Skip to main content

Wij zijn in januari geëmigreerd. Ik heb het online emigratie formulier toegestuurd en deze zou binnen 5 dagen verwerkt zijn. Na een poos kwam ik er achter dat er nog steeds geld afgeschreven werd en dat het formulier dus niet geopend kon worden.

Opnieuw een formulier toegestuurd, inclusief telefoonnummer. Binnen 2 weken zou ik gebeld worden. Niet gebeurt! Ik heb de betalingen stop gezet in de tussentijd.

Nu gebeld met kpn, ze kunnen niets betekenen. Door een fout hebben ze mij niet benaderd. Ik moet het formulier opnieuw als PDF toesturen. Op een vage website dan maar het jpg bestand omzetten naar PDF en opnieuw toegezonden.

De persoon aan de telefoon kan verder werkelijk waar niets betekenen, niet doorverbinden, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Inmiddels wordt er gedreigd met een incassobureau, ik moet het openstaande bedrag betalen, maar daar zitten aansluitkosten bij. Ik wil niet opnieuw aangesloten worden dus wil ook zeker geen kosten daarvoor betalen.

 

Kan iemand van KPN dit oppakken en het formulier zsm beoordelen? 

Geld afschrijven gaat in een handomdraai, net als lid worden, maar opzeggen lijkt onmogelijk! Belachelijk! ☹️

 

 

We zijn inmiddels bijna 3 maanden verder en het is KPN nog steeds niet gelukt om mijn abonnementsgelden terug te storten!

Het gaat inmiddels om bijna €300 die ik terug moet krijgen! 


Tja, was eigenlijk te verwachten. Het is niet voor niets dat ik altijd adviseer om onterecht geïncasseerde bedragen beter meteen te storneren.

En KPN medewerkers maar roepen dat “vooral niet te doen” als zoiets aan de hand is.
En te vertrouwen op de “goedwillendheid” van KPN, wat totaal niet wordt waargemaakt.
Mensen trappen er telkens weer opnieuw in.
Je kunt het feitelijk rangschikken onder bedrog - oplichterij.


Wat een gebed zonder einde, @Rian_1994 .  Ik zie dat Herold netjes deze afspraken heeft genoteerd. Hij vraagt inderdaad om een mailtje zodra jij weer contact hebt gemaakt.

Nu weet ik niet wanneer Herold werkt en of hij misschien nog met vakantie is. Ik heb in ieder geval nóg een mailtje naar hem (en zijn manager) gestuurd.

Ik ga er van uit dat hij dit verder oppakt. 


We zijn inmiddels bijna 3 maanden verder en het is KPN nog steeds niet gelukt om mijn abonnementsgelden terug te storten!

Het gaat inmiddels om bijna €300 die ik terug moet krijgen! 


Tja, was eigenlijk te verwachten. Het is niet voor niets dat ik altijd adviseer om onterecht geïncasseerde bedragen beter meteen te storneren.

En KPN medewerkers maar roepen dat “vooral niet te doen” als zoiets aan de hand is.
En te vertrouwen op de “goedwillendheid” van KPN, wat totaal niet wordt waargemaakt.
Mensen trappen er telkens weer opnieuw in.
Je kunt het feitelijk rangschikken onder bedrog - oplichterij.

Nog even voor de duidelijkheid.  Als je als klant emigreert word je niet gehouden aan het jaarcontract. Het is dan wél de bedoeling dat je de juiste bewijzen naar ons toestuurt. Dat is meerdere keren niet gebeurd.  Het abonnement wordt pas beëindigd als aan die voorwaarde is voldaan. Tot die tijd ben je ook betaal plichtig. 

Dit heeft allemaal NIKS met bedrog of oplichterij te maken en ik ga er van uit dat mijn collega dit netjes gaat afhandelen. 

 


Nog even voor de duidelijkheid.  Als je als klant emigreert word je niet gehouden aan het jaarcontract. Het is dan wél de bedoeling dat je de juiste bewijzen naar ons toestuurt. Dat is meerdere keren niet gebeurd.

Nee, je draait het zaakje om. Er is alle moeite gestoken om de juiste informatie te verstrekken.
Alleen worden beloftes van KPN zelf niet nagekomen, en komen ze met telkens andere smoesjes, dan weer geen JPG wordt geaccepteerd of dan weer geen PDF, en domweg verkeerde overname van data.

"….je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

     Ik heb dit traject meermaals doorlopen.

     meermaals gemailt naar diverse mailadressen zonder respons.

     Jazeker staat daar een datum op. Er staat letterlijk: eingezogen am 17.01.2022.”
 

Dit duurt nu dus al 8 maanden dat KPN dit oprekt.

Er komen geregeld dezelfde onderwerpen voorbij met dezelfde strekking.
Telkens weer opnieuw, dan weer de ene klant, dan weer de andere klant. Het is of KPN het erom te doen is, het leven van mensen zuur te maken als ze om welke reden dan ook “KPN verlaten”.
En maar verwijzen naar “collega's” en niemand die verantwoordelijkheid neemt bij KPN.

In die trend van afhandeling kun je dit inderdaad gewoon rangschikken als bedrog / oplichting.
Daar is werkelijk geen enkel excuus voor.


Wat een gebed zonder einde, @Rian_1994 .  Ik zie dat Herold netjes deze afspraken heeft genoteerd. Hij vraagt inderdaad om een mailtje zodra jij weer contact hebt gemaakt.

Nu weet ik niet wanneer Herold werkt en of hij misschien nog met vakantie is. Ik heb in ieder geval nóg een mailtje naar hem (en zijn manager) gestuurd.

Ik ga er van uit dat hij dit verder oppakt. 

Bedankt, dan hoop ik binnenkort een telefoontje te ontvangen. Zijn vakantie was tot 3 september dus dat moet dan goed komen. Ik ga weer afwachten.