Skip to main content

Ik ben onlangs verhuist naar een nieuwbouw appartement. In mijn appartement zit een (denk ik) FTU kastje waar een oranje kabel naar toe gaat. Op het kastje staat dat dat mijn glasvezel aansluiting is. Maar toch blijft mijn abonnement naar achteren geschoven worden (eerst 16 maart, toen 2 april en nu 30 april). Ik snap niet hoe dit kan als de aansluiting al wel in mijn meterkast zit. Ik zit nu al bijna een maand zonder internet en er lijkt geen einde aan te komen, wat moet ik doen?

 

Alvast bedankt.

Hi @Lieke2406, superfrustrerend dit, ik snap heel goed dat je nu toch wel graag wil weten waar je aan toe bent :slight_frown:

Wij (KPN de internetprovider) kunnen ons signaal leveren vanaf het moment dat NetwerkNL (de netwerkbeheerder) de lijn gereed meldt en blijkbaar is dat nog niet gedaan, waardoor we telkens een stukje op moeten schuiven. Dat er bij jou binnen al een aansluiting aanwezig is, zou volgens mij toch wel in moeten houden dat alles klaar is, ik deel dus jouw verbazing over de situatie.

Heb je al contact opgenomen met NetwerkNL om na te vragen hoe het er volgens hen voor staat met je aansluiting? 

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik kijken hoe het vanaf onze kant uitziet.


@Maja_  Ik heb de persoonsgegevens voor zover mogelijk aangevuld. Helaas kan NetwerkNL momenteel ook niks voor mij doen en moet ik maar wachten op informatie.

In ieder geval bedankt voor de hulp, het heeft iets meer helderheid geschept.


Hmm, en ik krijg naar voren dat de plandatum nu is gewijzigd omdat wij van NetwerkNL door hebben gekregen dat ze op 30-04 je aansluiting in orde gaan maken. Wat heeft NetwerkNL er precies over gezegd? Gaven ze wel aan dat ze nog iets moeten doen bij jou thuis of met je aansluiting buitenshuis?


@Maja_  ze gaven aan dat zij in week 14 meer informatie van de uitvoerder zouden krijgen over wanneer het uitgevoerd zou worden. En ze zouden contact met mij opnemen zodra ze meer wisten. Het gaat er om dat inderdaad de aansluiting binnenshuis al gerealiseerd is maar er nog graaf werkzaamheden in de straat gedaan moeten worden voor de aansluiting in gebruik zou genomen kunnen worden. Ik weet dat ze van de week aan het graven zijn geweest maar dit zal dan wel niet de laatste graafwerkzaamheden zijn geweest. 


Hmm, het is in ieder geval dus wel duidelijk dat de lijn inderdaad niet gereed is, ondanks dat het bij jou binnen allemaal al in orde is.

Je zit door het uitstellen ook helemaal zonder internet als ik het goed begrijp?

Ik ga kijken of het me lukt om een noodoplossing voor je te regelen, als ik daar meer informatie over heb, kom ik er bij je op terug! Kan ook zijn dat je eerder een sms ontvangt van ons met info, dan dat je weer iets van mij hoort. in dat geval mag je de instructies uit de sms opvolgen :slight_smile:


@Maja_ Als zo iets zou kunnen zou dat heel fijn zijn, het nadeel is alleen dat ik geen telefonie abonnement heb van jullie. Dit heb ik via een andere provider. 


Dat maakt het inderdaad wat lastiger maar we gaan ons best voor je doen!


Hi @Lieke2406, het is me via via alsnog gelukt om een noodpakket voor je te regelen!

Als het goed is heb je een sms ontvangen met meer informatie over de levering van dat pakket, laat je het weten als je hem in je bezit hebt zodat ik weet dat het goed is gegaan? :slight_smile:


@Maja_  Yes dankjewel! Ik kreeg een sms dat hij morgen aan zalkomen, ik zal je laten weten als ik hem heb. In ieder geval al heel erg bedankt. 


Graag gedaan hoor, je viel een beetje tussen wal en schip maar ben blij dat ik het toch voor elkaar heb gekregen :smiley:  


@Maja_  ik heb hem binnen en het werkt top. Dankjewel


Heel fijn :smiley:

Bedankt dat je het nog even laat weten!