Skip to main content

Hallo, wij zijn al sinds jaar en dag klant van KPN. Vanwege de prijsverhoging van ons contract in vergelijking met vorig jaar wilden wij toch maar eens overstappen naar Ziggo, omdat we daar een vrij mooie aanbieding van kregen als nieuwe klant en het in vergelijking met KPN dus meer voordeel bood. Eind april hebben we KPN met enig pijn in het hart opgezegd. Er werd gemaild dat ze het jammer vonden en of ze nog contact konden opnemen. Dat mocht van ons en vanwege een gemist contactmoment vorige week, zou dat afgelopen maandagochtend of middag gebeuren. Er werd ons verteld dat de desbetreffende afdeling retentie in het weekend dan naar onze situatie zouden kijken en ons op maandag een gepast aanbod zouden doen. We hadden erbij vermeld dat het haast had omdat we binnenkort aan het contract bij Ziggo vastzitten en een aanbod dan niet meer relevant is. De vriendelijke servicemedewerker verzekerde ons dat dat goed zou gaan.

Niet dus. Wij hebben een telefoontje van KPN afgewacht maar dat was tevergeefs. Vervolgens hebben we die maandag (gister) zelf maar opgebeld en ons beklag gedaan van deze aparte manier van zaken doen. We werden geholpen door een hulpvaardige dame en hoewel zij niet van de desbetreffende afdeling retentie was, wilde ze het graag oplossen. Zij heeft netjes gehandeld en wij waren best blij met het voorstel van 62 euro gemiddeld op jaarbasis omdat we toch redelijk tevreden bij KPN zaten en hoewel het zeker niet zo goedkoop was als Ziggo is, was het aantrekkelijk genoeg (omdat overstappen ook veel rompslomp oplevert). Groot was echter onze verbazing toen het contract in de mail kwam. De prijs (69 gemiddeld op jaarbasis) kwam niet overeen met hetgeen we hadden besproken. Of dit door miscommunicatie is of iets anders weet ik niet, maar dit zet ons voor een heet vuur. Toen we vervolgens opnieuw opbelden om opheldering te vragen werd er, dit keer door een beduidend minder klantvriendelijke dame, met wollige kreten ‘uitgelegd’  dat we het niet begrepen en eigenlijk dat het kiezen of delen was. Nou we gaan er nog maar eens goed over slapen want deze ervaring heeft KPN voor ons als trouwe klant van meer dan een decennium dusdanig verzuurd dat we er niet meer zo spijtig om zijn KPN te verlaten. Kan iemand van KPN die er wel verstand van heeft ons op de juiste weg helpen?

Ik heb een bijlage van het contractvoorstel toegevoegd als vb: hier staat een prijs na korting op van 51,99/pm maar als ik vervolgens de individuele kosten optel (35 +2+5+5+9,99 euro) kom ik toch echt op 56,99 uit. En die vaste telefoon nummer hoort er niet in. Die had ik notabene op aanraden van de medewerkster weggedaan omdat ik er toch geen gebruik van maakte. Maar dat staat vervolgens wel in het contract dat ik later krijg opgestuurd! De manier van handelen is een grote teleurstelling. Het snijdt geen hout en als het op deze manier eindigt, dan is dat toch wel jammer. Hopelijk kan iemand ons zsm helpen voor we op morgen klant af zijn. Mvg.

 

Hoi @Wilma_036, welkom terug! Wat jammer dat er zo veel onduidelijkheid is ontstaan, en dat je niet gebeld bent. Ik heb, aan de hand van je profielgegevens, even gekeken. Ik zie dat je op de 8e hebt gebeld. De collega heeft op dat moment een verzoek gedaan voor een terugbelmoment op de 11e. Normaliter gebeurt dit dan ook, alleen als het druk is kan het zijn dat het verzoek niet gehaald kan worden. Dat is hier ook gebeurd. Vervolgens heb je die avond zelf gebeld en is een aanbod gedaan. Toen de terugbelcollega vervolgens op de 13e het terugbelverzoek heeft opgepakt, zag deze dat je al een aanbod had gekregen en is er vanuit hun geen actie meer ondernomen. Op de 13e heb je zelf ook nog weer gebeld en is de verlenging geannuleerd. 

