Ook eset beveiliging uit geschakeld en ook dat helpt niet.
GA MORGEN BIJ DE BUREN INLOGGEN OP EEN ANDERE PROVIDER, ALS DAT LUKT STAP IK OVER !
Hallo Allen,
Ik heb dezelfde problemen als hierboven, maar ik heb er een oplossing voor gevonden. Het is niet een van de mooiste, maar het werkt. Ook hier werkte de website van mijn overheid op geen enkel apparaat. Diverse keren met KPN gebeld en uiteindelijk kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk mee te maken heeft met de laatste modem/router update van 2 december 2024. Er wordt z.g.n aan gewerkt om het te verhelpen.
Ga naar de browser die je gebruikt en verander daar het DNS. Er zijn diverse opties om een ander DNS te kiezen. Ik heb gekozen voor Cloudflare met het DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1. Verder hoef je niets in te stellen, druk op Enter en start je browser opnieuw op. Ik heb dit gedaan in diverse browser, Chrome, Brave en Edge. Ook op mijn telefoon zo ingesteld en het werkt allemaal weer zoals het hoort.
Het is een bypass, maar het werkt. Uiteindelijk zal KPN hier iets aan moeten doen.
Succes met het instellen en het bezoeken van de website van https://mijnoverheid.nl
Groeten, Robert.
Ik zag op een ander forum dit probleem ook, met kpn.
Daar geen conclusie en onderwerp gesloten omdat het niet op dat forum thuishoort.
Kijken met ping / traceroute / nslookup waar het vastloopt.
Maar er lijkt een klusje te zijn voor de kpn techneuten.
Beste RobertoV, jouw oplossing werkt dankjewel ik kan nu weer op mijn overheid en zo kom ik ook weer in mijn berichten box.
Zelfs op laptop lukt het nu weer,
De berichtenbox app doet het nog niet maar dat is geen probleem.
Ik hoop wel dat de KPN gauw met een oplossing komt.
Nogmaals allemaal bedankt .
Ga naar de browser die je gebruikt en verander daar het DNS. Er zijn diverse opties om een ander DNS te kiezen. Ik heb gekozen voor Cloudflare met het DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1.
Dan is toch ESET Thuis het probleem. Of je gebruikt malware filter ofzo. Want deze diensten van KPN is puur het filteren van DNS aanvragen. Dat werkt alleen op de eigen DNS servers van KPN. Als je dan dus een andere DNS instelt, dan schakel je feitelijk deze diensten buiten werking.
Precies. In een eerder ander topic kwam al naar voren dat "uitzetten" van ESET niet voldoende is. Helemaal verwijderen doet het hem ook. (Naast die andere DNS dus; die van Google kan toch ook?)
Hallo allemaal,
Ik heb eset helemaal eraf gehaald en alles werkt weer zoals vroeger.
Ik heb de DNS in de browser ook weer terug gezet en ook dit gaf geen problemen.
Allemaal bedankt voor jullie goede voorstellen en ideeën, ik ben er echt mee geholpen en heb ook veel geleerd
Fijn om te lezen dat deze workaround werkt maar het is naar mijn idee niet helemaal zoals het zou moeten dus ik heb intern ook navraag gedaan hierover. Zodra ik meer weet, meld ik me hier uiteraard weer!
Hallo Allen,
Ik heb dezelfde problemen als hierboven, maar ik heb er een oplossing voor gevonden. Het is niet een van de mooiste, maar het werkt. Ook hier werkte de website van mijn overheid op geen enkel apparaat. Diverse keren met KPN gebeld en uiteindelijk kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk mee te maken heeft met de laatste modem/router update van 2 december 2024. Er wordt z.g.n aan gewerkt om het te verhelpen.
Ga naar de browser die je gebruikt en verander daar het DNS. Er zijn diverse opties om een ander DNS te kiezen. Ik heb gekozen voor Cloudflare met het DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1. Verder hoef je niets in te stellen, druk op Enter en start je browser opnieuw op. Ik heb dit gedaan in diverse browser, Chrome, Brave en Edge. Ook op mijn telefoon zo ingesteld en het werkt allemaal weer zoals het hoort.
