Skip to main content

Hallo, elke keer wanneer ik op vakantie ga en in het buitenland terecht kom, moet ik in mijn iPhone instellingen m’n provider handmatig instellen.

Vervolgens als ik 10-15km heb gereden moet ik dit weer opnieuw doen. Mijn iPhone doet dit niet meer automatisch en dat was vroeger wel zo. Ik heb dit nu al 3 jaar en heb elk jaar wat geprobeerd. Zo heb ik een ander abonnement, een nieuwe simkaart en zelfs een nieuwe telefoon maar het werkt allemaal niet. Ik denk dat het ergens bij KPN zelf ligt, maar heb ze ook eens telefonisch gesproken en zij dachten dat het switchen van een abonnement zou helpen. Dit werkt nog steeds niet.

 

roaming staat aan

4G of 5G staat automatisch aan werkt ook niet moet dit op handmatig zetten en dan zelf een provider kiezen.

telefoon ook al opnieuw opgestart (meerdere keren) 

heb de laatste software update

 

Ik weet niet meer wat het probleem verder is, hoop dat KPN misschien hier een antwoord op heeft?

 

met vriendelijke groet,

 

Jens Bouma

Hi @jensbouma123! Laat me met het goede nieuws beginnen. Je doet niks verkeerd. 

En hoe vervelend dit ook is, er is weinig dat ik kan doen om je te helpen. In het buitenland is de dekking afhankelijk van een aantal dingen. Bijvoorbeeld welke provider er dekking geeft. En hoe sterk die dekking is. 

Afhankelijk van het land waar je bent kan dit meer of minder overlast geven. Zelfs als je instelt dat je iPhone automatisch verbinding maakt kan het zijn dat er na 10 minuten rijden een ander voorkeursnetwerk beter bereik heeft. 

Kijk in ons kennisbankartikel over roaming of daar toch de winnende tip staat. Maar ik kan vanuit KPN dus helaas niks doen om dit op te lossen.


Hallo @Bram_ ,

 

Dat is gek, want niemand verder in mijn gezin (op m’n zusje na) hebben hier last van en ze gebruiken allemaal KPN. Wij hadden ooit een kinder abonnement en die is toen overgezet naar een onbeperkt abonnement. Kan het zijn dat er enkele beperkingen hier nog op zitten, omdat het ooit een minder abonnement was?

 

Met vriendelijke groet,

 

Jens Bouma


@jensbouma123 ik heb dat nog niet meegemaakt. Wat ik wil vragen is de volgende keer dat je hier last van hebt, de simkaart omwisselen met een andere simkaart die het wel doet. 

Als jouw simkaart in het andere toestel wel automatisch een netwerk kiest, dan ligt het aan de telefoon.

Als de andere simkaart in jouw toestel wel werkt, zit het waarschijnlijk in je simkaart. 

Als dat laatste het geval is, dan maak ik een ticket aan voor de technische dienst. Mocht er wel een probleem zitten in de achterliggende techniek, kunnen die dat direct zien. 

Reden waarom ik je vraag eerst nog de simkaarten om te wisselen is dat anders de technische dienst dit vraagt. Daarmee voorkomen we weer een stap. 🙂