Skip to main content

ik heb een nieuwe router gekregen de Experia v12. Mijn oude Gigaset N330A IP moest ik opnieuw instellen. Echter ik kan met niet bij KPN aanmelden, krijg elke keer weer een foutmelding. Heb instellingen gedaan zoals ook elders op deze forum aangegeven, krijg echter geen verbinding

Hoe heb jij de lijn naar KPN dan ingesteld staan op jouw N300A IP?

Ik neem aan dat jij gewoon de "Fixed line" gebruikt, klopt dat?


dit zijn mijn instellingen

 


ik heb de basis station gewoon aangesloten op de tel1 aansluiting van de experiabox. Ik heb ook een freecall account. Die werkt wel voor uitgaande telefonie


Had je voorheen dan een eigen router of had je een Telfort abonnement?

 

ik heb de basis station gewoon aangesloten op de tel1 aansluiting van de experiabox. Ik heb ook een freecall account. Die werkt wel voor uitgaande telefonie

Heb je dan wel een vinkje staan bij "Fixed line"?


ik had voorheen een oudere router van KPN.Vanwege problemen met de internetsnelheid heb ik de nieuwere experia box v12 gekregen


ik had voorheen een oudere router van KPN.Vanwege problemen met de internetsnelheid heb ik de nieuwere experia box v12 gekregen

Dan had je dus altijd al telefonie van KPN via de "Fixed line" ingesteld staan, klopt dat?

Waarom heb je dan blijkbaar ook nog een lijn voor KPN via VoIP?

Plaats eens een screenshot van het overzicht van de lijnen op jouw N300A IP.


 

 

 

 


de afgedekte Voip-verbinding is van KPN. En die registreert dus niet


de afgedekte Voip-verbinding is van KPN. En die registreert dus niet

Dat klopt, die kan je ook verwijderen, die werkt sowieso niet achter een Experia Box.


maar van KPN heb ik wel deze inlog-gegevens gekregen voor de VOIP instellingen op de basisstation van de giga-set. Als ik deze lijn gewoon deactiveer, dan kan ik nog steeds niet gebeld worden. En zelf bellen kan ik alleen via mijn freecal account. Dus ook niet via de vaste lijn.

Als ik nu mezelf via mijn mobiel bel krijg ik een bezet-toon. 


Ik heb contact gehad met KPN. Uiteindelijk lag het probleem bij hun. Hebben vanuit de centrale een set doorgevoerd, ben nu weer bereikbaar via de vaste lijn.

Dank voor de hulp.


Toch kan je die VoIP lijn voor KPN op jouw N300A IP verwijderen, die wordt toch niet gebruikt.


Ik heb contact gehad met KPN. Uiteindelijk lag het probleem bij hun. Hebben vanuit de centrale een set doorgevoerd, ben nu weer bereikbaar via de vaste lijn.

Dank voor de hulp.

@TAalders welkom! Fijn om te zien dat wjb je al te hulp geschoten is, en dat het met de hulp van de helpdesk opgelost is. Als je nog vragen hebt, laat het gerust hier weten.

Toch kan je die VoIP lijn voor KPN op jouw N300A IP verwijderen, die wordt toch niet gebruikt.

 

Â