Het is een bypass, maar het werkt. Uiteindelijk zal KPN hier iets aan moeten doen.
Succes met het instellen en het bezoeken van de website van https://mijnoverheid.nl
Groeten, Robert.
Dank voor het delen van jouw oplossing @RobertoV!
Ik heb hier intern ook navraag naar gedaan want dit is niet helemaal zoals het zou moeten natuurlijk (dat neemt niet weg dat ik nog steeds ontzettend blij bent dat je dit hier hebt gedeeld).
1. Ook ik had problemen met het openen van de site mijnoverheid. Welke browser ik ook probeerde de site bleef geblokkeerd. Pas na het gedwongen stoppen van de KPN virusscanner was de site mijnoverheid te openen en werkte deze optimaal.
Kan de site niet als een vertrouwde site opgenomen worden in de KPN virusscanner, zodat dit probleem zich niet meer voordoet?
2. De berichtenbox opent daarnaast bij mij in zijn geheel niet meer. Zodra je de stap openen met DigiD app kiest verschijnt de melding Actie mislukt. Technische probleem. Probeer het later nog eens. Of dit aan KPN ligt of een andere oorzaak heeft weet ik niet. Des te belangrijker dat je mijnoverheid via de browser kan openen!
Dat probleem heb ik ook, maar via de mijn overheid site kun je direct naar je berichten box.
De app berichten box zelf heb ik verwijderd aangezien ik daar ook steeds de melding “Actie Mislukt. Technisch probleem” krijg.
In denk dat de fout bij KPN zit aangezien ik er een paar weken geleden geen enkel probleem mee had.
Maar ik kan met de huidige oplossing leven en dan maar geen Eset beveiliging van de KPN.
Dat klopt helemaal. Via de website kun je inderdaad ook naar je berichtenbox. Moet je alleen de virusscanner van KPN wel helemaal afsluiten, want alleen dan opent de site.van mijnoverheid.
De app berichtenbox is de enige die niet werkt, maar door bovenstaande stap te omzeilen is.
Je hebt nu het beveiligingspakket van KPN verwijderd, dat betekent dat de standaard Windowsbeveiliging actief is. Of die beter/slechter is dan eset geen idee, maar mijnoverheid website werkt bij mij perfect op alle devices via wifi/mobiel.
F-secure is nog steeds actief alleen eset uit gezet, dus de beveiliging is gewoon als voorheen
Ik open de KPN virusscanner weer na raadpleging mijnoverheid waardoor deze gewoon zijn werk doet. Vind het alleen raar dat de virusscanner de site van de overheid niet standaard vertrouwd en deze blokkeert (op mijn Samsung tablet) ongeacht welke browser je gebruikt (Chrome, KPN veilig browsen etc.).
Ben er na een uur lang met KPN over gebeld te hebben achter gekomen dat de gratis optie van KPN ‘Eset thuis’ het probleem veroorzaakte (sinds begin december). Na de optie te hebben verwijderd uit het pakket en 15 min wachten werkte mijn.overheid.nl weer. KPN geeft de schuld aan de overheid dat ze iets in hun website hebben die ESET blokkeert, alhoewel als je naar het dashboard gaat van eset zegt die dat mijn.overheid.nl een veilieg site is.
Goedemorgen, wij hebben de betaalde versie van ESET en toegang tot de Berichtenbox via wifi werkt niet. Onze bypass is het uitschakelen van de wifi en overschakelen naar 4G/5G (Vodafone in ons geval), dat werkt prima. Het lijkt me dat KPN dit moet oplossen. Met vriendelijke groet, René
Zulk soort apps/webapplicaties gebruiken op de achtergrond vaak gigantisch veel externe bronnen. Als 1 van die bronnen wegvalt doordat ESET dat tegenhoud werkt het niet meer.
Ik had hetzelfde probleem. Ook met kpn gebeld. Ik was niet de eerste.
Had bij eset gekeken en daar de website als veilig benoemd. Dit hielp niet! Ik heb de eset op pauze gezet..dus tijdelijk uitgeschakeld.
En jawel hoor! Kan ik nu weer op!