Skip to main content

Ik ga verhuizen en in de nieuwe woning kan ik geen aansluitpunt van kpn ontdekken. Er komt ook geen blauwe kabel de meterkast binnen. Alleen een groene. Volgens de site van kpn moet er wel een aansluiting zijn. Maar waar? Zelfs een kennis van mij, die elektricien is, kan m niet ontdekken. Wil graag klant blijven maar hoe nu verder? 

Hallo @Esther Haenen,

Wat voor aansluiting zou er volgens de website beschikbaar moeten zijn? Koper of Glasvezel? De groene kabels zijn vaak van Ziggo en niet van KPN. 


Hallo @Esther Haenen de aansluiting kan ook nog in de huiskamer zitten volgens onderstaande afbeelding:

 


Er ligt nog geen glasvezel en deze aansluitingen zitten ook nergens. Heb alleen coax aansluitingen.


Hallo @Esther Haenen, welkom! Op het moment dat je een aanvraag kunt doen, is er volgens ons inderdaad ergens een aansluiting. Mocht jij die niet kunnen vinden, dan kan je t.z.t. een installatiemonteur aanvragen. Deze kan het dan verder wél voor je in orde maken. Zij hebben de juiste apparatuur om de aansluiting alsnog te kunnen vinden. 


Dank je wel marcia.

Is deze monteur gratis als service van kpnof moet ik die betalen? 


Dank je wel marcia.

Is deze monteur gratis als service van kpnof moet ik die betalen? 

Een installatie bij KPN is in principe Doe-het-zelf, mocht je het na zelf proberen niet lukken dan kan er gratis een monteur ingepland worden.

 

Ik wil nog wel een aanvulling doen op de reactie van @Marcia_, stel nou dat de KPN monteur de invoerkabel ook niet kan vinden dan zal deze een ander bedrijf in moeten schakelen om de kabel op te sporen. Gelukkig zijn er soms nog tekeningen van waar de kabel zou moeten liggen. Het komt wel eens voor dat een kabel tot op de muur is afgeknipt en daarna achter stucwerk is verdwenen.  Indien de invoerkabel onvindbaar is zal de monteur een melding maken via de helpdesk Infra om zo VolkerWessels Telecom aan te sturen. Mijn ouders hadden dat 10 jaar terug, hier hebben ze toen de kabel in de tuin opgegraven, verlengd en opnieuw door de voorgevel naar binnen gebracht. Achteraf werd alles weer netjes dichtgemaakt. Als VWT aangestuurd moet worden dan wordt er normaal gesproken direct een afspraak gemaakt.


Dank U voor dit bericht. Dan zal het uiteindelijk wel goed komen denk ik.


Daar ga ik ook vanuit! En mocht je toch nog vragen hebben, weet je ons te vinden.Â