakt

Hi @DennisV27, als ik dit zo zie snap ik heel goed dat je iets aan de situatie wil veranderen!

Ik ben wel benieuwd; hoe komt het dat jouw isra er op deze manier bij hangt? Heb je dit zo aangetroffen bij het betrekken van de woning? Of is er iets anders voorgevallen?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan pak ik je gegevens er bij en kan ik kijken wat ik voor je kan doen!


Hi Maja, tijdens de verbouwing is het schakelmateriaal verwijderd en vervangen, waaronder de afdekplaat voor deze aansluiting… de plaat is door de stukadoor weggegooid en nu is de situatie zoals op de foto. Ik heb mijn gegevens ingevuld, hopelijk kan je mij verder helpen. 


ik denk alleen kpn monteurs hebben zo een afdekplaat bij zich. dus kpn moet een monteur sturen.. 

mogelijk kost dat wel 60 eu om een monteur te laten komen :)


...Eigenlijk zou het geen geld mogen kosten !!
Het valt tenslotte onder verantwoordelijkheid van “KPN netwerk”
waar je als particulier geen zeggenschap over hebt, ongeacht de oorzaak van een “defect”.


@Babylonia , In dit geval zou het wel geld mogen kosten, de ISRA is door de stukadoor verwijderd en zelfs delen weggegooid, dit is geen mankement die veroorzaakt is door normaal gebruik.

Zou wat zijn dat als je een nieuw ISRA punt je hem sloopt en gratis een nieuwe krijgt, als je hem wil laten verplaatsen kost het je ook geld, kun je hem slopen zelf verplaatsen en even gratis een nieuwe er aan laten zetten.


Als de klant er een rekening voor zou krijgen, stuur je KPN netwerk door naar die stukadoor.
Laat die dat dan onderling maar uitvechten. Klant staat hierbuiten.

Afgezien van dat, is en blijft het ISRA-punt gewoon verantwoordelijkheid van “KPN netwerk”
Als er iets mee is moet je ze erop aan kunnen spreken om het op te kunnen lossen. Repareren of een juiste afdekplaat opsturen zodat je het eventueel zelf kunt oplossen als ze niet willen komen.
Maar géén smoesjes van “ga maar naar een bouwmarkt”.


Als de klant er een rekening voor zou krijgen, stuur je KPN netwerk door naar die stukadoor.

Die stukadoor zal vast niet zomaar op eigen initiatief alles weg gegooid hebben. Dat zal iemand wel tegen hem gezegd hebben.


Die stukadoor zal vast niet zomaar op eigen initiatief alles weg gegooid hebben.

En waarom niet?

Ik denk niet dat elk kapje of draadje wat op de grond ligt wordt uitgezocht of het weg kan of niet?
Daar is nu juist een verbouwing voor uitgevoerd en “oud schakelmateriaal” voor vervangen.
Dat per ongeluk dat afdekkapje ook is weg gegooid, dat kan best.

Een stukadoor wil een opgeruimde werkplek hebben om zijn stukwerk strak te kunnen uitvoeren.


Hi Maja, tijdens de verbouwing is het schakelmateriaal verwijderd en vervangen, waaronder de afdekplaat voor deze aansluiting… de plaat is door de stukadoor weggegooid en nu is de situatie zoals op de foto. Ik heb mijn gegevens ingevuld, hopelijk kan je mij verder helpen. 

Ah op die fiets! Het isra punt is eigendom van KPN en enkel KPN personeel mag dit aansluiten, vandaar dat je dit nooit in een bouwmarkt zult vinden. Ik snap wel dat ze bij de telefonische klantenservice met je mee hebben proberen te denken maar dit kan enkel worden opgelost door een KPN monteur. Die heb ik dan bij deze ook ingepland op het eerst mogelijk tijdstip, maandagochtend tussen 8 en 10. Als dit niet uitkomt, hoor ik dat graag zodat ik de afspraak kan verzetten. Laat je in dat geval ook weten op welk dagdeel het je wel uitkomt? Uiteraard hoor ik het ook graag als het gekozen tijdstip helemaal prima is en ik de afspraak kan laten staan :slight_smile:

Omdat het israpunt niet ‘zomaar’ defect is geraakt, bestaat wel de kans dat de monteur hier kosten voor in rekening brengt. De monteur kan zelf het best uitleggen welke kosten dat zijn en waarom ze in rekening worden gebracht, ik ga me er dus niet aan wagen om daar op voorhand uitspraken over te doen :wink:

 


Ik snap wel dat ze bij de telefonische klantenservice met je , ik ga me er dus niet aan wagen om daar op voorhand uitspraken over te doen :wink:

 

Heel goed Maja,

Maar dit topic staat vol met op niets gebaseerde insinuaties. Is het zomaar toegestaan om anderen in dit forum zonder enig bewijs te beschuldigen, mag dat zomaar in een KPN forum. 

