Skip to main content

We hebben eerst per mail en nu voor de 3e keer een mail gekregen van Cannock, dat er een factuur van de KPN niet betaald zou zijn. Onze facturen gaan echter via automatische incasso. Via de chat van de KPN het “advies” gekregen contact op te nemen met Cannock, omdat het “dossier” aan een incassobureau was overgedragen. Daar ging het juist om, stond er een factuur open waar wij geen weet van hadden? Niet een toereikend antwoord van de medewerker van de KPN. Geen aanbod om het een en ander uit te zoeken voor ons, terwijl we al jaren klant zijn bij KPN.
Met Cannock na vele pogingen telefonisch contact gehad. Het factuurnummer begint met een X. Er zijn inmiddels een aantal “verhogingen” toegepast. Dat is al een vreemd iets. Het dossiernummer was ook niet bekend. Van de medewerker van Cannock kreeg ik een mailadres om de desbetreffende mail door te sturen. Dit hebben we 2x gedaan, maar geen enkele bevestiging van Cannock.
Ik heb het vermoeden dat er inderdaad sprake is van phishing, maar het blijft knagen of er toch niet iets mis gegaan is met de incasso. Dan eigenlijk maar terug naar de basis met de vraag of er een wel een factuur open staat. Graag zou ik contact hebben met een medewerker van de KPN die me kan vertellen of er daadwerkelijk nog een factuur openstaat.

Factuur

Factuurdatum

Omschrijving

Factuurbedrag

Factuur reeds betaald

Kosten

X41815599

woensdag, juli 22, 2020

 

€ 124,03

€ 0,00

€ 0,00

Helga, de moderatoren op dit forum hebben volgens mij zoals ze hierboven ook schreven geen direct lijntje met de collections (geld innen) afdeling. Het beste kun je even bellen met 0800-0402 en vragen naar een medewerker als het bandje vraagt om een probleem in te spreken. 


 @Helga S. 

Je kunt in de gegevens van de bank toch controleren welke betalingen en bedragen er zijn voldaan?
Automatische incasso is doorgaans één keer per maand rondom dezelfde datum met hetzelfde banknummer. (Met een zoekactie op banknummer komen alle betalingen op dat nummer naar boven). Indien elke maand een incasso heeft plaatsgevonden, en er geen maand over is geslagen zijn die betalingen toch “rond”?

Een extra bestelling van een product is naar ik denk ook wel door jezelf terug te halen / te herinneren, zodat een “13e” factuur ook nog wel is te traceren.

Als zowel KPN alsook “Cannock“ je verder geen extra aanvullende gegevens kunnen verstrekken waar het over gaat (exacte kopieën van facturen), zou ik een verzoek tot betaling “per mail” gewoon beschouwen als “phishing”, laten voor wat het is en er verder niet meer op reageren.

(Wel alle mails, en berichten over dit onderwerp goed bewaren / opslaan).


Hallo @Helga S., ik kan eens voor je kijken of ik iets meer info hierover voor je kan achterhalen, maar zoals @Ik_Hussel al aangeeft is het bellen met 0800-0402 het makkelijkste om contact te krijgen met de afdeling die over de betalingen gaat.

Overigens beginnen facturen van KPN Consumentenmarkt niet met een X. 


Dit staat vermeld op de website van  cannock Chase :

Let op: Vanuit onze naam Cannock Chase wordt phishing-mail verstuurd. In het bericht wordt gevraagd om betaling(en) over te maken op een Belgisch IBAN-nummer. Mocht u twijfelen over de echtheid van een ontvangen bericht, neem dan vooral contact met ons op via 088 11 68 222.


Hartelijk dank voor de reacties. Inmiddels een reactie gehad van Cannock. Eindelijk alles opgehelderd. Na vele mailtjes en gesprekken met zowel Cannock en KPN is duidelijk geworden om welke factuur het ging. 
Er was geen sprake van phishing (gelukkig)