Skip to main content

Ik ben begin mei verhuisd, abonnement opgezegd. Begin juni is opnieuw abonnement afgeschreven van mijn rekening. Al 2 x gebeld met klantenservice. Ze zouden het oplossen, maar ik hoor en zie helemaal niets. Wanneer laat kpn weten dat alles opgelost is? Straks wordt er weer geld geincasseerd!

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

@A Schets  @Denise_ 

Het abonnement is al lang beëindigd. Het storneren van onterechte incasso's zal voor de klant geen negatieve consequenties hebben. Alleen de positieve dat hij eerder het onterecht betaalde terug heeft.


Goedemorgen: een paar dagen geleden heb ik de incasso gestorneerd op jullie advies. Er zou geen actie worden ondernomen door KPN   Zojuist heb ik de 1e aanmaning ontvangen van jullie: via mail en SMS.  Zeg het maar?


Goed dat je contact opneemt, @A Schets, want dit is niet de bedoeling. Ik heb gelijk het systeem erbij gepakt. In ons klantsysteem kan ik de herinneringen niet terugvinden. Wel zie ik dat het oude abonnement eindelijk is opgeheven, dus dat is positief! Ik heb ook nog ons betalingssysteem geraadpleegd en daar vind ik de herinnering inderdaad terug. Het enige wat ik kan bedenken, is dat het incassotraject weer in gang is gezet met het opheffen van jouw abonnement. Je mag de herinnering negeren.

We gaan nu over op het vergoeden van de abonnementskosten. Volgens onze gegevens is de opzegging 98 dagen te laat doorgevoerd door een systeemfout. Je betaalde voor dit oude opgezegd abonnement € 75,99 per maand. Ik kom dan uit op een vergoeding van € 248,23. Mijn collega van de klachtenafdeling heeft deze vergoeding in het systeem gezet. De vergoeding wordt verrekend met de slotnota. Het bedrag wat je dan van ons terug zou krijgen, wordt eerst verrekend met de nu openstaande factuur. Het resterende bedrag krijg je op jouw rekening gestort.


@Denise_

Het is goed dat het is opgelost. Het bevestigd mijn vertrouwen in jou. Maar wat hebben we er aan als KPN lijkt te bestaan uit een aantal goed werkende medewerkers op het basis niveau. (Jij bent niet de enige die het goed doet).  

Het blijkt dat er iets heel erg fout is gegaan. Zeker als ik zie wat @Babylonia terrecht schrijf. We zien dat na de melding door A. Schets het niet rechtmatige incaseren door KPN gewoon door is gegaan.  

Wat ik niet in jou bericht zie staan is hoe KPN  dit soort misstanden, want anders kan ik het niet noemen, in de toekomst gaat voorkomen. 

 


Dag Denise, dank voor dit positieve bericht. Je hebt geen idee hoe opgelucht ik ben. Ik ben natuurlijk pas echt blij als ik de slotnota ontvangen heb, en mijn geld terug. Zodra dat het geval is, zal ik dit hier melden. 


Goedemorgen,  ik heb zojuist via SMS een 2e aanmaning gehad om abonnement oude adres over augustus te betalen. Wat moet ik doen?


Niet betalen natuurlijk.  Het SMS-bericht laten voor wat het is.
Is het onderhand nog niet genoeg geweest dan, dat gelummel bij KPN??

Je hebt vanuit het eerdere bericht al recht op bijna € 250,- retour. Laten ze dat eens afwerken.
(Naar mijn menig zou het niet misstaan als je van KPN een flinke bos bloemen krijgt en excuus).


Goedemorgen,  ik heb zojuist via SMS een 2e aanmaning gehad om abonnement oude adres over augustus te betalen. Wat moet ik doen?

Gezien de gang van zaken zou ik me ook maar eens zorgen gaan maken over een melding aan BKR. Dat zal bij KPN ook wel een ‘geautomatiseerd proces’ zijn…..


Goedemorgen,  ik heb zojuist via SMS een 2e aanmaning gehad om abonnement oude adres over augustus te betalen. Wat moet ik doen?

Je mag deze sms negeren! De vergoeding staat in het systeem en wordt verrekend met de slotnota. Deze kan je rond 3 september verwachten. Nadien zal deze factuur eerst met openstaande bedragen verrekend worden. Het resterende bedrag wordt op jouw rekening gestort.


Goed nieuws: slotnota ontvangen en ook het geld bijgeschreven op mijn bankrekening. Dank voor de regelmatige terugkoppeling Denise. Alleen op dit forum ben ik professioneel behandeld en eerlijk te woord gestaan . KPN moet echt de kwaliteit van de telefonische klantenservice verbeteren. Iedereen was vriendelijk maar echt iedereen heeft een kulverhaal opgehangen om van me af te zijn. Past niet bij het beeld dat ik altijd van KPN had. Mocht iemand van KPN  mij persoonlijk willen benaderen tbv feedback: ik werk graag mee aan een verbetering. 

