Skip to main content

Wij zijn in januari geëmigreerd. Ik heb het online emigratie formulier toegestuurd en deze zou binnen 5 dagen verwerkt zijn. Na een poos kwam ik er achter dat er nog steeds geld afgeschreven werd en dat het formulier dus niet geopend kon worden.

Opnieuw een formulier toegestuurd, inclusief telefoonnummer. Binnen 2 weken zou ik gebeld worden. Niet gebeurt! Ik heb de betalingen stop gezet in de tussentijd.

Nu gebeld met kpn, ze kunnen niets betekenen. Door een fout hebben ze mij niet benaderd. Ik moet het formulier opnieuw als PDF toesturen. Op een vage website dan maar het jpg bestand omzetten naar PDF en opnieuw toegezonden.

De persoon aan de telefoon kan verder werkelijk waar niets betekenen, niet doorverbinden, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Inmiddels wordt er gedreigd met een incassobureau, ik moet het openstaande bedrag betalen, maar daar zitten aansluitkosten bij. Ik wil niet opnieuw aangesloten worden dus wil ook zeker geen kosten daarvoor betalen.

 

Kan iemand van KPN dit oppakken en het formulier zsm beoordelen? 

Geld afschrijven gaat in een handomdraai, net als lid worden, maar opzeggen lijkt onmogelijk! Belachelijk! ☹️

 

 

Helaas, deze werkwijze door KPN is geen onbekend fenomeen.


Nee dat viel mij ook op, heel erg spijtig en onbegrijpelijk om op zo'n manier klanten om te gaan!


Hoi @Rian_1994 . Welkom op het forum.

Wat een spijtige situatie. Als jij deze stappen hebt doorlopen: https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren/doorgeven.htm

en daarbij een pdf hebt geupload. Zou het goed moeten komen.

Ik wil je adviseren om niet te storneren wat het deurwaarderstraject is geautomatiseerd en daar kunnen we niet op ingrijpen. Als jij dat bewijs van emigratie hebt ingeleverd zal het teveel betaalde geld uiteindelijk gecrediteerd worden. 

 


Ik wil je adviseren om niet te storneren wat het deurwaarderstraject is geautomatiseerd en daar kunnen we niet op ingrijpen.

Nog weer iets van die KPN manco’s wat wordt doorgeschoven naar voormalig klanten.
Natuurlijk is er op in te grijpen, alleen KPN "wil niet". En dan ook nog aanbevelen om vooral niet te storneren en door te betalen. Zou me daar al helemaal niets van aantrekken.
Het is NIET een probleem van een voormalig klant, maar van KPN !!

Al komt het tot aan de rechter, trekt KPN (of de doorverkoop incasso partij waaraan een vordering is verkocht), toch echt aan het kortste eind. (Spreek uit ervaring).

En moet degene dan vanuit de plek waar naartoe is geremigreerd terug naar Nederland?


Hoi @Rian_1994 . Welkom op het forum.

Wat een spijtige situatie. Als jij deze stappen hebt doorlopen: https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren/doorgeven.htm

en daarbij een pdf hebt geupload. Zou het goed moeten komen.

Ik wil je adviseren om niet te storneren wat het deurwaarderstraject is geautomatiseerd en daar kunnen we niet op ingrijpen. Als jij dat bewijs van emigratie hebt ingeleverd zal het teveel betaalde geld uiteindelijk gecrediteerd worden. 

Bedankt voor uw reactie. 

 

Ik heb dit traject meermaals doorlopen. De beste en netste oplossing lijkt mij dat er z.s.m. Iemand het formulier beoordeeld (binnen 3 dagen) zodat het abonnement stop gezet kan worden en het incassotraject niet opgestart wordt. 

Ik zou het erg spijtig vinden dat de fouten die KPN maakt niet spoedig opgelost worden. Ik zou al sinds halverwege januari niet meer hoeven betalen. Afwachten en keurig betalen heb ik maanden gedaan. 

 

Vriendelijke groet, 

Rianne

 


Ik heb dit traject meermaals doorlopen. De beste en netste oplossing lijkt mij dat er z.s.m. Iemand het formulier beoordeeld (binnen 3 dagen) zodat het abonnement stop gezet kan worden en het incassotraject niet opgestart wordt.

Zou inderdaad de netste oplossing “kunnen” zijn, meteen na de eerste keer dat het "per ongeluk" verkeerd zou zijn gelopen bij KPN. Maar na meermalen het traject te hebben doorlopen, zoals je schrijft, ijdele hoop denk ik.

Zie een vergelijkbaar onderwerp wat ook al maanden loopt. Ondanks toezeggingen van moderators in die conversatie, is men tot op de dag van vandaag nog “geen klap” verder gekomen:

En zo zijn er tal van onderwerpen door de tijd heen hier op het forum terug te vinden.

Ik neem aan dat je alle zaken bewaart (als bewijs) en ook simpel is aan te tonen met gegevens uit bevolkingsregister dat je bent geëmigreerd. Dan hoef je niets te vrezen van incassobureaus, of wat dan ook. Jij zit niet fout, KPN zit fout.

Het kan niet zo zijn dat de slechte interne organisatie wordt afgewenteld op (voormalig) klanten. Doorbetalen zou ik zelf dan ook nooit hebben gedaan, tot wanneer?  Sint Juttemis?
(Meteen storneren tot zover je kunt = 3 maanden).


Gevoelsmatig snap ik dat allemaal wel.  Maar het zorgt uiteindelijk voor véél meer rompslomp. 

Feit is nu dat KPN nog niet doorheeft dat @Rian_1994 al lang geëmigreerd is. Het systeem verwacht dus dat er betaald wordt. Allemaal geautomatiseerd en voor ons geen optie om hier op in te breken.

@Rian_1994  heeft tastbaar bewijs dat ze vertrokken is. Dat zal uiteindelijk ook gehonoreerd worden.  In de tussentijd storneren zet een heel ander traject in werking waarbij uiteindelijk een case uit handen wordt gegeven naar de deurwaarder.     Natuurlijk staat Rian in haar recht maar dan zal uiteindelijk dat ‘gevecht’ ook weer gevoerd moeten worden. Veel meer gedoe.

Ik probeer het pragmatisch uit te leggen.   Vind ik de gang van zaken klantvriendelijk? Nee, niet echt. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?  Ik kan niks beloven maar ik ga dan voor je navragen. 

 


Dag Erwin, 

Ik heb mijn profiel aangepast. 

Met vriendelijke groet, 

Rianne 


@Erwin_ 

Het is zeer klant-onvriendelijk.
Bij elk ander bedrijf kan een proces direct worden gestopt als iets niet klopt totdat het is uitgezocht.
En NIET bij KPN??  Dan wordt het echt de hoogste hoog tijd dat jullie iets aan dat zogenaamde geautomatiseerde systeem doen. Dat is werkelijk het slechtste excuus wat je maar kunt bedenken. Altijd maar dat verschuilen achter een "systeem" en de handen in onschuld wassen.

En een klant moet dat maar allemaal billijken en blijven doorbetalen (het loopt al een half jaar).
Omdat jullie je zaakjes niet op orde hebben??  Dit is gewoon minachting van klanten.

Ik zou heel die rattenplan gewoon storneren.
En een gevecht is het niet, want alle bewijs is reeds voorhanden in het voordeel van de klant.
Appeltje - eitje bij een rechter als men het laat voorkomen. Heb je niet eens een advocaat voor nodig.
(Heb dat meermalen gedaan).  Kost alleen maar een veelvoud aan kosten voor KPN zelf.
(Of de club aan wie een vordering is verkocht).

"Dat zouden veel meer mensen moeten doen" (aldus de uitspraak van de rechter zelf).
Dat "leert" bedrijven zoals KPN mogelijk om eens een keer echt klantvriendelijker te worden.
Onnodige proceskosten worden gewoon bij vonnis op KPN (of vervangende partij) verhaald.


Dank voor de informatie, @Rian_1994 . 

Wat ik nu kan zien is dat wij op 28-01-2022 is het volgende in het systeem genoteerd hebben.

De bewijslast die de klant heeft opgestuurd m.b.t. zijn opzegging is afgekeurd. De reden hiervan is: aangifte is geen bewijslast we hebben bewijs van uitshrijving nodig, aangifte kan nog ingetrokken worden. Een bewijs van uitschrijving, dit is een verklaring waarmee u aantoont dat u uit Nederland bent uitgeschreven. Op het bewijs staan uw persoonsgegevens en de datum van uitschrijving.

Dit bericht is toen per mail naar jou gestuurd.

op 12-05 staat:

De bewijslast die de klant heeft opgestuurd m.b.t. zijn opzegging is afgekeurd. De reden hiervan is: het bewijs wat de klant heeft opgestuurd is niet in pdf formaat waardoor dat niet geopend kan worden De klant moet het volgende opsturen zodat het wel wordt goedgekeurd: Een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie-instelling in het buitenland in PDF formaat.

