Skip to main content

Sinds ongeveer 2 weken hebben we binnenshuis heel slecht bereik. De WiFi geeft vol bereik aan, maar de KPN streepjes staan regelmatig op 2. Dit fluctueerd ook steeds. (ookal zitten we op dezelfde plek). Dit slechte bereik met bijbehoorde traagheid/ vastlopers geldt voor beide mobiele telefoons (ook met bellen) , ipad, tv en laptop. Voorheen nooit last van gehad, altijd volop bereik. We hebben niks gewijzigd in de situatie en/of apparaten. Online internet checks komt niks naar boven. Hoe kan dit slechte bereik ineens? Het liefst graag opgelost. 

Je hebt het dus over het 4g bereik?


Je hebt het dus over het 4g bereik?

Ja klopt


Ok maar hoezo dan "traagheid / vastlopers"? Bellen doe je via op 4g, de rest via wifi, en die is goed zeg je. Haal je die 2 door elkaar?

Bellen kan trouwens ook via wifi. Kun je instellen in je telefoon zelf.


Ok maar hoezo dan "traagheid / vastlopers"? Bellen doe je via op 4g, de rest via wifi, en die is goed zeg je. Haal je die 2 door elkaar?

Bellen kan trouwens ook via wifi. Kun je instellen in je telefoon zelf.

Excuses voor het niet helemaal thuis zijn in alle termen. Bijgevoegd een foto met oranje streepje om aan te wijzen wat nu steeds 3 of minder 'streepjes' heeft, en daarnaast die WiFi die altijd op 4 streepjes staat. 

 


Ja dat is 4g. Staat los van wifi. Als je op je mobiel zit te Facebooken of te. appen enz, doe je dat via wifi. 

4g gaat pas in gebruik als je gaat bellen, of als je buiten bereik van je wifi bent. Buiten dus.

Als het goed is staan beide aan, en schakel je ook auto.


Met bellen nu een paar keer meegemaakt dat hij de verbinding ineens verbrak. 


Hmm, vreemd. Ik kan nog steeds internet gebruiken en bellen via 4G met één streepje (dat schuine balkje inderdaad net naast '’kpn'’ op je telefoon).

Met 3 van de 5 streepjes voor 4G moet je gewoon probleemloos via 4G kunnen bellen (en internet gebruiken indien je buiten wifi bereik bent).

Maar, in huis gebruik ik dat éne streepje 4G nooit. Want zowel internet als ‘bellen via wifi’ heb ik aan staan op mijn mobiel. Zelfs als de 4G mast omwaait werkt het hier (binnen) dan nog.

Heb jij Bellen via Wifi niet aan op je telefoon, Smoont? Zo te zien heb je een Android telefoon. Daar zou wifi bellen mee moeten kunnen. 

Met bellen nu een paar keer meegemaakt dat hij de verbinding ineens verbrak. 

Dat hoeft natuurlijk niet bij jou te zitten; zeker als het dezelfde gesprekspartner was.


Dan is bellen via wifi wel een goed idee om aan te zetten. Als 4g dan wegvalt, pakte de wifi.

Even opzoeken in je telefoon

 


Hmm, vreemd. Ik kan nog steeds internet gebruiken en bellen via 4G met één streepje (dat schuine balkje inderdaad net naast '’kpn'’ op je telefoon).

Met 3 van de 5 streepjes voor 4G moet je gewoon probleemloos via 4G kunnen bellen (en internet gebruiken indien je buiten wifi bereik bent).

Maar, in huis gebruik ik dat éne streepje 4G nooit. Want zowel internet als ‘bellen via wifi’ heb ik aan staan op mijn mobiel. Zelfs als de 4G mast omwaait werkt het hier (binnen) dan nog.

Heb jij Bellen via Wifi niet aan op je telefoon, Smoont? Zo te zien heb je een Android telefoon. Daar zou wifi bellen mee moeten kunnen. 

OK, dan lijken die streepjes dus niet echt iets te maken te hebben met de slechte internetverbinding? Weet u dan misschien hoe het kan dat het internet soms helemaal weg valt (en de WiFi streepjes vol bereik blijven geven/ er geen storingen of slecht internet wordt aangegeven) en/of op verschillende aparaten heel traag sites/ filmpjes laad? 


Internet gaat thuis via je modem ( en bellen ook als je dat instelt).

Werkt het internet ook slecht via apparaten die met een kabel, dus niet wifi, met het modem zijn verbonden?

Heb je internet via glasvezel of koper?

Welke experia box heb je?


Internet gaat thuis via je modem ( en bellen ook als je dat instelt).

Werkt het internet ook slecht via apparaten die met een kabel, dus niet wifi, met het modem zijn verbonden?

Alle apparaten gaan bij ons via wifi. 