Overigens is iets dat nagelvastzit m.i. onderdeel van de hoofdzaak. Het onroerend goed, dus KPN kan er nooit eigendomsrecht op laten gelden, zoals bij STB’s of Experiaboxen. Niettegenstaande kan KPN wel bedingen, dat niemand anders dan zij aan de verbinding mag komen voor de uitgang van het insrapunt.  


Maar dit topic staat vol met op niets gebaseerde insinuaties. Is het zomaar toegestaan om anderen in dit forum zonder enig bewijs te beschuldigen, mag dat zomaar in een KPN forum.

Dit is een openbaar forum.  Ieder kan reageren.
Of ze het allemaal bij het rechte eind hebben is iets anders.  Maar ikzelf als een van de “anderen” ben in mijn reacties althans niet afgeweken van de informatie die jezelf al hebt verstrekt:

...tijdens de verbouwing is het schakelmateriaal verwijderd en vervangen, waaronder de afdekplaat voor deze aansluiting… de plaat is door de stukadoor weggegooid

Verder beschuldig ik je nergens van.


Maar dit topic staat vol met op niets gebaseerde insinuaties. Is het zomaar toegestaan om anderen in ditforum zonder enig bewijs te beschuldigen, mag dat zomaar in een KPN forum.

 Maar ikzelf als een van de “anderen” ben in mijn reacties althans niet afgeweken van de informatie die jezelf al hebt verstrekt:

 

Ik wilde geen namen noemen, maar jij en nog iemand anders vallen nadrukkelijk niet onder wat ik schreef Je hebt alleen informatie verschaft, ik twijfelde of ik jou als voorbeeld zou moeten gebruiken hoe het ook kan. :kissing_heart:


Op voorhand had ik niet verwacht dat zo’n afdekplaat enkel en alleen door een monteur vervangen kon worden. Als ik dit had geweten dan waren we er vast voorzichtiger mee omgaan, afgezien dat de plaat sterk verouderd was😉 Het gaat mij erom dat het wordt opgelost, het ziet er nu niet zo fraai uit. Als het geld kost, dan is het maar zo. Ik zou het weliswaar netjes van Kpn vinden als er geen kosten in rekening worden gebracht. De voorgestelde afspraak kom goed uit. Bedankt voor de moeite @Maja_ 


Op voorhand had ik niet verwacht dat zo’n afdekplaat enkel en alleen door een monteur vervangen kon worden. Als ik dit had geweten dan waren we er vast voorzichtiger mee omgaan, afgezien dat de plaat sterk verouderd was😉 Het gaat mij erom dat het wordt opgelost, het ziet er nu niet zo fraai uit. Als het geld kost, dan is het maar zo. Ik zou het weliswaar netjes van Kpn vinden als er geen kosten in rekening worden gebracht. De voorgestelde afspraak kom goed uit. Bedankt voor de moeite @Maja_ 

Markeer dan even op grond van deze reactie het antwoord van Maja als antwoord. Volgens mij moet het meer voldoening geven voor een moderator als een klant dat doet, dan een of andere admin, die alleen wil dat een vraag is afgewikkeld.  :kissing_heart:


Het is een beetje dubbelop. Beleid van kpn is dat het IS/RA de scheiding is van infrastructuur/randapparatuur en dat kosten worden gerekend als er defecten zijn na het IS/RA. (tenzij defect modem, stb) aangezien nu juist dit punt defect is is het lastig wie de kosten draagt. Komt NetwerkNL dit repareren zitten er zeker kosten aan vast maar gelukkig komt de monteur van KPN dit doen. 
Maximaal rekent hij hier de standaard servicekosten van 60 euro voor.

Uiteindelijk ben ik het eens met @Doornekamp33, op het Isra stond vroeger dat enkel de PTT monteur hier aan mocht zitten en nu dat enkel KPN hier werkzaamheden aan mag verrichten. Aangezien de stukadoor zich er aan heeft gebrand is het defect niet door KPN veroorzaakt en zou ik een rekening sturen.

 

laat je na maandag weten wat het resultaat is? Ik ben benieuwd 😁


Als de klant er een rekening voor zou krijgen, stuur je KPN netwerk door naar die stukadoor.
Laat die dat dan onderling maar uitvechten. Klant staat hierbuiten.

Afgezien van dat, is en blijft het ISRA-punt gewoon verantwoordelijkheid van “KPN netwerk”
Als er iets mee is moet je ze erop aan kunnen spreken om het op te kunnen lossen. Repareren of een juiste afdekplaat opsturen zodat je het eventueel zelf kunt oplossen als ze niet willen komen.
Maar géén smoesjes van “ga maar naar een bouwmarkt”.


Dat zou ook kunnen, ook al zou ik hem gewoon zelf betalen en de stukadoor een bakkie koffie extra geven met een gevulde koek.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Waarom, omdat ik dan opdrachtgever zou zijn, hij het waarschijnlijk niet expres zou doen, zoals al gesuggereerd, zou bij mij alle schakelmateriaal vervangen worden. (is namelijk ook echt gebeurt bij mij) en foutjes kunnen gemaakt worden in dat geval, zou iets anders zijn als die met een steiger zou omvallen en een raam er uit zou breken.