Ik sluit  positief af: dankjewel Denise voor je goede communicatie   dat helpt echt enorm! 


Helaas te vroeg gejuichd: er gaat weer iets fout. Ik heb ook een mobiel abonnement. Ik betaal 25 euro per maand. Echter vanaf september wordt er 12 euro meer in rekening gebracht. Dit klopt niet. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de verhuizing die administratief niet goed verwerkt is.   Kun je me helpen svp?


Goedemorgen 

 

Gezien  dat de onterechte verhoging van mijn kpn mobiel  abonnement een incident is in een reeks die administratief wanbeheer bij u blootlegt, zeg ik al mijn abonnementen bij u op. Dit betreft TV, Internet, mobiel abonnement van mij en mijn partner. Graag bevestiging van de opzegging en per welke datum dit kan.


Allereerst is het hartstikke fijn om te lezen dat je de slotnota in goede orde hebt ontvangen. Jouw feedback zullen we zeker meenemen!

Nu lees ik alleen dat je tegen een ander probleem aanloopt, namelijk dat de factuur van jouw mobiele abonnement hoger uitvalt dan je had verwacht. Ik heb de factuur erbij gepakt en zie dat deze inderdaad € 37 is. Dit komt doordat de Husselkorting per 12 augustus is komen te vervallen. Om in aanmerking te komen voor Husselkorting moet het factuuradres van het mobiele abonnement overeenkomen met jouw thuis abonnement. Bij jou was dit niet langer het geval, door een samenloop van omstandigheden. Je had hiervoor een abonnement op jouw vorige adres. Dit abonnement hebben we met pijn en moeite kunnen beëindigen per 12 augustus. Daardoor viel het thuis abonnement uit het huishouden en had je alleen mobiele abonnementen volgens het systeem. Maar je had voor jouw nieuwe adres ook een nieuw abonnement aangevraagd. En dit adres week af van het factuuradres van de mobiele abonnementen. Doordat het factuuradres van de mobiele abonnementen niet overeenkwam met dat van het thuis abonnement, kwam je niet langer in aanmerking voor de korting. We hebben je hierover op 12 augustus per e-mail over geïnformeerd.

Normaal gesproken is het jouw eigen verantwoordelijkheid om te controleren of deze gegevens actueel zijn en actie te ondernemen indien dit niet het geval is. Gezien de situatie heb ik er nu zorg voor gedragen dat het factuuradres van beide mobiele nummers op jouw adres overeenkomt met dat van thuis abonnement en dat je de korting weer ontvangt. Als het goed is krijg je per e-mail bevestiging van de wijziging van jouw voordelen. In dergelijke gevallen vergoeding wij normaal gesproken ook de misgelopen korting niet, maar gezien de situatie ga ik de misgelopen korting toch voor je vergoeden. Je ontvangt deze vergoeding als eenmalige korting op de volgende factuur (van oktober).

Ik zou het natuurlijk ontzettend jammer vinden als je desondanks jouw abonnementen bij KPN wilt beëindigen. Mocht je toch besluiten te willen overstappen naar een andere provider, dan moet ik je vragen telefonisch contact met ons afdeling Save op te nemen. Opzeggingen mogen wij via deze weg helaas niet in behandeling nemen.


Dag Denise,  je hebt het prima opgelost, dankjewel  hiervoor.

Je geeft aan dat ik e e.a. had moeten controleren, maar dat je gezien alle omstandigheden alles toch op correcte wijze zal aanpassen. Daar ben ik extra blij om omdat ik nl in al mijn eerdere telefonische contacten met klantenservice wel degelijk de verhuizing van de mobiele abonnementen heb besproken. Ik heb toen ook, terwijl ik telefonisch in gesprek was met klantenservice,  deze abonnementen in Mijn Kpn gekoppeld aan mijn nieuwe adres. 

Ik  had niet meer  kunnen doen. Werkelijk bij alle producten die ik nu heb, heb ik gedoe gehad. Dit levert mij frustratie op, en kost Kpn geld. 


Ik kan me de frustratie goed voorstellen, @A Schets. Je wilt natuurlijk graag dat je probleemloos gebruik kunt maken van jouw diensten, dat begrijp ik heel goed. Soms gaan dingen alleen anders dan je zou willen, ook wij lopen daar tegenaan. We denken in deze situaties uiteraard graag met je mee naar een oplossing, dus schroom vooral niet om contact met ons op te nemen.