Ja, maar dat was mijn vraag niet helemaal…

Sluit bv de laptop eens bekabeld aan, zet de rest uit of stand-by. En doe de speedtest. 

Via http://kpn.com/speedtest  .

Dan weet je of internet überhaupt nog goed doorkomt. 

En welke experia box heb je?


Ja, maar dat was mijn vraag niet helemaal…

Sluit bv de laptop eens bekabeld aan, zet de rest uit of stand-by. En doe de speedtest. 

Via http://kpn.com/speedtest  .

Dan weet je of internet überhaupt nog goed doorkomt. 

En welke experia box heb je?

De experia box is v10A en het lijkt er op dat hij degene is die internet er regelmatig uit gooit. Nu net staat het lampje op groen, maar heeft hij de 2 WiFiversterkers eruit gegooit. (dit kunnen we zien via de app) 


Aha. Hoe zijn die verbonden? Zijn dat al de Mesh accesspoints?

Verbind er eens één met een kabel met de v10a. Blijft die dan wel werken?
 

N.B. ik heb hier dat wifi héél af en toe tot zo'n 2 minuten even geen verbinding heeft met internet. Maar hebben de apparaten wel wifi…. Gebeurt zo'n 1 x per 10 à 12 dagen momenteel. Alleen modem. Geen accesspoints. Bedraad gaat wel door.
Vermoedelijk één van de apparaten die de verstoring veroorzaakt. Mogelijk de wat oude laptop.


Hoi @Smoont, welkom op ons forum! Had je de vraag van Peter hierboven gezien? Ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Waar heb je ze in huis ongeveer neergezet?


Aha. Hoe zijn die verbonden? Zijn dat al de Mesh accesspoints?

Verbind er eens één met een kabel met de v10a. Blijft die dan wel werken?
 

N.B. ik heb hier dat wifi héél af en toe tot zo'n 2 minuten even geen verbinding heeft met internet. Maar hebben de apparaten wel wifi…. Gebeurt zo'n 1 x per 10 à 12 dagen momenteel. Alleen modem. Geen accesspoints. Bedraad gaat wel door.
Vermoedelijk één van de apparaten die de verstoring veroorzaakt. Mogelijk de wat oude laptop.

 De WiFi versterkers zitten in een stopcontact op de 1e en 2e verdieping. 1e verdieping staat hij bijna recht boven de de experia box  (wel betonnen vloeren, dus bovenste verdieping pakt hij sowieso slecht)

Dat hij hem er uit gooit gebeurd bij ons minimaal 1x per dag. Meestal vaker. Op de momenten dat hij het doet, staan niet altijd alle met WiFi verbonden apparaten aan. Hoe kom je er dan achter of/ welk apparaat mogelijk verstoord? Door alle apparaten met die kabel te verbinden?

De wifi versterker (super wifi 2.0) bleef wel werken met de kabel aangesloten op de box.


Hoi @Smoont, welkom op ons forum! Had je de vraag van Peter hierboven gezien? Ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Waar heb je ze in huis ongeveer neergezet?

Heb de vraag onder de vraag van Peter beantwoord. :-) 


Ik heb geen ervaring met wifi accesspoints. Niet nodig in mijn 100 m². 

Theoretisch kan ik het wel benoemen, maar denk dat hier beter even ervaringsdeskundige forum leden aan te pas komen. 


Hmm ja beton is meestal wel heel erg vervelend voor wifi. 

Als je in de thuisapp kijkt, zijn ze dan wel via 5ghz verbonden met elkaar en die v10a? Of 2,4ghz?

Kijk je kan boven wel volle streepjes hebben,  dat is logisch want je zit bovenop die Superwifi. Maar krijgt die Superwifi op zijn beurt wel voldoende signaal van beneden?

En vaste kabel doet in dat geval wonderen, als dat lukt.


@Smoont heb je nog een oplossing kunnen vinden?


@Smoont heb je nog een oplossing kunnen vinden?

Nee helaas nog niet, dat WiFi door beton het slechter doet is een gegeven, maar weet nogsteeds niet wat de plotselinge ‘ verbinding verbreken’ veroorzaakt/ hoe dit op te lossen. Dat probleem hadden we voorheen niet en toen waren de versterkers en apparaten precies hetzelfde. 
ook de tv geeft regelmatig verbindproblemen aan en die staat praktisch naast de experia box.


Hoi

De wifi versterker (super wifi 2.0) bleef wel werken met de kabel aangesloten op de box.

Bekabeld internet, en dus verbinding modem - internet is het probleem kennelijk niet.

ook de tv geeft regelmatig verbindproblemen aan en die staat praktisch naast de experia box.

Is je tv-toestel via wifi verbonden? (waarom eigenlijk als ie vlak bij het modem staat?)

 

Ik neem aan dat de kpn tv ontvanger wel blijft doorspelen op zo'n moment.

Â