Op 30-5 zie ik dat je weer contact hebt gehad en daarin aangeeft het opnieuw op te sturen. Dit keer in .pdf formaat.   Als dat document voldoet aan wat hierboven beschreven staat zal je abonnement dus worden opgezegd per de datum van uitschrijving en hierna volgt een creditering.  Ik ga er dus van uit dat het verzoek binnenkort gehonoreerd wordt. 

 


Wat die betalingen betreft is het misschien een idee om hier even met collections over te bellen? Mocht dat problematisch zijn ivm het 0800 nummer kun je ook ons secretariaat bellen:

Telefoon (070) 343 43 43. Zij kunnen je doorverbinden.  via het servicenummer kun je naar collections vragen. Misschien kunnen zij het tijdelijk stop zetten door het maken van een betaalafspraak. (met in achtneming het hele dossier wat al in ons systeem staat)

 


Dat klopt. Ik heb meermaals gemailt naar diverse mailadressen zonder respons. Ik heb het verzoek tot het toesturen van het bestand per mail beantwoord. Echter wanneer ik een formulier dat ik thuis heb fotografeer is dit een foto en geen pdf. Hoe ik dit moet doen wist ik niet. Ik heb het na uitzoeken via een vage website (niet prettig wanneer allemaal persoonlijke info op het formulier staat!) dus in pdf kunnen omzetten zoals in mijn eerste bericht op dit forum allemaal omschreven staat. 

Ik ben na de 2e afkeuring van het formulier niet gebeld. Er is geen contact met mij opgenomen op welke wijze dan ook. Het formulier is nu zeker 4 keer op diverse manieren bij jullie terecht gekomen.

 

Nogmaals is mijn vraag of iemand dit nu kan oppakken en dat formulier kan beoordelen. 


Wanneer is de laatste keer dat jij via deze link gewerkt hebt:

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren/doorgeven.htm

 

Die lijkt me essentieel. Daar moet die pdf naartoe en dan pakken ze het netjes op.


30-5 heb ik dat voor het laatst gedaan. 

Toch vreemd dat de eerste keer mijn bestand gewoon is beoordeeld zonder dat dit een pdf was.

Het is dus goed te openen maar blijft een principe kwestie heb ik het gevoel.

Ik heb verzocht te bellen maar er komt een keuzemenu, beide keuzes die ik maak leiden tot een advies en daarna word de verbinding verbroken. Ik krijg niemand aan de lijn. 

Wederom van het kastje naar de muur gestuurd worden zonder dat we maar iets verder komen met dit onderwerp. 


Kan iemand van de juiste afdeling mij dan bellen op het nummer dat ik heb toegevoegd aan mijn profiel??  Aangezien ik die telefoonnummers niet kan bellen vanuit het BUITENLAND.

 

En wanneer ik het bedrag zal betalen, worden de opnieuw in rekening gebrachte aansluitkosten en andere kosten dan ook gecrediteerd als het formulier wel is goedgekeurd? Ik wil namelijk niet opnieuw aangesloten worden. 


Dit is het nummer van het secretariaat : Telefoon (070) 343 43 43 

Maar bellen is denk ik niet nodig.  Als jij het recentelijk via die link hebt opgestuurd in pdf. formaat wordt het vanzelf opgepakt.  Als je mij eind volgende week even een seintje geeft kijk ik wat de status is. 


Het bewijs wordt helaas wederom niet goedgekeurd. Dit is het enige bewijs wat ik vanuit mijn gemeente heb gekregen dus nu zal ik een bewijs van inschrijving van Duitsland sturen en ik hoop dat dat dan wel goedgekeurd zal worden. 

 

 


@Erwin_ 

Het is met een ander document eindelijk gelukt het abonnement stop te zetten maar nu is de datum van emigratie daarbij niet in acht genomen en zal deze worden stop gezet per 12 augustus.

Zou u kunnen regelen dat dit alsnog gebeurt? Er is wederom weer gemailt met een noreply mail dus reageren heeft voor mij geen zin. 

 

Met vriendelijke groet, 

Rianne 


Het komt voor mij echt over als echt zeer bewust gekozen pesterij door KPN !!
Men god wat een mentaliteit.


Wat voor ander document was dit dan? En stond daar wél een datum op? 


Jazeker staat daar een datum op. Er staat letterlijk: eingezogen am 17.01.2022.