Ten tweede, het is mijn adres, doorsturen zou een lastig geval worden, je moet dan wel hard kunnen maken dat het toch echt naar de stukadoor moet en niet naar het “adres”waar de schade is.

Op het tweede, inderdaad, ISRA is en blijft KPN(netwerk) eigendom, waarom netwerk tussen haakjes, dat is de glasvezel, koper valt onder een andere tak en word door Wessels onderhouden.

Die smoesjes van ga maar naar de bouwmarkt kunnen inderdaad niet, ook al kunnen die script lezende studenten er ook weinig aan doen dat ze niks weten wat er niet in het scherm komt te staan, en de huidige tijd brengt dit ook met zich mee, alles moet snel, goedkoper, en simpeler, vroeger durfde je niet eens de telefoon een halve meter te verplaatsen want die was van de PTT.

 

@Ik_Hussel , Ik ben wat milder op dat vlak, ik doe ook werk waar ik klanten een rekening kan laten krijgen, ik kijk de perso(nen)on aan, zijn ze aardig vriendelijk en eerlijk, prima, maar beginnen ze gelijk te klagen, zeiken en agressief te worden, klik(maak een foto)hier heb je hem, en bij mij hebben we het over een wat hogere rekening, begint bij 150 euro, en we hebben ze aan de lijn gehad, huilend dat ze het niet konden betalen of we er wat mee konden doen.

 


Opdrachtgever of niet, als een onderaannemer / stukadoor schade veroorzaakt, --ook als is dat per ongeluk / niet bedoeld etc.--  is die aansprakelijk voor de schade en kun je die erop aanspreken.

Daar zullen partijen doorgaans ook helemaal geen moeite mee hebben. Dit soort dingen komt namelijk “dagelijks” voor. Die hebben een aansprakelijkheidsverzekering speciaal afgestemd op dit soort “werk” schades. (Gewone WA verzekering dekt namelijk niet dit soort schade).

Daar zal beslist wel een stuk eigen risico bij zitten voor de onderaannemer / stukadoor, waarvan het bedrag wellicht hoger zal zijn dan de reparatie van het ISRA-punt.  Dat is gewoon “bedrijfsrisico”.
Maar maak het niet moeilijker dan het is.

Om de reparatiekosten binnen dat stuk eigen risico te drukken zou je KPN als “eigenaar" van het ISRA-punt kunnen verzoeken zo'n kapje / achterplaat op te sturen zodat onderaannemer / stukadoor het zelf zou kunnen repareren?  Maar goed, er is nu een monteur geregeld.

Waar het om gaat is dat als je KPN naar een oplossing vraagt, men in eerste instantie geen gehoor geeft, en men aangeeft maar naar een bouwmarkt te moeten gaan.  Dat klink net zoiets als dat je voor een schade aan een auto, de garage belt, en je te horen krijgt om maar naar een sloperij te gaan voor de onderdelen en het zelf op te lossen.

Kan er wel gezegd worden dat “script lezende werkstudenten” daar mogelijk niets van begrijpen.
Dan heeft KPN zijn zaakjes toch echt slecht geregeld en geïnstrueerd.  Als je een garage belt voor schade aan een auto, verwacht ik van een telefoniste als eerste aanspreekpunt ook op correcte wijze geholpen te worden waar je  als klant mee verder komt. Anders is het zo gedaan met die garage. (Een goede telefoniste / receptioniste is geld waard voor een bedrijf. Een te ondergewaardeerd beroep).


Op voorhand had ik niet verwacht dat zo’n afdekplaat enkel en alleen door een monteur vervangen kon worden. Als ik dit had geweten dan waren we er vast voorzichtiger mee omgaan, afgezien dat de plaat sterk verouderd was😉 Het gaat mij erom dat het wordt opgelost, het ziet er nu niet zo fraai uit. Als het geld kost, dan is het maar zo. Ik zou het weliswaar netjes van Kpn vinden als er geen kosten in rekening worden gebracht. De voorgestelde afspraak kom goed uit. Bedankt voor de moeite @Maja_ 

Snap ik helemaal hoor, het lijkt maar ‘een stukje plastic’ natuurlijk, als je niet beter weet :wink: Top dat de afspraak goed uitkomt @DennisV27!

laat je na maandag weten wat het resultaat is? Ik ben benieuwd 😁

Ik ben ook benieuwd en hoor het graag!


Hee @DennisV27, hoe is het gegaan? Als ik de monteursbon bekijk, lijkt het isra punt succesvol -en kosteloos- vervangen te zijn, maar ik hoor het ook graag nog even van jou zelf :blush:


Kijk, mooi opgelost, even menselijk meedenken zoals ik ook dagelijks doe.😉😉


Hey @Maja_ , het punt is netjes gemonteerd! Ik ben er blij mee 😊


Hey @Maja_ , het punt is netjes gemonteerd! Ik ben er blij mee 😊

Top :smiley: Bedankt dat je het nog even laat weten!