Internet viel al een tijd bij ons uit, waarop ik besloot om een reset uit te voeren naar de fabrieksinstellingen. Dit deed ik online, maar na circa een half uur kreeg ik een errormelding te zien. Vervolgens zag ik in de meterkast dat er een kastje wat los bungelde (het witte kastje waarin glasvezel binnenkomt). Daaruit stak een blauwe daad die was afgebroken.Â
Â
Op woensdag 6 september heb ik hier online een melding van gemaakt. Op zaterdag 9 september kwam er een monteur langs die na pakweg een kwartier weer buiten stond. Hij gaf aan het eruitziet alsof het kastje is gevallen, waarna een draad is gebroken. Wegens de vastgelegde procedure moest hij eerst fysiek langskomen om dit vast te stellen, waarna hij dit pas kon neerleggen bij het bedrijf/de afdeling die over glasvezel gaat. Op maandag 11 september zou ik worden teruggebeld door een collega en zouden ze langskomen.Â
Â
Aan het einde van de dag, op 11 september, belde ik met de vraag naar een update. Ik zou teruggebeld worden. Op dinsdag 12 september kreeg ik de horen dat op woensdag 13 september iemand zou langskomen. Vervolgens werd ik later die dag afgebeld, want de monteur had een ziekenhuisafspraak. Of we dus konden verplaatsen… naar volgende week woensdag 20 september. Hierop gaf ik aan dat dit te lang duurde, zeker gezien de tijd die ik al heb gewacht, en zou er worden overlegd. Na het overleg zou ik worden teruggebeld. Dit bleef uit. Ondanks dat ik zelf later die dag belde, was de enige reactie die ik kreeg dat de collega/afdeling die hierover gaat niet meer te bereiken was en dat ik teruggebeld zou worden.
Â
De volgende dag (13 september)Â hing ik vroeg aan de telefoon, maar had ik wederom geen succes. Aan het einde van de dag belde ik wederom. Toen hoorde ik wederom dat ik te maken had met iemand die daar niet over ging, maar degene die daar wel over ging zat naast haar en zou met enkele minuten terugbellen. Na circa twee uur gewacht te hebben belde ik weer, en toen bleek dat de afdeling alweer niet meer bereikbaar was. Ik zou met spoed teruggebeld worden.Â
Â
Vanochtend (14 september) belde ik weer om erachter te komen wanneer er een afspraak gemaakt kon worden. Helaas had ik wederom iemand aan de lijn die hier niet over ging en kreeg ik (geheel verrassend) te horen dat ik teruggebeld zou worden. Later belde ik naar de opzegdienst. Vanaf daar werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik moest niet KPN hebben, maar een ander bedrijf. Tijdens het doorverbinden (en wederom lang in de wacht staan), eindigde ik voor de verandering met exact dezelfde uitkomst en werd de verbinding op het laatst zelfs verbroken. Nadat ik WEER belde, kreeg ik te horen dat een ticket openstond en dat er daarom niets gedaan kon worden.Â
Â
Hoe moeilijk is het om simpelweg te bellen om een afspraak te maken? Waarom duurt dit zo ontzettend lang? Tijdens het aansluiten van glasvezel was het exact hetzelfde liedje. Bij deze stel ik jullie in gebreke wegens het uitblijven van een oplossing. Ik kijk dit nog één week aan alvorens ik actie onderneem.Â
Â
Ik verwacht dat:
- Er op korte termijn een afspraak wordt gemaakt die tevens op korte termijn wordt uitgevoerd;
- Een compensatie voor de afgelopen periode en bijzondere service;
- Bij het uitblijven van een tijdige en treffende oplossing dat het contract direct wordt ontbonden.Â
Â
Ik vind het ronduit schandalig dat dit zoveel tijd en moeite kost (alweer).Â