Skip to main content

Mijn nieuwe provider heeft per 1 oktober voor mij het alles in 1 abonnement bij KPN opgezegd. Toch incasseert KPN OP 7 oktober een nieuwe maand abonnementsgeld.

Hoe kan dit, terwijl alles tijdig en correct is doorgegeven? Staat niet erg netjes op deze manier. Lijkt erop dat KPN zijn ex-klanten op deze manier wil 'straffen' voor het opzeggen. 

Ik krijg wel een mail dat eventueel teveel betaald abonnementsgeld wordt gestorneerd, maar feit blijft dat ze in eerste instantie ten onrechte geld van mijn rekening boeken! 

Hi @DerhK, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Als je bent overgestapt, kan ik me de vraagtekens goed voorstellen als je daarna alsnog een factuur krijgt voor de gehele maand. Onze facturen worden ruim voordat ze uitkomen opgemaakt. Als de facturen worden opgemaakt, wordt er niet gekeken naar een lopende wijziging of opzegging. Hierdoor kan het voorkomen dat er wordt gefactureerd voor een periode dat je geen gebruik meer maakt van onze diensten. Als dit het geval is, dan komt er een maand na de laatste factuur een zogenaamde slotfactuur uit, waarop de teveel betaalde kosten worden verrekend. Heb ik hiermee enige duidelijkheid kunnen verschaffen? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer