Skip to main content

Ik heb een aanvraag gedaan voor een nieuwe aansluiting met 4G modem in het buitengebied voor mijn nieuwe woning. De aanvraag staat voor 8 mei 2023, echter kreeg ik nu een mail van KPN met de mededeling dat het pas op 15 mei zal worden aangesloten. Dit omdat de huidige bewoners nog tot 15 mei hun abo hebben lopen. Maar ik ben al eigenaar van deze woning vanaf 1 mei!
Ik heb de internet verbinding echt nodig op uiterlijk 8 mei! Waarom moet ik bloeden voor het feit dat de huidige bewoners te laat waren met het opzeggen van hun abonnement? Kan iemand mij dit uitleggen?

Is een noodset een oplossing? Mocht ik het 4G modem thuis krijgen vóór 8 mei, kan ik deze dan wel aansluiten en gebruiken?

Alvast dank voor jullie reactie.

Richard

Hi @Richard de Buck en welkom op het forum! Wat zuur dat de oplevering van je diensten hierdoor vertraagd is. 😔

Je kunt aan de huidige bewoners vragen of ze de KPN apparatuur achter kunnen laten en je de inloggegevens van de wifi e.d. mag. Het is wat onconventioneel, maar zo kun je wel internetten en zij betalen toch nog voor de diensten t/m 15 mei als ze het abonnement bij ons hebben lopen. 

Als je eigen abonnement dan ingaat kun je de apparatuur van de oude bewoners zelf retour sturen, je eigen apparatuur aansluiten en dan weer door. Je eigen apparatuur ontvang je uiterlijk 3 werkdagen voor de ingang van je abonnement, dus mocht je alles eerder binnen hebben dan kun je het alvast aansluiten. Dan is het echter nog wel actief op het abonnement van de oude bewoners (als die bij KPN zitten).