Skip to main content

Van het ene op het andere moment is mijn WiFi onbetrouwbaar. 
Haperend. Valt soms helemaal uit. Mijn TV gaat via de WiFi. Beeld staat stil. 
Bij mij is niets veranderd. Gebruik 2 Superwifi versterkers. De ene staat bij de tv. 
Ook op mijn iPhone en iPad valt het signaal soms weg

@Annet van Leijen Welk type modem heeft u ?


Ik meen een Expedia V10. Kan het niet zelf checken. Modem staat op een voor mij onbereikbare plek (boven plafond). 
De KPN service app meldt ‘geen Expedia’s gevonden. Daar heb je niets aan. 
Heb modem diverse keren herstart via app. 
Nu in de ochtend 60Mbp. In de avond dramatische terugval. Vaak tussen 0 en 20. 
Zou graag de KPN willen bellen. Maar zit gevangen in menu waarin ik alle apparatuur moet starten en stoppen. 


@Annet van Leijen U zou graag de KPN willen bellen...maar dat lukt niet via 0800-0402 ? Ik denk dat uw modem namelijk een fabrieksreset nodig heeft Hoe herstart of reset ik mijn modem? | KPN of handmatig 

  1. Keer de KPN Experia Box V10 modem om.
  2. Aan de onderzijde zit een gaatje bij het woord ‘Reset’.
  3. Steek hier totdat het Power lampje rood gaat branden, een paperclip, pen of ander puntig voorwerp in.
  4. De Experia Box start nu opnieuw op en de fabrieksinstellingen worden terug gezet, onderbreek deze procedure niet.
  5. Wacht nu ongeveer 30 minuten of totdat de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Internet’ weer gaan branden.
  6. De KPN Experia box V10 modem is gereset!
  7. Je kunt nu als je dit wilt, je WiFi instellingen weer terugzetten.

Via de klantenservice kunnen ze dat ook op afstand , maar dan zult u toch echt moeten bellen met ze.

U kunt ook proberen om de superwifi's te resetten :

KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

 


Beste @Annet van Leijen, wat rot dat je hier tegenaan loopt! Het advies van HansaanZet om toch nog eens te bellen is zeker een goede. Heb je dat inmiddels gedaan? Via het forum kunnen we je ook helpen, maar rechtstreeks contact met een medewerker is in dit soort gevallen toch iets makkelijker. Mocht je er niet uitkomen, kunnen we je hier ook helpen. Zou je dan je forumprofiel willen updaten met het juiste adres en klantnummer? Ik heb het vermoeden dat daar wat verouderde gegevens in staan. 


Ik zie dat je je gegevens ingevuld hebt. Eigenlijk zou ik inderdaad graag een fabrieksreset willen doen. Ik begrijp dat jij dit zelf niet kunt doen op de V10. Je zou ook in kunnen loggen via de webinterface van de V10:

 

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Firefox of Chrome en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.

Je kunt dan via ‘instellingen’ naar ‘reset naar fabrieksinstellingen'.  Ik wil dat ook wel voor je doen, maar omdat we geen rechtstreeks contact met elkaar hebben, kan het zomaar zijn dat ik dat dan op een heel onhandig moment doe. Wil je het zelf eens proberen? Daarna moet je de SuperWifi punten er even weer bekabeld aan hangen en een kwartiertje wachten. Ik ben benieuwd hoe het dan werkt. 


Ik zie dat je je gegevens ingevuld hebt. Eigenlijk zou ik inderdaad graag een fabrieksreset willen doen. Ik begrijp dat jij dit zelf niet kunt doen op de V10. Je zou ook in kunnen loggen via de webinterface van de V10:

 

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Firefox of Chrome en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.

Je kunt dan via ‘instellingen’ naar ‘reset naar fabrieksinstellingen'.  Ik wil dat ook wel voor je doen, maar omdat we geen rechtstreeks contact met elkaar hebben, kan het zomaar zijn dat ik dat dan op een heel onhandig moment doe. Wil je het zelf eens proberen? Daarna moet je de SuperWifi punten er even weer bekabeld aan hangen en een kwartiertje wachten. Ik ben benieuwd hoe het dan werkt. 
 

 

Hallo Marcia, dank je. Het lijkt er op dat het gelukt is. Geen stotterende tv meer en hoge snelheid. Ik had alleen de WiFi punten niet ontkabeld. Één van de WiFi punten zit ook in de hoogte bij het modem


Hopelijk is dit dan voldoende! Mocht je toch nog weer merken dat het niet vlekkeloos loopt, kijk dan toch nog eens naar de Superwifi punten 🙂.