Het is de officiële brief van de inschrijving in Duitsland.

 

 


Okay.  Ik heb de collega die die opheffing er in heeft gezet een mail gestuurd met een link naar dit topic. 

PAS OP:  de collega is op geen enkele manier verplicht om deze mail te beantwoorden/verantwoorden aangezien het officiële contact via dat contactformulier gaat. 

Mijn advies is dus ook:  Maak nogmaals gebruik van het formulier en laat hierin weten dat er een fout gemaakt is. 

Uiteraard hoop ik dat collega contact met mij opneemt om het te bespreken maar garanties heb ik dus niet.  Dus altijd dat formulier blijven gebruiken. 

 


Dag Erik, 

Hier ben ik weer.

Ik krijg een mail met foutieve datum waardoor ik mijn geld niet terug krijg. Ik kan op deze mail niet reageren, dit betreft een no reply.

Ik heb verzocht een formulier in te vullen voor contact maar dan kom ik bij het emigratie formulier uit, ik neem aan dat u die bedoeld. In dit formulier kan ik geen opmerkingen plaatsen, alleen mijn gegevens. Dat heb ik dan ook gedaan. Maar hoe wordt het nu duidelijk dat er een fout is gemaakt en dat dit behandeld wordt?

 

Als ik onder contact zoek bij facturen, administratie, WiFi, of dergelijke relevante links kom ik bij keuzemenus waar mijn probleem niet in staat waardoor ik daar ook niet verder kom.

 

PAS OP! Als dit niet spoedig wordt opgelost en als ik niet snel de ruim €200 betaalde gelden terug zie ga ik stappen ondernemen. Dit is pure diefstal!!

 

Met vriendelijke groet, 

Rianne 


Ik heb weer een mail gestuurd namens jou, @Rian_1994 .  Nogmaals, ik kan niet garanderen dat daar een antwoord  op komt.

Voor de duidelijkheid: ik weet niet wat voor document jij hebt opgestuurd en het is ook niet mijn vakgebied om te beoordelen wat wél of niet rechtsgeldig is. In mijn interne systeem wordt benoemd een “bewijs van uitschrijving uit de gemeente”.  

Ik geloof je uiteraard maar ik kan alleen maar proberen te bemiddelen.  Mijn advies is ook om te bellen en opheldering te vragen.

Je kunt via mobiel bellen 06 1200 1200 .  Of via het secretariaat (Telefoon (070) 343 43 43) en die verbinden je dan wel door.  Je zult hier moeten inspreken: “opzeggingen” en dan kom je bij de énige afdeling uit die jou kan en mag helpen.

 


Goedemiddag,

We zijn inmiddels bijna 3 maanden verder en het is KPN nog steeds niet gelukt om mijn abonnementsgelden terug te storten!
Het is gelukkig na maanden gelukt om het abonnement stop te zetten dus geld afschrijven gebeurt sinds deze maand niet meer. Ik heb telefonisch contact gehad met een collega (Herold) waarvan ik dacht dat ik eindelijk een behulpzaam iemand bij KPN aan de telefoon had.

Deze collega heeft mij instructies gegeven:

Wachten tot de slotfactuur binnen is, vervolgens KPN opbellen en zeggen dat ze de KPN medewerker naar Herold een mail moeten sturen met het verzoek mij terug te bellen om dit af te handelen.

Ik heb een slotfactuur ontvangen eind augustus. Herold was op vakantie dus daarna heb ik halverwege september telefonisch contact opgenomen met KPN.
Vervolgens wederom wachtrijen, eerst 10 minuten in de wacht om te horen dat de verbinding niet werkt. Daarna weer 10 minuten wachten om eindelijk een iemand aan de lijn te krijgen.  Ik heb precies de instructies van Herold doorgegeven. De vrouw aan de telefoon heeft Herold een mail gestuurd met het verzoek mij z.s.m. terug te bellen voor afhandeling, daarbij ook mijn mailadres gevoegd, mocht bellen niet werken. Dit telefoongesprek en dus de e-mail die naar Herold is gestuurd was 13 september. Inmiddels is het 26 september en tot op de dag van vandaag ben ik niet terug gebeld of gemaild! Ik wil weer bellen maar wachtrijen zijn momenteel over de 15 minuten en het bellen vanuit Duitsland heeft mij inmiddels al tientallen euro's extra gekost!

Het gaat inmiddels om bijna €300 die ik terug moet krijgen!