Dus, zoals ik het nu zie, ben je weer terug op je oude abonnement, en heb je de mogelijkheid om, als je wilt, over te stappen naar Ziggo.

 

Om nog even terug te komen op het screenshot, die klopt inderdaad niet. Het telt op naar €56,99 tijdens de actieperiode. Dat is ook het bedrag zoals dit in de officiële bevestiging staat die je op de 11e hebt gekregen. Het lijkt er dan ook op dat het systeem dat dit overzicht gegenereerd heeft, iets niet meegenomen heeft. Wellicht de extra ontvanger. Dat zal ik intern even doorzetten zodat hier naar gekeken kan worden. Zodat het niet verder voor verwarring kan zorgen.


Bedankt voor de nette, duidelijke reactie. Eindelijk iemand die het snapt. Maar we zijn inmiddels naar Ziggo over. Mvg.


Bedankt voor de nette, duidelijke reactie. Eindelijk iemand die het snapt. Maar we zijn inmiddels naar Ziggo over. Mvg.

En bij Ziggo, heeft u daar ook 2 ontvangers met op beide live pauzeren, begin gemist en terug kijken?


Toen ik op “moeras kpn” zocht, kwam ik bovenstaand bericht tegen dat mij overigens helemaal niet verwonderde…….

Kpn gebruikt maar al te vaak het argument waar gewerkt wordt vallen spaanders oftewel waar gewerkt worden er fouten gemaakt. Daar is niets mis mee, want dat is de praktijk nu eenmaal.

Maar de kpn is nu niet meer in staat om hun fouten op te lossen en laten een heleboel mensen in de steek; red je k*nt zelf maar. Bij problemen voelt de kpn zich niet meer verantwoordelijk.


Toen ik op “moeras kpn” zocht, kwam ik bovenstaand bericht tegen dat mij overigens helemaal niet verwonderde…….

Kpn gebruikt maar al te vaak het argument waar gewerkt wordt vallen spaanders oftewel waar gewerkt worden er fouten gemaakt. Daar is niets mis mee, want dat is de praktijk nu eenmaal.

Maar de kpn is nu niet meer in staat om hun fouten op te lossen en laten een heleboel mensen in de steek; red je k*nt zelf maar. Bij problemen voelt de kpn zich niet meer verantwoordelijk.

@gensnet heb je een vraag/probleem waar wij je hier op het forum kunnen helpen of ga je alleen dit twee jaar oude topic kapen om je ongenoegen over KPN te uiten?


Toen ik op “moeras kpn” zocht, kwam ik bovenstaand bericht tegen dat mij overigens helemaal niet verwonderde…….

Kpn gebruikt maar al te vaak het argument waar gewerkt wordt vallen spaanders oftewel waar gewerkt worden er fouten gemaakt. Daar is niets mis mee, want dat is de praktijk nu eenmaal.

Maar de kpn is nu niet meer in staat om hun fouten op te lossen en laten een heleboel mensen in de steek; red je k*nt zelf maar. Bij problemen voelt de kpn zich niet meer verantwoordelijk.

@gensnet heb je een vraag/probleem waar wij je hier op het forum kunnen helpen of ga je alleen dit twee jaar oude topic kapen om je ongenoegen over KPN te uiten?

Oeps had ik niet gezien dat dit onderwerp al twee jaar op dit forum staat. Maar hieruit blijkt vanzelf wel duidelijk dat je tegenwoordig (ná twee jaar!) nog met exact dezelfde problemen bij de kpn te maken hebt…… De kpn is erg hardleers.

> oude topic kapen om je ongenoegen over KPN te uiten?

Wanneer die problemen er ook nu niet meer waren zou ik mijn ongenoegen niet meer hoeven uiten…….