Skip to main content

Ik maak gebruik van de Overstapservice om over te stappen van kabel naar KPN:
"Zo zit u nooit zonder internet en hebt u geen dubbele kosten".
Als datum heb ik 'zo spoedig mogelijk’ aangegeven.
In de bevestigingsmail staat dat gepoogd wordt om per 30 december te starten.
Een kwartier later krijg ik een mail dat er een KPN monteur langskomt op 5 januari.
En vandaag krijg ik een mail van de kabel provider dat de overstapdatum 30 december is.
Dit lijkt al meteen niet goed te gaan.
Een week zonder internet is voor mij geen optie.

Overigens staat bij de bestelstatus maandag 5 januari maar ik neem aan dat er dinsdag 5 januari wordt bedoeld, beetje slordig.

Goed dat je dit even navraagt, @Jean_KPN! Maak je geen zorgen. Overstapservice werkt namelijk als volgt:

  • je hebt een abonnement bij provider A en bestelt bij provider B
  • provider B stuurt een bericht naar A dat het abonnement daar opgezegd moet worden per de aansluitdatum bij provider B
  • in dat bericht staat een plandatum
  • provider A stuurt jou een bericht dat opzegging is aangevraagd met daarin ook die plandatum
  • vervolgens wordt je bij provider B aangesloten, dit kan op latere datum zijn
  • zodra dit gebeurt is stuurt provider B een bericht naar provider A met de daadwerkelijke aansluitdatum
  • provider A beĂ«indigt jouw abonnement per direct

Dus, voor jouw situatie betekent dit dat die 30 december de plandatum is. Maar het kan zijn dat een plandatum niet gehaald kan worden. Bijvoorbeeld omdat er pas een paar dagen later een monteur beschikbaar is. Ik vermoed dat dit ook bij jou het geval is, Nadat de monteur dan geweest is, op de 5e, sturen wij bericht naar je oude provider dat je nu bij ons actief bent. Zij beëindigen vervolgens je abonnement per die datum.


Bedankt voor de uitleg.