Skip to main content

Beste allen,

Ben benieuwd of er andere zijn met zelfde probleem als ik: Sinds enige tijd heb ik nu KPN glasvezel. Netjes aangesloten op KPN modem en uitgebreid met 2 superwifi units (plaatsing met de app voor uitstekende snelheid).

Nu heb ik last van inconsistente snelheden met wifi. Op het ene moment haal ik met gemak 100 mbit maar even vaak haal ik de 10 mbit niet. Ik heb geprobeerd om de KPN Wifi Manager te doorlopen maar deze reageert niet als ik op ‘verder’ klik na de vraag over de wifi versterkers.

In de praktijk heb ik hier wel last van - vooral als ik bel via Teams heb ik sinds kort dat het geluid van de andere kant regelmatig even (5 seconden) wegvalt.

Iemand ideeën?

@Jakob_ 

Wat heeft U voor modem ?

Staat de wifi op het modem nog aan ?

Zijn de Superwifi's allebei bekabeld of slechts 1 ? (allebei bekabeld heeft de voorkeur)

Branden ze allebei groen ?


@tonymelony 

Wat heeft U voor modem ?

Ik heb de Box 12 staan

 

Staat de wifi op het modem nog aan ?

Goede vraag. Ik heb de superwifi ingesteld met de app in de veronderstelling dat deze daarmee ook de wifi verbinding van de modem over zouden nemen. Kan ik dit zien in de admin panel van de modem?

Op de modem zelf knippert het lichtje voor wifi wel.

 

Zijn de Superwifi's allebei bekabeld of slechts 1 ? (allebei bekabeld heeft de voorkeur)

De superwifi bij de modem is bekabeld. De superwifi boven in huis niet (bekabeld is daar niet haalbaar)

 

Branden ze allebei groen ?

Ja


@tonymelony

 

Op de modem zelf knippert het lichtje voor wifi wel.

De wifi op het modem staat dan nog aan.

Zet hem maar eens uit dmv lang indrukken van de wifi knop on/off aan de zijkant van je box.

Lampje moet uit blijven.

Laat aub weten of dit het gewenste resultaat geeft :thinking:

 


Zet hem maar eens uit dmv lang indrukken van de wifi knop on/off aan de zijkant van je box.

Nog even wat specifieker; zo'n 10 tot 15 seconden ingedrukt houden 😉


Thnx @tonymelony, dit bleek inderdaad het probleem te zijn. Heb vandaag uitgebreid getest en de connectie bleef/is nu heel stabiel. Dank voor je hulp!