Skip to main content

Goedenavond,

Vandaag heb ik mijn KPN installatie pakket ontvangen. Als ik naar de instructie kijk dan moet ik het kastje rechts dicht laten en de nieuwe glasvezel aansluiting vervolgens links vervangen waar nu de Odido glasvezel aansluiting hangt. Vervolgens wordt er in de instructie gevraagd om het oude kastje van KPN (die dus rechts hangt) terug te sturen.

Ik stap over van Odido en de monteur van Odido heeft het kastje vorig jaar zoals op de foto geplaatst. Er missen dus een aantal stappen naar mijn idee in de instructie. Mijn vermoeden is dat beide kapjes eraf moeten. De Odido aansluiting en het kabeltje los gemaakt moeten worden. Vervolgens moet het kastje dat nu links hangt naar rechts en het nieuwe glasvezel punt uit het installatie pakket wordt links aangesloten. Klopt dit?

Met vriendelijke groet,

Jaap


 

Ik denk ook dat beide kastjes eraf moeten. Het rechtse NT kastje terug naar KPN. Het Zyxel kastje met zwarte voedingskabel terug naar Odido. Witte kapje houden. Dat schuift u op de rechter kant. En links het nieuwe glasvezelkastje van KPN. 


Ok. Bedankt voor de reactie. Ik ga er de volgende week mee aan de gang.


@Ik_Combineer weet hier misschien nog iets nuttigs over te zeggen? Klopt het?

Het gele glasvezelkabeltje komt zo te zien aan de linker zijkant uit het witte kapje. Ik weet niet of dat er af kan?


Ja de instructies gaat uit van een standaard situatie. Snap oprecht niet waarom KPN toelaat dan wholesale providers hun eigen NT gebruiken en niet degene welke KPN plaatst. Indien je het niet voor elkaar krijg gewoon met ons bellen en dan komt er kosteloos een monteur langs.


Ok. Dank jullie wel. Ik ga mijn best doen de volgende week. Ik denk dat het wel lukt. Maar goed om te horen dat het aan de werkinstructie ligt. Dat geeft de burger moed.


Na mijn glasvezelkastje conform de instructie te hebben aangesloten, werkt alles prima. Nu krijg ik alsmaar bericht van KPN dat ik een nieuw item heb ontvangen en dat ik het oude geacht wordt terug te sturen. Hoe kan dat nou? Ik moest het ertussen plaatsen. Het betreft geen vervanging…


Wat moest je er tussen plaatsen @PChrK , kun je eens een foto plaatsen?

 


 


Die Nokia glaskast op de foto is dat de nieuwe of de bestaande @PChrK ?

Als het de nieuwe is, moet de oude glaskast, waarschijnlijk van Genexis, weer retour.

 


 

Het stekkertje dat nu nog in de DSL poort zit kunt u er uit halen.

Had u misschien Sneller Internet Buitengebied? Dan wil KPN het 4G modem terug.


Ha JanD
Het is mijn eerste  - en nieuwe - aansluiting op het glasvezelnet. De kabel is pas in huis aangebracht. Er is geen voorgaande ‘glaskast’. Ik moest het ontvangen kastje schuiven (klikken) op de door de technici aangebrachte houder. De oranje kabel verbindt het kastje met de Experia Box v10.
PChrK


Ik weet niet wat een DSL poort is en om welk stekkertje het gaat. Ik weet niet of ik een ‘Sneller Internet Buitengebied’ had. En hoe ziet een 4G modem eruit? 
Het zou toch echt handiger zijn als KPN gewoon laat weten wat ik geacht word terug te sturen.  


Nou ... het staat er gewoon bij:

Helemaal links, de DSL poort.


Een 4G modem ziet er zo uit:

Die heeft u niet?


Oké, daar kon ik moeilijk bij. Ik heb de stekker eruit gehaald. Dat snoer gaat naar een kastje. moet ik dat dan terugsturen? Zie foto…

Het zit op de zijwand van de meterkast en ik had het over het hoofd gezien…

 

 


Oké, daar kon ik moeilijk bij. Ik heb de stekker eruit gehaald. Dat snoer gaat naar een kastje. moet ik dat dan terugsturen? Zie foto…

Het zit op de zijwand van de meterkast en ik had het over het hoofd gezien…

 

 

Nee, dit kastje lekker aan de muur laten zitten 😬

Dat is de telefoonlijn. Die gebruikt u nu niet meer aangezien u nu glasvezel heeft. Maar terug sturen is niet van toepassing. 


Al met al weet ik nog steeds niet wat KPN van mij verwacht…


Al met al weet ik nog steeds niet wat KPN van mij verwacht…

Je hebt niets over dat je eventueel terug kunt sturen @PChrK ??

Zo nee, dan is het klaar.

Zo ja, dan dat item/die items terugsturen volgens de retourinstructies.

 


Ik heb wel drie apparaten die lijken op de getoond 4G modems. Op elke verdieping één. Ik kan me niet voorstellen dat die apparaten nou overbodig zijn. En als dat wel zo is, vind ik het onbegrijpelijk dat KPN mij dat niet zou hebben laten weten.


Dat zijn waarschijnlijk Wifi versterkers zoals deze @PChrK :

Als dat ze zijn dan zijn die van jou, die hoeven dus niet terug naar KPN, je zou dan ook ineens beroerde Wifi hebben op alle verdiepingen als je ze terugstuurt.


Dacht ik al. Dan weet ik nu zeker dat er niets naar KPN moet worden gestuurd. 
KPN zou alerter moeten zijn wat betreft het sturen van berichten inclusief herinneringen die dit soort verwarring veroorzaken. 

Bedankt voor uw correcte afhandeling. Vrgr. PChrK


Reageer