Skip to main content

Ik heb Superwifi punten besteld. Om te installeren wordt aangegeven om de KPN Thuis app te gebruiken. Het inloggen hierop lukt niet. Ik weet zeker dat ik het goede wachtwoord heb want ik kan daarmee wel inloggen in het modem. 

Ik vind wel allerlei tips als resetten modem, met ethernetkabel aansluiten enzovoort maar heb geen zin in de zoektocht. Ik heb betaald voor die dingen dus verwacht dat dat werkt.

Wat is nou de beste handelswijze?

Hallo @inloggen KPN Thuis app , het wachtwoord voor het modem is iets anders als het wachtwoord voor je WiFi.

Je hebt de thuis-app niet nodig voor installatie.

Gewoon beide wifipunten bekabeld aansluiten op het modem en wachten tot de punten groen branden, dat kan wel tot een kwartier duren, daarna ku je een van de punten losnemen en ergens draadloos in huis plaatsen. Wordt het draadloze punt weer groen na verloop van tijd, dn staat deze op een goede plek. Wordt het draadloze punt oranje, dan staat deze te ver weg van de 1e en moet je de 2e dichterbij plaatsen totdat deze weer groen wordt.

In de thuisapp wordt vaak gesproken over het beheerderswachtwoord, dat is dus het wachtwoord om in te loggen in het modem en dus niet het wifi wachtwoord.

Succes.


Achterop de SuperWiFi's achter het klepje:

Het Admin Password. Is bij elke SuperWiFi anders. Dus als het van de ene niet werkt, probeer dan die van de andere.

In principe zou bij 1 van de SuperWiFi's het lampje moeten knipperen als er op het beheerderswachtwoord gevraagd word. Die moet je hebben.


Ik heb ook het wachtwoord van het modem gebruikt en niet het wifi wachtwoord. Dat werkt niet


Hallo @inloggen KPN Thuis app , het wachtwoord voor het modem is iets anders als het wachtwoord voor je WiFi.

Je hebt de thuis-app niet nodig voor installatie.

Gewoon beide wifipunten bekabeld aansluiten op het modem en wachten tot de punten groen branden, dat kan wel tot een kwartier duren, daarna ku je een van de punten losnemen en ergens draadloos in huis plaatsen. Wordt het draadloze punt weer groen na verloop van tijd, dn staat deze op een goede plek. Wordt het draadloze punt oranje, dan staat deze te ver weg van de 1e en moet je de 2e dichterbij plaatsen totdat deze weer groen wordt.

In de thuisapp wordt vaak gesproken over het beheerderswachtwoord, dat is dus het wachtwoord om in te loggen in het modem en dus niet het wifi wachtwoord.

Succes.

Dus 1 SuperWifi punt moet altijd direct en bedraad gekoppeld blijven aan het modem, begrijp ik dat goed?


Hallo @inloggen KPN Thuis app , ik geloof bij een 10a, na een filmwereld update van het modem  dat de 1e ook draadloos kan.


 

Installatie gaat alsvolgt:

  • 1 superwifi bekabeld aansluiten en 5 minuten laten gaan
  • 2e superwifi erbij bekabeld aansluiten en 15minuten met rust laten.
  • Beide superwifi’s hebben nu de wifigegevens van je modem overgenomen. 
  • Wifi op modem zal uit zijn, behalve bij een v10a, die kan aan blijven. In geval van een box12 moet je dit zelf doen (Onderste knopje links 15sec ingedrukt houden)
  • Open de thuisapp. De 1e superwifi zal blauw gaan knipperen 
  • Scan de QR code achterop.
  • Bedenk zelf een beheerderswachtwoord (puur voor de thuisapp/inloggen superwifi’s)
  • In de thuisapp kun je evt je wifi gegevens veranderen. 
  • De 2e superwifi kan nu los en evt zonder kabel elders gezet worden. De 1e moet bekabeld blijven, behalve bij een v10a, en later dit jaar box12 ook.

Ha @inloggen KPN Thuis app, welkom! Is het gelukt met de duidelijke uitleg van Dennis en de andere tips en tricks hierboven? Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, laat het dan vooral weten!